Nog meer meeslepen op vakantie

De boete is:

  • te laag

    Stemmen: 3 16,7%
  • redelijk

    Stemmen: 0 0,0%
  • te hoog

    Stemmen: 3 16,7%
  • te laat

    Stemmen: 0 0,0%
  • What the F....

    Stemmen: 12 66,7%

  • Totaal aantal stemmers
    18

Fester

MF'er
16 nov 2004
125
0
Belangrijk nieuws voor vakantiegangers!

Nieuwe Europese wetgeving: verkeersvest verplicht
In een aantal Europese landen is het dragen van een fluoriserend verkeersvest, in geval van pech langs de weg, wettelijk verplicht gesteld. In Italië en Spanje is het inmiddels verplicht. In Oostenrijk en Zwitserland wordt het per 1 mei 2005 verplicht en in Frankrijk per 1 januari 2005. In Brussel ligt inmiddels een Europees Wetsvoorstel om de veiligheidsvesten voor de hele Europese Unie in te voeren. In de Nederlandse politiek is de discussie over de verkeersvesten in de auto ook gaande.



Bovenstaand stukje ergens vandaan geplukt. Doe er je voordeel mee als je richting La Douce France gaat want daar kun je bij de heren/dames Gendarmerie-Gendarmereuses gelijk 264,00 euro aftikken als je er geen bij je hebt. :(

Ja 264,00 f#cking euro. Welke mafkees verzint dit soort bedragen. :( :(
 
ergens staat me bij dat deze regel niet voor motorrijders geldt :?

Overigens hebben we deze discussie ook al een jaar geleden gehad toen het net werd ingevoerd ;)
 
ergens staat me bij dat deze regel niet voor motorrijders geldt :?

Overigens hebben we deze discussie ook al een jaar geleden gehad toen het net werd ingevoerd ;)

Een jaar geleden was ik nog exclusief koekblikker en forumbeet. Anyway ik kan nergens vinden dat motorrijders uitgesloten zijn. Aan de andere kant is het bij je hebben van zo´n vestje natuurlijk niet zo´n punt al was het alleen maar om te dragen bij slecht weer en/of donkere duisternis.
De hoogte van de boete gaat mijn voorstellingsvermogen te boven. Zeker in ouderwetse guldens 580,00 stuks. :? Koekje d´rbij
 
ergens staat me bij dat deze regel niet voor motorrijders geldt :?

Overigens hebben we deze discussie ook al een jaar geleden gehad toen het net werd ingevoerd ;)

Ik denk dat je bedoeld dat het niet voor toeristen geldt ;)

Maar...Ivm taalbarriërre en hommels van agenten in die landen...voorkom een bekeuring en zorg dat je er 1 heb.

Ps; Iedereen die niet in de auto achterblijft tijdens pech, moet er 1 hebben.
Bij een motorrijder met passagier(e)(s) lijkt het me duidelijk dat je er 2/3/4 moet hebben ;)
 
Alweer een reden om niet naar Frankrijk te gaan :)

Maar goed, toen dit vorig jaar ingevoerd werd in diverse landen
(toen Spanje in elk geval) kwam er uiteindelijk uit dat ze daar
buitenlandse touristen niet kunnen verplichten om een dergelijk
vest aan boord te hebben, omdat het geen europese regel is.

Maar goed, het neemt weinig ruimte in, kost maar 4,95 (en als je
even zoekt nog minder) En is ook in Nederland handig als het eens
hondenweer is.
 
Ps; Iedereen die niet in de auto achterblijft tijdens pech, moet er 1 hebben.
Bij een motorrijder met passagier(e)(s) lijkt het me duidelijk dat je er 2/3/4 moet hebben ;)
Da's dus iedereen :P want in de auto blijven zitten op bijvoorbeeld de vluchtstrook: no way! Straks rijdt er een slaapdronken auto/vrachtwagen tegen je aan :X
 
zoals al vaker opgemerkt... tis maar 5 euro (hier en daar goedkoper) en het kan geen kwaad om het bij je te hebben..

Die boete's zijn wel veel, maar jah, een voertuig tegenhouden met je lichaam kost vaak wat meer

(wat niet wegneemt dat je ook geraakt kan worden als je zo'n vestje heb natuurlijk)

en btw.. Slepen? wat neem zo'n vestje nou voor ruimte in? dat kan je desnoods kwijt onder je buddy :?
 
Maar meneer de gendarmerie, ik heb wel een vestje maar die zit onder de buddy en dan moet ik eerst al m'n bagage er af gaan slopen :+


Probeer dat maar eens in het Frans uit te leggen :+



Fester had een heuse 3 (trois) voor Frans op zijn eindrapport :X :X
 
Probeer dat maar eens in het Frans uit te leggen :+



Fester had een heuse 3 (trois) voor Frans op zijn eindrapport :X :X
Dat wodt dan iets als: Monsieur, euh... stammel, je suis euh, stotter, mon motard, pruttel... voulez vous coucher avec moi, se soir? :+
 
Da's dus iedereen :P want in de auto blijven zitten op bijvoorbeeld de vluchtstrook: no way! Straks rijdt er een slaapdronken auto/vrachtwagen tegen je aan :X

Hoop doet leven... ;)

Helaas zie ik maar al te vaak mensen warm in de auto blijven.
 
In Frankrijk nog steeds NIET verplicht!!!
pic148.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan