Het KTM 790/890 Adventure topic Deel 1

Heeft er iemand ervaring met een Kriega OS Base plate (evt in combinatie met OS Adventure packs)?
Denk dat ik veelal wel rond zou komen met een roltas, maar misschien voor later als ik iets meer (maar compacte) ruimte nodig heb. Ik wil liever niet 90% van de tijd met een leeg rack rijden.

PS. Een update n.a.v. mijn eerdere post hier over een mogelijke (*kuch kuch*) interesse in een 890 R, ben ik gisteren even langs geweest in een van de speelgoedwinkels van KTM ... Helaas is er nog niet (nauwelijks) een proefrit te maken op een R en blind durf ik niet over te stappen, maar het begint steeds meer te kriebelen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: gsuk
Heeft er iemand ervaring met een Kriega OS Base plate (evt in combinatie met OS Adventure packs)?
Denk dat ik veelal wel rond zou komen met een roltas, maar misschien voor later als ik iets meer (maar compacte) ruimte nodig heb. Ik wil liever niet 90% van de tijd met een leeg rack rijden.

PS. Een update n.a.v. mijn eerdere post hier over een mogelijke (*kuch kuch*) interesse in een 890 R, ben ik gisteren even langs geweest in een van de speelgoedwinkels van KTM ... Helaas is er nog niet (nauwelijks) een proefrit te maken op een R en blind durf ik niet over te stappen, maar het begint steeds meer te kriebelen.
Uiteindelijk heeft KTM het nog niet zo slecht bekeken door zo snel reeds na de introductie van de 790 Adventure, een nieuwe 890 op de markt te gooien...

Na wat onvermijdelijk en voorspeld gemor van het gesjochte 790-gepeupel, lees je links en rechts dat er toch al aardig wat lieden het nog revaliderende spaarvarken opnieuw naar de keel grijpen en gaan shoppen voor de nieuwe... tweemaal kassa voor KTM !!! Kadsjing -kadsjing !!!! :+
 
Ja ik heb de os base en de os 12 tassen
Mooie set heel degelijk
Ik heb deze als set gekocht bij bartang top service 👍🏻
Goed te horen, als het mag nog wat vraagjes:
  • Gebruik jij nog iets van folio om je plastic kappen te beschermen tegen de base plate die er evt overheen schuift? Ik weet niet wat voor materiaal die plate is aan de binnenkant?
  • Ik moet dus sowieso nog kijken hoeveel ruimte ik nog heb, eerst met een rolbag, maar ik twijfel of 2 x OS-12 groot genoeg is voor als ik echt langer weg wil (1 paar sportschoentjes maat schuit en 1 is er al vol :P), maar die OS-16's lijken meteen zo massief. Heb jij nog een hitteschild op je uitlaat zitten om smelten van de OS-12 te voorkomen? Bij een OS-16 lijk je er mogelijk nog sneller last van te hebben.
@SLIJKMOTO Als ik de dealers die ik deze week sprak mag geloven gaat het idd best hard met de 890. Voornamelijk de S, daarom zijn er weinig R demo's.
 
ja, heb er vorrig jaar mee gereden
alleen niet met de 32 of 25 liter os tassen
maar met 2; 18 liter en 2; 12 liter tassen en roltas
nu zijn ze gedemonteerd van de beugels, vond het geen gezicht die zwarte plaaten
ben nog wat aan het bedenken om wat aan te passen
volgende keer ga ik met de os-base adventure met 18 liter os erop en een roltasje
ja minemalistisch
 
  • Leuk
Waarderingen: S913
Goed te horen, als het mag nog wat vraagjes:
  • Gebruik jij nog iets van folio om je plastic kappen te beschermen tegen de base plate die er evt overheen schuift? Ik weet niet wat voor materiaal die plate is aan de binnenkant?
  • Ik moet dus sowieso nog kijken hoeveel ruimte ik nog heb, eerst met een rolbag, maar ik twijfel of 2 x OS-12 groot genoeg is voor als ik echt langer weg wil (1 paar sportschoentjes maat schuit en 1 is er al vol :P), maar die OS-16's lijken meteen zo massief. Heb jij nog een hitteschild op je uitlaat zitten om smelten van de OS-12 te voorkomen? Bij een OS-16 lijk je er mogelijk nog sneller last van te hebben.
@SLIJKMOTO Als ik de dealers die ik deze week sprak mag geloven gaat het idd best hard met de 890. Voornamelijk de S, daarom zijn er weinig R demo's.
Ik gebruik niks er onder het is een soort rubber aan de binnenkant als je die schoon monteert gebeurt er niks maar ik moet zeggen dat ik een complete stickerset heb dus mocht het toch krassen dan niet op de kappen . En hier gaat zat in voor me anders neem ik toch teveel mee wat niet nodig is en een setje slippers mee is genoeg naar italie enz 😉
 
  • Leuk
Waarderingen: S913
Ik heb een roltas van 40L, maar heb liever meer gewicht aan de zijkant van mijn motor hangen dan achter/bovenop.
Vandaar dat ik twijfel tussen de 2x12 of 2x18 ... het verschil (24 vs 36) is groot qua inhoud, maar ook qua omvang.

Gaat denk ik bij mij niet alleen om mijn slippers, mijn vrouw heeft op haar Versys ook twee softbags, maar ik wil haar het liefst zo licht mogelijk laten rijden. Daarnaast schijnen die softbags van haar elk 20L te zijn ... Maar daar geloof ik eigenlijk niets van, dus misschien moet ik eerst die OS-12 en -18 maar eerst eens in het echt bekijken hoe groot ze zijn.

Maar geen van jullie beide heeft een hitteschild nodig op zijn uitlaat?
 
Maar geen van jullie beide heeft een hitteschild nodig op zijn uitlaat?
Ik heb weliswaar geen softcases maar de originele uitlaat wordt niet heter dan handwarm. Schildje kan, voor de zekerheid, natuurlijk geen kwaad. Er zijn ook mensen die de kunststof zijpanelen eraf halen als ze de softcases monteren. Zie het Youtube filmpje van TS Hansen
 
  • Leuk
Waarderingen: S913
Ah, die panelen eraf halen als ik wel langere tijd met de softbags rij is inderdaad ook een optie :t
 

Bijlagen

  • IMG_4724_grande_m.jpg
    IMG_4724_grande_m.jpg
    35,1 KB · Weergaven: 13
Jup, die had ik inderdaad al gezien. het minimalistische design is wel mooi. Echter te klein voor de wat grotere softbags.
Zelf zeggen ze op hun site:
  • Can be used as a platform for Tool Tube, tool roll or small roll bags (5 liters),
  • Kriega US-5 fits perfectly,
Ik zoek meer dan 5 liter (heb nu een US-10 als tailbag en daar pas 1 schoen in :))
 
Ik heb geen uitlaatschildjes ze hangen er compleet los van
 

Bijlagen

  • 95088875-B608-4E63-8F74-62D74873CFD5.jpeg
    95088875-B608-4E63-8F74-62D74873CFD5.jpeg
    122,2 KB · Weergaven: 22
  • 94D9FC4E-5B98-4909-A7CF-8C4E33145B75.jpeg
    94D9FC4E-5B98-4909-A7CF-8C4E33145B75.jpeg
    246,4 KB · Weergaven: 23
Dank voor de foto's :t
Zeker genoeg ruimte bij de uitlaat en goed om ook die OS-12 in het echt te zien ... Ik denk dat ik daar toch ook al een heel eind mee kom en indien nodig óf in combinatie met mijn US-10 achterop óf mijn roltas. Dan is die OS-18 misschien overkill.

[edit]
Onder voorbehoud proefrit heb ik mijn digitale akkoord gegeven op de offerte voor een 890 Adventure R *O*

Nu hopen dat ze snel een proefrit kunnen regelen ... en ik een verzekeraar die geen alarm en geen binnenstalling thuis vereist ...
 
Laatst bewerkt:
Dank voor de foto's :t
Zeker genoeg ruimte bij de uitlaat en goed om ook die OS-12 in het echt te zien ... Ik denk dat ik daar toch ook al een heel eind mee kom en indien nodig óf in combinatie met mijn US-10 achterop óf mijn roltas. Dan is die OS-18 misschien overkill.

[edit]
Onder voorbehoud proefrit heb ik mijn digitale akkoord gegeven op de offerte voor een 890 Adventure R *O*

Nu hopen dat ze snel een proefrit kunnen regelen ... en ik een verzekeraar die geen alarm en geen binnenstalling thuis vereist ...
Quartel Assuradeuren BV
Alfen aan de Rijn
 
  • Leuk
Waarderingen: S913
Onder voorbehoud proefrit heb ik mijn digitale akkoord gegeven op de offerte voor een 890 Adventure R *O*

Nu hopen dat ze snel een proefrit kunnen regelen ... en ik een verzekeraar die geen alarm en geen binnenstalling thuis vereist ...
Nou onder voorbehoud alvast gefeliciteerd
Het was de bedoeling om een demo van KTM te regelen voor mij, die was echter nog niet beschikbaar
Heb dus met motor uit de showroom gereden.
Ze kunnen hem max 4x starten en dan moet die op kenteken
Nu heb ik er al meer motoren gekocht en er is denk ik van uitgegaan dat het wel kopen zou worden:)
 
Ze hadden niets in de showroom, alles wat ze bestelden was direct verkocht. De demo vanuit KTM komt pas eind maart beschikbaar, maar ze gaan morgen even met KTM bellen om te kijken wat er mogelijk is 🤞
 
Vorige week een vloeistoflekkage moeten constateren. Gelukkig lijkt het van de onderste slangenklem van de radiator weg te komen, dus heb deze zojuist maar even een slagje strakker gedraaid.

Voor wat betreft onderhoud ben ik nog lerende, dus wilde ik een beroep doen op de kennis en kunde hier. Als jullie de voor- en achterremblokken zo zien, zijn die dan binnenkort aan vervanging toe?

20210307_133242.jpg

Links voor

20210307_133351.jpg

Rechts voor

20210307_133459.jpg

Achter

Er staat nu 12.000km op de teller en zeer waarschijnlijk zijn dit gewoon nog de oorspronkelijke blokken. Benieuwd naar jullie reactie :)
 
Normaal gesproken kun je ze oprijden totdat het einde van de blokgroeven in zicht komt. Kan dus nog wel een paar duizend kilometer mee zo te zien. Achter zie ik geen groef maar zijn nog even dik als voor, zelfde verhaal dus. Rond de 2 mm zou ik als minimumdikte aanhouden achter.
 
Laatst bewerkt:
Dank voor de reacties! Die kunnen nog wel even mee dus. Mochten de plannen voor een rondje Noordkaap in juli door kunnen gaan, check ik het een paar weken voor vertrek nog eens 😉
 
Heeft er iemand een verlaagd zadel 1 delig zoals de R ?
ik zou voor nu omdat ik met een knie blessure zit best wel wat lager willen zitten op mijn adv R
maar vraag me af of je dit merkt .
en als ik op de site van goedhart kijk is dit zadel 2.5 cm lager en bij motor corner is het 1 cm 🤔
vreemd
 

Bijlagen

  • FE94B139-1358-411A-9E58-86BA01C0266E.png
    FE94B139-1358-411A-9E58-86BA01C0266E.png
    101,3 KB · Weergaven: 9
Terug
Bovenaan Onderaan