Nog meer piccies in 'pics deeltje 2'

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dropje73

MF veteraan
27 feb 2006
35.288
5.887
Oude deeltje pics



Zijspannen 'van' het Motor-Forum;

bert111
full


Bosso
full


(((boxer)))
full


CB400F op de motor van Roestendoenze :+
full


Dropje73
full

full


DAF400
full


EHE
full


Freekz
full


ghiske
full


_gijs_
full


HaBSu
full


handewasser
full

full

full


Hellracer
full

full


Janenjoep
full


JanFillemJansen
full


Klickstart
full

full


kwastert
full


leluk2000
full


leon vr
full


leotje60
full


Mister P
full


motorpsycho
full

full


NitroMax
full

full


ootje
full


roestendoenze
full


Rudi Sidecar
full


RuuT
full


sidebike
full


slijptol
full


Slingertje
full


teunyb
full


TingTing
full


tinus63
full


VeryMeanMachine
full


vox88000
full


Wilholm68
full

full


Worldbeater
full


wyb
full


zeepok
full



Kiep tem komming *D
 
Laatst bewerkt:
Rauw%252520span.jpg


Update 02-01-12

Benderblauw3mf.jpg


Update 22-01-12

Ting is on track, noem het een nominatie voor een plek in de eregalerij! _O-

Guzzi%252520Bender%2525203%252520MF.jpg


Update 10-08-12

Met enige dagen ervaring in het zijspanrijden, een stadsritje met THOR BENDER in de bak en daarmee klaar voor een opname in de gallery!

Thor%2520Bender%2520medium.jpg
 
Laatst bewerkt:
Daar gaat toch Horst Ulrich weer de mist in........ Bouwt hijeen werkelijk prachtige combi van een Guzzi mei Tonti frame, knutselt hij een traktorlamp op het spatbord......


|( |( |( |(
 
Vind het "stroomlijnneusje" van de bak nou ook niet helemaal het toppunt van design........
De motor daarintegen, :9~ .Ik heb ook nog zo'n frame+blok liggen :P
 
Vind het "stroomlijnneusje" van de bak nou ook niet helemaal het toppunt van design........
De motor daarintegen, :9~ .Ik heb ook nog zo'n frame+blok liggen :P

Heb je ook nog zo'n tank liggen?
De alu versie hé, niet de polyester replica!! :r
 
Ik denk dat er binnenkort iemand voor gaat stellen om de bak geel te spuiten en er dan blauwe vlammen op te schilderen :P


Kijk nou waar ik 'tegenaan liep'
full

*O*
 
Hé Kwastert, wat voor frame heeft deze Guzzi eigenlijk?

Ja, dat zag ik direkt....... Tonti.

Lino Tonti was een constructeur van motorfietsen. Hij had al gewerkt voor Benelli, Mondial, Aermacchi, Gilera en Bianchi en was ook betrokken bij het Paton-raceproject. De naam "Paton" was samengesteld uit "Pattoni" en "Tonti". In 1949 had hij al een 75 cc racertje onder de naam "Tonti" gemaakt.

Zijn grote voorliefde ging uit naar het ontwikkelen en bouwen van racemotoren.

Toen zijn contract bij Bianchi rond 1965 afliep ging hij zelf deze motorfietsen maken. Het merk ontstond door de samenwerking van Lino Tonti, coureur en constructeur Umberto Premoli en coureur Alcide Biotti. De productie liep van 1965 tot 1971.

Het waren 500 cc motorfietsen met eigen motorblokken, die waren samengesteld uit twee 250 cc Aermacchi-blokken, althans de bovenbouw (cilinders en cilinderkopen). De motoren hadden dubbele bovenliggende nokkenasen met vier kleppen per cilinder en zes versnellingen. Latere modellen hadden, om de productiekosten voor privérijders laag te houden, eenvoudiger cilinderkoppen die rechtstreeks van de Aermacchi-Ala d'Oro productieracers kwamen. Er werd een brugframe uit driehoeksconstructies gebruikt, zoals dat later ook door Moto Guzzi en Ducati zou worden toegepast. De werkplaats van Premoli stond vlakbij de Aermacchi-fabriek, waar de onderdelen tegen redelijke prijzen voorhanden waren.

Door de plat liggende cilinders werd het 500 cc blok ook wel gebruikt in wegrace-zijspancombinaties. Al voordat Aermacchi in Amerikaanse (Harley-Davidson-) handen kwam ging Tonti, als technisch directeur naar Moto Guzzi. Hij ontwikkelde er de beroemde Moto Guzzi V-twins.
 
Ja Kwastert weet daar alles van ;)

Kan Druppie hier niet onze fietsjes in de OP knallen? Wel leuk om te zien wie er allemaal zijn..
 
Als iedereen even nog eens een plaatje van zijn combi hier neerplempt, dan kan ik dat best doen idd
 
Ja, moet ik de ouwe spannen van iedereen er ook bij zetten?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan