Het KTM 790/890 Adventure topic Deel 1

Betaalt er eigenlijk ooit iemand de volle prijs voor een KTM (behalve ikzelf, dan :-) ?

Ik snap de verkoopspolitiek van KTM niet goed : de dealers zitten zeer snel met een moeilijk verkoopbare stock, de huidige eigenaars van nog verse KTM's voelen zich enigszins bekocht, terwijl de "upgrade" (in dit geval de 890 Adventure) niet in een echte behoefte voorziet...

Dan pakt BMW het m.i. verstandiger aan...
 
Laatst bewerkt:
Betaalt er eigenlijk ooit iemand de volle prijs voor een KTM (behalve ikzelf, dan :-) ?

Ik snap de verkoopspolitiek van KTM niet goed : de dealers zitten zeer snel met een moeilijk verkoopbare stock, de huidige eigenaars van nog verse KTM's voelen zich enigszins bekocht, terwijl de "upgrade" (in dit geval de 890 Adventure) niet in een echte behoefte voorziet...

Dan pakt BMW het m.i. verstandiger aan...
Sinds wanneer is motor rijden verstandig?

Koop wat je leuk vind
Geld kost het toch wel!

En als je dealer je niet de juiste inruil geeft,
ga naar een ander dealer
Of verkoop hem zelf?

Voor je bmw's krijg je meer terug zeg je
Tja dat heb je vooraf ook betaald!

En voorop gesteld dat ik het je gun
Als je 3 motorsfietsen kunt rijden(bezitten) hoeven we toch geen medelijden met je te hebben?

En sowieso als je weet hoe de strategie van ktm werkt dan kun je dat in he voordeel laten werken

Als ze in de uitverkoop zijn gaan kopen
En particuliere verkopen

En opnieuw
En als het model wat je wil wat langer op de markt is
Dan zijn alle optie in iedergeval op voorraad;)

Maar nog maals een motor koop je met je hart
En niet met de accountant er naast😉
 
Ik hou mijn motoren over het algemeen heel lang. Dus verdeeld over die jaren maakt het ook niets uit dat de 790 nu minder waard is. De 890 is waarschijnlijk al lang uit de handel voordat ik de 790 weg doe :+

Ik had ook een half jaar kunnen wachten en de 890 kunnen kopen, maar dan had ik dus een half jaar niet kunnen genieten van de KTM.

En zoals gsuk ook al zegt: een motor koop je met je hart. Verstandig is het sowieso niet.
 
Sinds wanneer is motor rijden verstandig?

Koop wat je leuk vind
Geld kost het toch wel!

En als je dealer je niet de juiste inruil geeft,
ga naar een ander dealer
Of verkoop hem zelf?

Voor je bmw's krijg je meer terug zeg je
Tja dat heb je vooraf ook betaald!

En voorop gesteld dat ik het je gun
Als je 3 motorsfietsen kunt rijden(bezitten) hoeven we toch geen medelijden met je te hebben?

En sowieso als je weet hoe de strategie van ktm werkt dan kun je dat in he voordeel laten werken

Als ze in de uitverkoop zijn gaan kopen
En particuliere verkopen

En opnieuw
En als het model wat je wil wat langer op de markt is
Dan zijn alle optie in iedergeval op voorraad;)

Maar nog maals een motor koop je met je hart
En niet met de accountant er naast😉
Ik vraag geen medelijden, ik vraag inzicht.

Particulieren staan evenmin te springen om een jonge tweedehands van je te kopen , als ze voor een paar honderd euro méér een splinternieuwe uit de toonzaal kunnen slepen.

Je verliest altijd op je motor als je hem snel weer inruilt , maar bij KTM is het nu wel extreem met ‘ons’ model... en het feit dat ik al na een paar maanden met een verouderd, voorbijgestreefd exemplaar zit, doet bij mij wel een beetje afbreuk aan het plezier hem te bezitten, hoezeer ik dat ook probeer te rationaliseren.
 
Laatst bewerkt:
Ik snap de verkoopspolitiek van KTM niet goed : de dealers zitten zeer snel met een moeilijk verkoopbare stock, de huidige eigenaars van nog verse KTM's voelen zich enigszins bekocht, terwijl de "upgrade" (in dit geval de 890 Adventure) niet in een echte behoefte voorziet...

Het is dan ook met reden waarom sommige KTM dealers de handdoek in de ring gooien...
 
Ik vraag geen medelijden, ik vraag inzicht.

Particulieren staan evenmin te springen om een jonge tweedehands van je te kopen , als ze voor een paar honderd euro méér een splinternieuwe uit de toonzaal kunnen slepen.

Je verliest altijd op je motor als je hem snel weer inruilt , maar bij KTM is het nu wel extreem met ‘ons’ model... en het feit dat ik al na een paar maanden met een verouderd, voorbijgestreefd exemplaar zit, doet bij mij wel een beetje afbreuk aan het plezier hem te bezitten, hoezeer ik dat ook probeer te rationaliseren.
Sowieso is een motor van nog geen jaar oud verkopen een financieel aderlating

Maar is het een paar honderd meer voor de aankopende particuliere bij aankoop van een nieuwe fiets
Die opties die vaak op een 2de hands al zitten moeten ook extra betaald worden op een nieuwe.

En vaak verkopen de motoren met de juiste opties er op wel als ik om me heen kijk.

Natuurlijk is het klote het prijs beleid van Ktm
Maar het is al jaren zo
Dus moet je het na je eigen voordeel gebruiken
Kopen als ze in de aanbieding zijn en verkopen als de vraag groot is!

Tuurlijk baalde ik ook dat 890 zo snel op de markt kwam
Maar ik wist het ook wel dat die zou komen vanwege de euro 5 per 1-1-2021 nu is het zo de regeling iets soepele is vanwege de corona
Maar feit is het was bekend.

Maar ik heb niet minder lol op mijn 790 nu de 890 er is hoor
Ben er nog erg blij mee😀

En laten we eerlijk zijn als je 790/890 in je straatje past dan ga je met een ander geen genoegen nemen;)

En wie weet de toekomst brengt.
 
Wist niet dat ze standaard met Akra geleverd werden. 😄

Ik had de verkoper een bericht gestuurd en een reactie ontvangen dat het hier inderdaad een fout betrof. Ze hebben inmiddels uit de advertentie gehaald dat deze motor een Akrapovic demper heeft. Verkoper gaf aan dat het inderdaad een originele demper, met een Akra sticker is.
 
Yep. Mij is enkele 1000en euros aangeboden..
Tenere was volle pot of niks.
OK, maar gij hebt wel de duurste versie.. (die nu, met de nieuwe invoerder eigenlijk ook te duur geworden is)

Maar een KTM 790ADV aan minder dan 10 000€, nieuw?? Lukt dat? Uiteindelijk kocht je de Tenere 700 voor een dikke 9500€ he...
 
Hadden ze niet teveel S modellen ingekocht die ze niet kwijt raken?

Is dat niet iets waar elke KTM dealer zich in laat vangen?

Ik kan me de hele rij RC390's nog zo voor ogen halen bij de lokale dealer...
Idem met de ADV 1090, waar ook hele rijen in de showroom stonden die ze aan dumpingsprijzen moesten verkopen...

Dealer verkoopt geen KTM meer... 😁
 
Heeft er iemand tips wat betreft offroad navigatie met tracks? Ik weet dat er een tripy systeem is wat belachelijk veel geld kost.

Ik gebruik nu mijn telefoon als navigatie met de myrouteapp app. Daarmee kan ik geen tracks op de kaart toveren of volgen. Ik heb nu maps.me geïnstalleerd, daarmee kan ik wel een track op de kaart zetten maar je krijgt geen navigatieinstructies. Op zich niet een heel groot probleem.

Verder heb ik nog een oude zumo 660, daarmee kan ik als het goed is ook tracks volgen. Maar ik heb deze functie nog nooit gebruikt.

Weten jullie nog goede navigatie apps (voor android) die goed werken met route tracks? Of een gps systeem die dat kan voor flink minder geld dan een tripy?
 
Weten jullie nog goede navigatie apps (voor android) die goed werken met route tracks? Of een gps systeem die dat kan voor flink minder geld dan een tripy?
Scenic App bevalt mij goed, heb er een stuk van de TET mee gereden. Momenteel alleen verkrijgbaar voor de Iphone. De website beloofd een Android versie te lanceren in de winter van 2021. Verder verwijs ik graag naar aanbevelingen van lui die nog al eens in allerlei uithoeken rondtuffen op allerlei Adventure motoren. De spreker heeft een Borat accent...
 
Heeft er iemand tips wat betreft offroad navigatie met tracks? Ik weet dat er een tripy systeem is wat belachelijk veel geld kost.

Ik gebruik nu mijn telefoon als navigatie met de myrouteapp app. Daarmee kan ik geen tracks op de kaart toveren of volgen. Ik heb nu maps.me geïnstalleerd, daarmee kan ik wel een track op de kaart zetten maar je krijgt geen navigatieinstructies. Op zich niet een heel groot probleem.

Verder heb ik nog een oude zumo 660, daarmee kan ik als het goed is ook tracks volgen. Maar ik heb deze functie nog nooit gebruikt.

Weten jullie nog goede navigatie apps (voor android) die goed werken met route tracks? Of een gps systeem die dat kan voor flink minder geld dan een tripy?
Osmand+ op een Android telefoon is denk ik een van de meest gebruikte apps om tracks te rijden.

Grote voordeel is dat je zowel spraak als visueel aanwijzingen krijgt.

Er zijn meerdere garmins die off-road tracks kunnen laten zien maar het probleem is dat ze alleen het lijntje op het scherm geven
Maar geen audio of visueel aanwijzingen geven.
 
Scenic App bevalt mij goed, heb er een stuk van de TET mee gereden. Momenteel alleen verkrijgbaar voor de Iphone. De website beloofd een Android versie te lanceren in de winter van 2021. Verder verwijs ik graag naar aanbevelingen van lui die nog al eens in allerlei uithoeken rondtuffen op allerlei Adventure motoren. De spreker heeft een Borat accent...
Die borat heb ik eerder filmpjes van gezien. Ik ga deze ook kijken. Bedankt!
 
Osmand+ op een Android telefoon is denk ik een van de meest gebruikte apps om tracks te rijden.

Grote voordeel is dat je zowel spraak als visueel aanwijzingen krijgt.

Er zijn meerdere garmins die off-road tracks kunnen laten zien maar het probleem is dat ze alleen het lijntje op het scherm geven
Maar geen audio of visueel aanwijzingen geven.
Bedankt. Was osmand ook al ergens tegen gekomen, net als Locus. Heb jij persoonlijke ervaring met osmand+? En zo ja, bevalt het?
 
Is dat niet iets waar elke KTM dealer zich in laat vangen?

Ik kan me de hele rij RC390's nog zo voor ogen halen bij de lokale dealer...
Idem met de ADV 1090, waar ook hele rijen in de showroom stonden die ze aan dumpingsprijzen moesten verkopen...

Dealer verkoopt geen KTM meer... 😁
Plus de verplichting door KTM, althans hier in Nederland om alle Husqvarna modellen tentoon te stellen.. :N

Dat de 1090 niet lekker liep is wel een gemiste kans want het is echt een goede motor.

Waar KTM wat mij betreft ook de plank misslaat zijn de aftersales.
Ze verzetten bergen aan de voorkant om hun producten aan de man/vrouw/onzijdig te brengen maar ná de aankoop blijft het stil.
Kromme remschijven worden niet vergoed (heb toen zelf maar een setje Galfers wave gekocht), wielen die niet lekker zijn gebalanceerd (laten fixen met bandenwissel).. Maatje met een SD 1290 had ook problemen met zijn wielen.. slordig hoor KTM.

En die eindejaars uitverkoop, staat een Adv 1290S hier voor €21K in de prijslijst, er zijn dealers waar je die voor €18K incl koffers mee krijgt.. Leuk als je diezelfde motor paar maanden eerder voor de volle mep kocht en volgend jaar weer wilt inruilen.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: wj63
Terug
Bovenaan Onderaan