nog meer echt ouwe combinaties hier?

3wheel

MF veteraan
Donateur
10 jun 2004
6.149
1.982
Rotterdam
vanmorgen op weg naar de zaak was het zover...........: op de teller verscheen het magische "00000" dat betekend dat mijn combinatie dus inmiddels 2 keer klokkie rond is.......

het gebakkie in Kwestie
Moto Guzzi 1000 SP II met EZS kompact
bouwjaar 1985
km stand 200.005

nog nooit gereviseerd alleen de kleppen zijn vervangen (voor loodvrij) ca 50.000 km terug......
Verder looptie zoals je van een motor van die leeftijd zou verwachten.......... hartstikke mooi.........
lekt alleen een beetje op de linker voetpakking en de nokkenas ketting klinkt behoorlijk versleten (heb een nieuwe in bestelling staan)

nog meer echt doorgereden gebakkies hiero?
 
Jazeker, mijn XS1100 uit 78 met EZS TP heeft bij de vorige eigenaar 240.000km pret gehad en bij mij inmiddels iets van 5.000 (schril contrast).
Hij heeft nog nooit een revisie gehad.
Daarom lekt ie nu wel een drupje olie en - xs kwaal- begint de toch al niet zo lekker schakelende bak nu af en toe uit zijn 2 te schieten.
Alles wat ooit zwartgelakt staal was is nu roestig en dat bevalt me wel want deze week nog heb ik een Blade binnendoor gepakt in ons mooie heuvelland......
 
Volgens de Poolse keuringspapieren heeft mijn Rus de ton ook al gehaald (echt waar). Is ook bijna nog nooit iets aan gebeurd :+ :P .
 
Nee, maar het wordt wel hoog tijd dát er wat aan gebeurt :+

Drie woorden voor jou: Bitch-Birdie-Trike. :+

Mijn BMW heeft er al wel 240.000 opzitten, maar daar hangt weer geen bakkie aan :?

En ik gik dat de Guzzi van Moturist ook al wel een keer rond geweest is :) .
 
He ralfie, dat er geen bakkie aan je BMW hangt doet niet af aan de KM stand hoor, bij mij hangt de bak er ook pas 5000km aan (sinds maart dit jaar)

Dus die Hangtiet Guzzi van jou die telt gewoon mee......
:9
 
He ralfie, dat er geen bakkie aan je BMW hangt doet niet af aan de KM stand hoor, bij mij hangt de bak er ook pas 5000km aan (sinds maart dit jaar)
Mijn bak hangt er 0km aan. :o

Maar het (gele) brikkie is de 100duizend km ook al voorbij intussen. Blokje klinkt alsof deze dat helemaal zelf heeft gepresteerd, maar ik denk dat het een donorblokje is welke bijvoorbeeld 70duizend ofzo heeft gelopen in een ander frame-pje. ;)
 
Mijn CB750 four is van 1973, dus wel oud. Op de klok staan 52000 km. maar deze teller is niet origineel. Ik heb ook geen idee hoe lang de bak er al aan hangt.
Het ouwe brikkie heeft nagenoeg geen last van olielekken sinds de meeste pakkingen vervangen zijn, voor het vervangen van de pakkingen lekte hij als de bekende zeef. Aan de slotspeling van de zuigerveren te zien (drie keer zo groot als de vervangingsimiet) heeft het blok al aardig wat kilometers gedaan, maar hij loopt nog goed en hij start vlot.
Twee kleine probleempjes: de koppakking zweet iets (typisch CB750 kwaaltje) en het apparaat verbruikt wat olie. Voorlopig blijf ik er zo maar mee rijden.
 
Mijn Jawa Ts350 met Velorex span heeft al jaaaren 1875 km als stand. Snelheidsmeter doet het wel dus geen probleem.
 
Mijn Guzzi Cali II is van mei 1982, en sinds februari 83 gecombineerd met een Moturist P1.
Op de teller staat nu 28762km, daar moet een 1 voor :)

De eerste ca. 11.000 km reed ik :] , de rest als
full
. Eigenlijk moet er nog een paar-100 bij geteld wegens gebroken km-teller kabel, maar 't is een kniesoor die daar op let :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan