Het KTM 790/890 Adventure topic Deel 1

Ik heb er ook een besteld om te laten monteren over twee weken, als de 790 toch voor de terugroepactie naar de dealer moet (en dan meteen ook maar een paar nieuwe bandjes eronder). Hopelijk is de middenbok dan al wel binnen. Heb nu die van SW-Motech erop zitten, maar die vind ik toch wel wat te ver uitsteken aan de linkerkant. Hij doet het wel, maar mooi is anders.

Wat voor bandjes komen eronder?
(ik moet binnenkort ook nieuw rubber)
 
De achterremleiding schijnt in extreme gevallen te kunnen breken. Die moet worden vervangen. Als je geen brief van KTM hebt ontvangen zal het niet voor de 2020 modellen gelden. Maar wellicht voor de zekerheid toch even contact met de dealer opnemen hierover?

De terugroepactie betreft het vervangen van de achterrem banjo bout.
Er komt een "langere" versie op. Dus gewoon even zelf kijken welk je hebt.
Info hier te zien:

 
De terugroepactie betreft het vervangen van de achterrem banjo bout.
Er komt een "langere" versie op. Dus gewoon even zelf kijken welk je hebt.
Info hier te zien:

Bedankt voor de info. Mijn motor heeft de lange fitting aan de remleiding zitten.
 
zeg ik zou hem wel eens over een crossbaan willen rijden
Om hem daar eens echt uit te laten.
Maar waar zou dan kunnen ?
Als je geen crosservaring hebt zou ik het zeker niet doen.
Alleen al het gewicht maakt het geen pretje, laat staan de vering die er totaal niet op berekend is.
Ik merk al het verschil met een enduro als je een tafel of schans neemt laat staan als je het met een niet geschikte motor doet
 
Of je rijdt naar de kuil bij ijmuiden. kan je even spelen, deed ik ook met de 950 super enduro, prima te doen. Echte crossbaan moet je goed kunnen rijden
 
Ik heb al vaker op een crossbaan gereden maar dan met een Enduro
Dus dat hoeft geen probleem te zijn en ik denk dat die vering het echt wel aan kan het gaat wat minder hard maar het lijkt me echt wel leuk om te proberen
 
Kwam er vroeger regelmatig met @HarryKTM en onze trial brommertjes *D

Ben er inmiddels al jaren niet geweest, maar Harry vertelde me dat het open is en een andere vriend dat het afgesloten is. Hoopte op een 3rd opinion :+

Ga er wel gewoon een keer langs, maak ik er een leuk ritje van. Even kijken of er iemand mee wil, dat maakt oprapen van de motor makkelijker :X
 
Wat voor bandjes komen eronder?
(ik moet binnenkort ook nieuw rubber)
Ik wil graag de nieuwe Dunlop Trailmax Meridian uitproberen. Heb ik al meerdere positieve ervaringen van echte gebruikers over gehoord (naast de enkele review die ik heb gelezen en gezien op Youtube). In de Dutch Ktm Adventure Group op Facebook hebben meerdere ktm adventure-rijders al hun zeer positieve ervaringen gepost. Het is een 90-10 band, dus voor 90% op weggebruik gericht en 10% op off-road. Dat is ook ongeveer de verhouding in mijn gebruik, en bovendien houd ik van vlot en flitsend sturen op de weg. Dat schijnt deze band als geen ander te kunnen. Volgens een van de facebookgroepsleden kun je er platter dan plat mee, zoveel grip en vertrouwen geven ze op de weg. Ik ben heel benieuwd.
 
Sinds vrijdag heb ik hem, de S versie, heb er al 500km opzitten ;-) Superleuk machien ;-) Nu heb ik via internet een bij voordeelhelmen een N70 X2 Nolan gekocht, dus vrijdag voor ik vertrek kon ik eindelijk de nieuwe helm dragen, Niet te houden van de pijn aan de adamsappel, dus maar terug oude Nolan N44 aangedaan om te rijden, man das balen zeg, helm paste perfect... ik snap niet dat een constructeur zoveel verschil maakt in helmen met zelfde maat?
 
Vooral h
Ik wil graag de nieuwe Dunlop Trailmax Meridian uitproberen. Heb ik al meerdere positieve ervaringen van echte gebruikers over gehoord (naast de enkele review die ik heb gelezen en gezien op Youtube). In de Dutch Ktm Adventure Group op Facebook hebben meerdere ktm adventure-rijders al hun zeer positieve ervaringen gepost. Het is een 90-10 band, dus voor 90% op weggebruik gericht en 10% op off-road. Dat is ook ongeveer de verhouding in mijn gebruik, en bovendien houd ik van vlot en flitsend sturen op de weg. Dat schijnt deze band als geen ander te kunnen. Volgens een van de facebookgroepsleden kun je er platter dan plat mee, zoveel grip en vertrouwen geven ze op de weg. Ik ben heel benieuwd.

Op de tiger heb ik altijd met dunlop trailsmarts gereden en ben daar zeer tevreden over , de Meridian is de opvolger , en moet nog beter zijn.
Warmen redelijk snel op , goede grip met regen , maar ook met koud nat decemberweer , met inachtneming vd omstandigheden, de offroad grip stelt niet veel voor.
Ik verslijt de voorband een stuk eerder dan de achterband , das wel vreemd .
 
Vooral h


Op de tiger heb ik altijd met dunlop trailsmarts gereden en ben daar zeer tevreden over , de Meridian is de opvolger , en moet nog beter zijn.
Warmen redelijk snel op , goede grip met regen , maar ook met koud nat decemberweer , met inachtneming vd omstandigheden, de offroad grip stelt niet veel voor.
Ik verslijt de voorband een stuk eerder dan de achterband , das wel vreemd .

Wel, net van SMCR overgestapt op ADV790S en nu plots gebruik ik de voorband volledig al, geen schaamrandjes meer na 500 km? ben hier ook van verschoten.
 
Nu heb ik via internet een bij voordeelhelmen een N70 X2 Nolan gekocht, dus vrijdag voor ik vertrek kon ik eindelijk de nieuwe helm dragen, Niet te houden van de pijn aan de adamsappel
Dat had ik dus ook.
ik had bij Louis.nl de N70 X2 besteld, en de Nishua Enduro Carbon, om ff te kijken wat me het beste paste.

Nolan:
- sluiting drukt tegen m'n keel/adamsappel. Is zo'n hard plastic band met klik/ratel.
- helm is relatief zwaar, waarschijnlijk door de extra features zoals geintegreerd zonnevizier, afneembaar kin-stuk, nolan communicatiesysteem voorbereiding etc
- modulair systeem is wel geinig
- in een aantal leuke design's te krijgen
- 'hogere prijs' van 360 euro voor eentje met een kleurtje (280 voor zwart)

Nishua:
- Super licht gewicht t.o.v. de nolan
- Heel basic, maar wel compleet.
- dubbel D sluiting, dus geen druk op je keel
- Zonneklep van goedkoop zwak plastic, die zie ik nog wel eens ooit stuk gaan. Zijn daarentegen los te bestellen a 15 euro.
- lage prijs a 200 euro momenteel (normaal 300)
- Exact hetzelfde model als de Klim Krios die 2x zo duur is, zal wel een vrij/verlopen patent zijn
- vizier is niet te vergrendelen, dus ben benieuwd of dat wel goed (water)dicht blijft.

Bij beide modellen kun je makkelijk een crossbril dragen zonder het vizier te verwijderen.

Motoplus had afgelopen maand een Adventure helmen test, toevallig kwamen deze 2 helmen beide als winnaar uit de test, de Nishua als de eenvoudige no nonsense helm, de Nolan als de duurdere helm met wat meer features.

De Nolan heb ik teruggestuurd, de Nishua mag blijven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan