Het KTM 790/890 Adventure topic Deel 1

Bedankt. Was osmand ook al ergens tegen gekomen, net als Locus. Heb jij persoonlijke ervaring met osmand+? En zo ja, bevalt het?
Als ik de TeT rij gebruik ik osmand+ op mijn samsung galaxy S 20+had eerst een "rugged chinese" telefoon speciaal voor off-road maar die telefoon vond ik maar niks

Vandaar dat nu mijn dagelijks telefoon gebruik

Voor straat routes gebruik ik mijn garmin zumo xt,
Daar gaat off-road tracks ook wel mee maar ik vind osmand+ nauwkeurige.

Wel heeft osmand+ een steile leer curve

https://www.je-we-es.nl/OsmAnd-Navigatie.html
Er is ook een osmand+ Facebook pagina

En deze is ook wel handig

https://www.motor-forum.nl/threads/android-smartphone-navigatie.429157/page-41#post-29702895
 
Laatst bewerkt:
Als ik de TeT rij gebruik ik osmand+ op mijn samsung galaxy S 20+had eerst een "rugged chinese" telefoon speciaal voor off-road maar die telefoon vond ik maar niks

Vandaar dat nu mijn dagelijks telefoon gebruik

Voor straat routes gebruik ik mijn garmin zumo xt,
Daar gaat off-road tracks ook wel mee maar ik vind osmand+ nauwkeurige.

Wel heeft osmand+ een steile leer curve

https://www.je-we-es.nl/OsmAnd-Navigatie.html
Er is ook een osmand+ Facebook pagina

En deze is ook wel handig

https://www.motor-forum.nl/threads/android-smartphone-navigatie.429157/page-41#post-29702895
Bedankt. Ik ga eerst de gratis versie eens proberen. Als dat bevalt dan koop ik de + versie.
 
  • Leuk
Waarderingen: gsuk
Mijn Franse dealer werkt zich al 15 jaar exclusief uit de naad voor KTM en heeft al mooie aanbiedingen van andere merken afgeslagen.
Hij durft bovendien op zijn poot spelen om de rechten van zijn cliënten te verdedigen bij de lamentabele naverkoopdienst van KTM .
Als dank, heeft KTM Mattighofen nu dit jaar ook het dealerschap gegeven aan een concurrent op nauwelijks 2 km afstand van zijn zaak... leuke jongens, die Oostenrijkers...
 
  • Verdrietig
Waarderingen: zen
OK, maar gij hebt wel de duurste versie.. (die nu, met de nieuwe invoerder eigenlijk ook te duur geworden is)

Maar een KTM 790ADV aan minder dan 10 000€, nieuw?? Lukt dat? Uiteindelijk kocht je de Tenere 700 voor een dikke 9500€ he...
Ik heb motor + rekken + 3 koffers + handvatverwarming + middenbok (enfin heel de boel) aangeboden gekregen voor minder dan de tenere met dezelfde uitrusting, dat is al wat ik weet. Op de naakte motor zat €1900 korting + gratis 'mini R pakket', daarbij kwam een korting op de accessoires en dat was nog zonder onderhandelen en voor de 890 uitkwam. Bij yamaha betaal je bovendien nog klaarzetkosten.
 
Ik heb in juni 2020 mijn R-versie met enkel schakelassistent,GPSaansluiting , topcase en middenbok meer dan €14.500 betaald... dat was toch flink duurder dan een gelijk uitgeruste T700, met minder PKs en minder elektronische veiligheden.
In NL is de 790R sowieso duurder (net als elke motor/auto). Ik heb in juni €15.500 betaald voor de R met handvatverwarming, quickshifter en gratis eerste beurt.

Ik heb later nog de gps steun en middenbok los bijgekocht.
 
Ik kocht de mijne in Frankrijk, maar ook daar zijn motorvoertuigen goedkoper dan in NL... troost je echter : de Fransen én de Belgen zijn de zwaarst belaste nationaliteiten in West-Europa... jullie zijn, uiteindelijk, financieel een stuk beter af dan jullie zuiderburen, zélfs als jullie motoren en auto's door die BPM belachelijk duur zijn...
 
Ik heb motor + rekken + 3 koffers + handvatverwarming + middenbok (enfin heel de boel) aangeboden gekregen voor minder dan de tenere met dezelfde uitrusting, dat is al wat ik weet. Op de naakte motor zat €1900 korting + gratis 'mini R pakket', daarbij kwam een korting op de accessoires en dat was nog zonder onderhandelen en voor de 890 uitkwam. Bij yamaha betaal je bovendien nog klaarzetkosten.

Ok, de combinatie van een hoop accessoires en het feit dat jij een dure Ten hebt gekocht... dan ben ik mee...

Puur de motor, zonder de opties... dan zal de KTM toch nog wel wat duurder zijn dan de gewone Tenere... anders zijn ze hun spullen bij KTM echt wel buiten aan het smijten aan dumpingprijzen.
Een KTM 790ADV voor minder dan 10 000€ zou wel heel frustrerend zijn voor degene die er wel (bijna) de volle pot voor betaald hebben.
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad, was pakketdeal, beide zeg maar full option.

img_20201220_152254-jpg.1575475
 
  • Leuk
Waarderingen: zen
Dank je.
Die velgen vind ik nu net een van de weinige dingen waar ik niet echt gek van ben.
Ik heb hard getwijfeld, vond zelf de zwart-blauwe minstens even mooi, maar zoals zo vaak gaat.. De man kiest de auto / motor, de vrouw kiest de kleur...
Compromissen moet je kunnen sluiten in't leven.
 
afschrijven doe je helaas altijd snel. Alsnog enorm blij met me 790(s)!
Inmiddels mitas e07+ gemonteerd, maar moet de offroad stukjes nog opzoeken.

Ben alleen nog op zoek naar een setje goeie hendels die ik met 2 vingers kan bedienen zonder de rest klem te zetten.
Die van KTM zijn mooi maar vind ik met 150e p.s. toch iets aan de dure kant.. heeft iemand nog goeie alternatieven (geen Chinese rommel)?
 
afschrijven doe je helaas altijd snel. Alsnog enorm blij met me 790(s)!
Inmiddels mitas e07+ gemonteerd, maar moet de offroad stukjes nog opzoeken.

Ben alleen nog op zoek naar een setje goeie hendels die ik met 2 vingers kan bedienen zonder de rest klem te zetten.
Die van KTM zijn mooi maar vind ik met 150e p.s. toch iets aan de dure kant.. heeft iemand nog goeie alternatieven (geen Chinese rommel)?
Het Aller goedkoopst is de oem hendels aanpassen(korte maken)
Raximo (107 euro ) heeft korte hendels, die heb ik een tijdje gebruikt
Ze konden mij niet bekoren (te grof en vierkant) maar er zijn genoeg die er tevreden er mee zijn.
Wil evt met je ruilen voor je oem set.

Ik heb nu de wild@heart korte hendels bijna 190 euro maar wat een heerlijke hendels(en je moet je oem hendels verbouwen want je gebruikt de oem sluitwerk)

Veel geld maar elke keer dat ik rem of koppel is het genieten.

Foto
Boven: wild@heart
Midden: raximo
Onder:oem
 

Bijlagen

  • tapatalk_-1782888366.jpeg
    tapatalk_-1782888366.jpeg
    176,3 KB · Weergaven: 7
Dank je.
Die velgen vind ik nu net een van de weinige dingen waar ik niet echt gek van ben.
Ik heb hard getwijfeld, vond zelf de zwart-blauwe minstens even mooi, maar zoals zo vaak gaat.. De man kiest de auto / motor, de vrouw kiest de kleur...
Compromissen moet je kunnen sluiten in't leven.
Ik vind ze wel gaaf oldschool. Ouwe XT500 stijl. M.a.w. ik ben oud aan het worden 🤦‍♂️
 
Ik heb net mij €14 kostende set hendels van aliexpress binnen. Nog niet mee gereden maar ze zien er degelijk uit. Ze zijn in lengte verstelbaar, net als de ktm powerparts hendels. Maar in de kortste stand eigenlijk nog iets te lang voor twee vingers. Ik voel wel iets meeer speling op de hendels en de remhendel moest ik 1 klik verder zetten dan de koppelinghendel om dezelfde afstand te krijgen.

Maar voor 14 euro voor de set mag ik niet klagen (en niet te veel verwachten)
 

Bijlagen

  • 20210114_164105.jpg
    20210114_164105.jpg
    158,3 KB · Weergaven: 7
Mijn Kawadealer had een klant die zwaar onderuit ging, toen zo een Aliehendel bij het remmen gewoon afbrak....
Die dingen moeten aan geen enkele kwaliteitsnorm voldoen... behalve voor wat niet-elementaire blingbling, zou ik niks van die Chinese brol willen hebben , en dan nog... ik kocht bij Motea handkappen voor mijn GS, die een exacte kopie waren van het origineel.
Bleek dat de randen zo slecht afgewerkt waren, dat zij messcherp waren => toch maar de originelen gekocht...
 
Ik heb nu de wild@heart korte hendels bijna 190 euro maar wat een heerlijke hendels(en je moet je oem hendels verbouwen want je gebruikt de oem sluitwerk)

Veel geld maar elke keer dat ik rem of koppel is het genieten.
Die wild@heart zit ik ook al een tijd over te denken. Ze kosten 2950 Rand wat nu overeenkomt met € 165. Weet jij nog over je daar BTW en invoerrechten over hebt moeten betalen? Wat zijn de verzendkosten?
 
Mijn Kawadealer had een klant die zwaar onderuit ging, toen zo een Aliehendel bij het remmen gewoon afbrak....
Die dingen moeten aan geen enkele kwaliteitsnorm voldoen... behalve voor wat niet-elementaire blingbling, zou ik niks van die Chinese brol willen hebben , en dan nog... ik kocht bij Motea handkappen voor mijn GS, die een exacte kopie waren van het origineel.
Bleek dat de randen zo slecht afgewerkt waren, dat zij messcherp waren => toch maar de originelen gekocht...
Een maat van mij heeft ze jaren gebruikt op zijn vorige motor zonder problemen. Ik ga het wel zien. Als het niet bevalt zijn ze er zo weer af.

Ik heb met dure hendels van PP tuning gehad dat er zomaar een boutje uit was verdwenen. Hierdoor is het opklapbare deel van de hendel van de motor gevallen. Toch best een verrassing als je wil remmen en je hendel is weg. En dan heb je het over dure Europese spullen.
 
Ik neem aan dat, als er geen (giet)fout zit in zo'n Chinese hendel, hij even sterk is als een Europese, ... echter, ik neem eveneens aan dat er weinig of geen controle wordt uitgevoerd bij de productie ervan om zo'n fout exemplaar (of een foute serie) eruit te halen...
De kwestie is dus, of je bereid bent dit risico te nemen voor wat minder centen.
 
Ik neem aan dat, als er geen (giet)fout zit in zo'n Chinese hendel, hij even sterk is als een Europese, ... echter, ik neem eveneens aan dat er weinig of geen controle wordt uitgevoerd bij de productie ervan om zo'n fout exemplaar (of een foute serie) eruit te halen...
De kwestie is dus, of je bereid bent dit risico te nemen voor wat minder centen.
Dat is waar. Maar ik ga ze eerst eens testen. Als ze niet goed voelen zet ik er sowieso weer andere op.
 
Die wild@heart zit ik ook al een tijd over te denken. Ze kosten 2950 Rand wat nu overeenkomt met € 165. Weet jij nog over je daar BTW en invoerrechten over hebt moeten betalen? Wat zijn de verzendkosten?
Ik heb ze uit Nederland

Bij Dave van

https://ridingadventures.nu/
Ontzettend aardige vent
Die off-road reizen organiseerd

Ze waren om precies te zijn 188,70 inclusief BTW en verzenden

Ik kan ze echt aanraden
Enige nadeel je moet je oem hendels uit mekaar halen
Om ze compleet te maken
Maar het voordeel is dat er geen speling of ruimte is en alles gewoon strak in elkaar zit.
 
Ik heb ze uit Nederland

Bij Dave van

https://ridingadventures.nu/
Ontzettend aardige vent
Die off-road reizen organiseerd

Ze waren om precies te zijn 188,70 inclusief BTW en verzenden

Ik kan ze echt aanraden
Enige nadeel je moet je oem hendels uit mekaar halen
Om ze compleet te maken
Maar het voordeel is dat er geen speling of ruimte is en alles gewoon strak in elkaar zit.
Die had ik ook al gevonden maar kon ze niet in NL vinden. tot nu dus.
De Raximo zien er idd erg bulky uit.. Stof tot nadenken.
Thanks voor het delen van je ervaringen!
 
Eind 2019 heb ik de voorrem een aardige upgrade gegeven, omdat de originele schijven enorm trilden
Brembo 17RCS radiale rempomp.
Galfer wave schijven met bijbehorende remblokken.
Hier was ik een tijd aardig tevreden over.
Vooral de doseerbaarheid vond ik beter.
Bij echt hard remmen duikt de voorvork erg ver en op een gegeven moment gaat het ABS in, dat had ik liever anders.
Maar na een weekje Alpen afgelopen najaar, was het weer aardig over met de pret.
Ook de waves trillen nu flink.
Heb nog niet nagegaan of ze nu slingeren of gewoon onregelmatig aangrijpen.
Dan denk/ hoop ik het laatste.
Op mijn XR had ik Brembo supersport schijven.
Die trekken echt niet krom, ze kunnen zoveel bewegen dat ze rinkelen als je de motor duwt.
Dan ga ik misschien eens zien of zoiets ook voor de 790 te krijgen is.
Eind februari zou de 890 in de showroom staan, eerst eens proefrijden voordat ik andere acties onderneem.
Bij BMW vond ik dat er veel waardeverlies was na korte tijd.
Maar ik denk/ vrees dat het bij KTM en specifiek de 790S nog een dimensie verder gaat
 
Terug
Bovenaan Onderaan