Nog meer vrouwen die hun motor hebben laten overspuiten in een kek vrouwenkleurtje? Show de foto!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb hier jaren mee rond gevijsd.
Moet ik nu beleven dat deze 1970-er jaren stoere mannenkleur plotseling gejat wordt door het vrouwvolk?
Het moet niet gekker worden. :(
WP_20170409_001.jpg

_O-;)

(Ken trouwens een modje, die op een zuurstok roze motor de omgeving van Hoorn onveilig maakt. ) })
 
Prachtig toch, wat meer kleur op de weg? Ik word juist een beetje gallisch van de trend dat alles tegenwoordig alleen maar grijs, donkerblauw of zwart mag zijn. Heb toen ik de Strom uitzocht nog gekeken naar een oranje/rode, maar die was er niet binnen budget. Felblauw gelukkig wel. Auto's precies zo, al die grijze muizen die dan zogenaamd goed zouden zijn voor de restwaarde, maar het straatbeeld wordt er niet beter op.

Nadeel is wel dat het niet goedkoop is om een auto/motor te laten spuiten of wrappen, dus ik kan me voorstellen dat mensen het met tweedehands motoren minder snel zullen doen. Maar als je hem zoals jij nu doet nieuw koopt is die investering procentueel wat makkelijker te verkroppen denk ik zo. Al valt het me ook op dat fabrikanten steeds minder kleuropties aanbieden, jouw CMX heeft ook alleen maar donkere kleuren in het gamma terwijl bijvoorbeeld geel me ook prachtig zou lijken.
 
Ik denk dat 90 procent hier een roze motor zouden laten staan omdat het een "wijvenkleur" is, en nu opeens politiek correct zitten doen.

MotorMiekie, doe mij een lol en wijzig geen letter aan je topictitel.

Dat zal ze leren. Ha!
Als ik met een boog om roze motoren heen loop - en ik ben niet te kinderachtig om dat ruiterlijk toe te geven - dan is dat domweg omdat de kleur roze mijn smaak niet is. Dat heeft niets met wel/niet politiekcorrect te maken want ik zal er nooit iemand op aanspreken als hij/zij/het/hen een roze motor wel het einde vindt/vinden. Ik vind het gewoon voor mezelf en mijn eigen motoren niet mooi en wat een ander doet moet die ander zelf weten. In het verlengde ervan: Ik vind het ook helemaal oke als 90 % van de aanwezigen hier met een grote boog om mijn motoren heen loopt omdat het hun smaak niet is. Neem iets wat je zelf leuk vindt(het is een hobby, toch?), maar doe het wel gewoon voor jezelf en niet om een statement te maken vanuit een "Kijk ons eens anders zijn" groepsgevoel. Misschien is dat laatste wel helemaal de bedoeling niet van TS, maar dat is wel het gevoel dat ik krijg bij die titel en de eerste paar regels van de openingspost.
 
Doet mij denken aan een clubje vrouwen met roze hesjes.

Maar overspuiten zou ik je afraden, als je hem ooit gaat verkopen wordt het een lang verhaal.
Wrappen lijkt mij een betere optie.
 
Zijn er meer vrouwen die wilden afwijken van de standaard fabriekskleuren en hun motor hebben laten overspuiten in een leuk kleurtje??

Het blijft vreemd dat er bij auto's wel meer keuze is uit vrouwelijke kleuren en bij motoren niet...
Ik rij dus in een mintgroene Fiat 500 cabrio en afgelopen vrijdag mijn motor besteld (Honda CMX 500S Rebel) waarvan de tank en het achterspatbord wordt gespoten in dezelfde mintgroene kleur als mijn auto.

Zodra ik hem heb, post ik de foto!
Gaaf, en vooral de kleuren die schijnbaar alleen de Italiaanse autofabrikanten maken/durven vind ik erg geslaagd. Kom maar op met die foto’s.
 
Neem iets wat je zelf leuk vindt(het is een hobby, toch?), maar doe het wel gewoon voor jezelf en niet om een statement te maken vanuit een "Kijk ons eens anders zijn" groepsgevoel. Misschien is dat laatste wel helemaal de bedoeling niet van TS, maar dat is wel het gevoel dat ik krijg bij die titel en de eerste paar regels van de openingspost.

Dit dus. Alsof niemand anders het in een ander kleurtje het zou kunnen overspuiten.
 
ECHT NIET !!! matzwart over mijn lijk 🤮🤮🤮, vreselijk achterhaald en nep stoer 🤣 🤣 🤣
Achterhaald? Ik denk dat ik er gisteren wel 853.820,5 + 3,77 heb geteld. :Y

En da's best een prestatie, want je ziet ze pas op 5 meter afstand. :+
 
Als ik met een boog om roze motoren heen loop - en ik ben niet te kinderachtig om dat ruiterlijk toe te geven - dan is dat domweg omdat de kleur roze mijn smaak niet is. Dat heeft niets met wel/niet politiekcorrect te maken want ik zal er nooit iemand op aanspreken als hij/zij/het/hen een roze motor wel het einde vindt/vinden. Ik vind het gewoon voor mezelf en mijn eigen motoren niet mooi en wat een ander doet moet die ander zelf weten. In het verlengde ervan: Ik vind het ook helemaal oke als 90 % van de aanwezigen hier met een grote boog om mijn motoren heen loopt omdat het hun smaak niet is. Neem iets wat je zelf leuk vindt(het is een hobby, toch?), maar doe het wel gewoon voor jezelf en niet om een statement te maken vanuit een "Kijk ons eens anders zijn" groepsgevoel. Misschien is dat laatste wel helemaal de bedoeling niet van TS, maar dat is wel het gevoel dat ik krijg bij die titel en de eerste paar regels van de openingspost.
Dat is totaal niet mijn bedoeling. Er is geen statement.. Ik hou ervan. Heel veel mensen zeiden nog ‘ja maar als je hem dan later wilt verkopen is hij maar weinig waard’. Dat interesseert mij niet. Ik koop hem voor mezelf en niet voor een ander.
 
Al valt het me ook op dat fabrikanten steeds minder kleuropties aanbieden, jouw CMX heeft ook alleen maar donkere kleuren in het gamma terwijl bijvoorbeeld geel me ook prachtig zou lijken.
Klopt! Terwijl die oldtimers wel vaak geel zijn of groen/blauw zijn.
 
Ik vind het niet inclusief en zelfs rolbevestigend!


Geintje natuurlijk, mooi dat er nog vrouwen zijn die laten zien dat ze vrouw zijn.
Zou hem overigens ook laten wrappen, met een meer inclusievere kleur krijg je er meer voor terug.
Maar bedenk me net, mag een zwarte motor eigenlijk wel?
 
jahaaa , maar matzwart is zoooo 80`s 🤣 , net als legergroen met een ster 🤣
Legergroen was forties, maar....blijkt tegenwoordig weer helemaal in.
Enne...die vammij hebben geen ster.
Ja toch wel; een russische rooie ster! :t
20160819_183733.jpg
 
Doet mij denken aan een clubje vrouwen met roze hesjes.

Maar overspuiten zou ik je afraden, als je hem ooit gaat verkopen wordt het een lang verhaal.
Wrappen lijkt mij een betere optie.
Ik heb een hele tijd met een high viz roze hesje rondgereden ipv een standaard gele, haha. Net met pensioen gedaan ivm airbagvest. Een damesmodel, maar jammer genoeg in saai zwart.

Verder zou ik inderdaad niet overspuiten (over de originele kuip in ieder geval), maar wrappen of stickeren.

Ik houd het persoonlijk bij stickeren. De rode SV1000 die ik heb, ben ik aan het bestickeren met vakantie/toeristische stickers.
De zwarte SV650, met allerhande logo/reclamestickers en gouden contrasterende stickers. Veelal van bands. Puur omdat ik zwart saai vind.

Maar ik geloof niet dat dat vrouwelijk is. Zou een circuitfiets best gedeeltelijk roze durven maken, puur omdat het eigenwijs is. :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan