Nog steeds niet mijn Theorie Certificaat

edwardd

MF'er
5 apr 2004
131
0
Zaamslag
Ik wordt er hopeloos van, Nog steeds heb ik niet mijn theorie gehaald na vele malen mijn examen te hebben overgedaan via het CBR. Ook heb ik er heel hard aan geleerd met een CD-ROM en een Theorieboek. En heb ik diverse malen ook op de rijschool gëoeffend.

Wie is mijn reddende engel. Wie kan mij echt opweg helpen om nu wel in 1 keer mijn rijbewijs te kunnen halen zonder dat ik als een baksteen zink.(Sorry Baksteen)

2000 euro naar de maan zonder ook maar enig persectief op de motor binnen korte tijd. Ik zou zo graag in Maart mij RBW willen halen en zo graag willen toeren.

Ik kan wel snikken.

--------------------------------------------------------
Verleden:
4x theorie examens gedaan - Gezakt als een baksteen
01-09-2004 Voertuig beheersing gehaald - 32 lessen

Heden:
Bezig voor verkeersdeelname - 12 lessen en bijna afgerond
Theorie - Moet nog halen
 
Wat is het probleem denk je? Begrijp je het niet, thuis gaat het wel goed maar als je daar zit niet (stres?) etc.
 
inderdaad ligt het niet aan de zenuwen , ik ben ook niet de eerste x geslaagd
het is natuurlijk wel klote, maar leren , leren , leren er zit niks anders op denk ik ? :?
 
4x theorie is toch geen 2000 euro?! :o of zijn de prijzen t afgelopen jaar zo gestegen?! Neem aan dat t incl. al je lessen is enzo?!

Maar de enige tip die ik je nog kan geven is de bekende van rustig blijven bij t examen, rustig de vraag en de antwoordmogelijkheden lezen en logisch nadenken. Tips van oefenen heb ik verder niet, want zo te zien heb je t meeste al geprobeerd. Misschien kan je je laten overhoren door iemand?! Dan heb je dus geen voorbeeld plaatjes en moet je de situatie helemaal in je hoofd voor je halen. Misschien helpt t?! Suc iig ermee!
 
als je de theorie al niet snapt zal het rijden helemaal wel een gevaar worden denk ik, en niet alleen voor jezelf....no offense verder hoor....
 
Ik denk dat de ts alles bijelkaar bedoeld.

Maar wat ik ff wil vragen, maak jij alleen de oefenvragen of heb je ook de hele theorie gelezen? Voor mijn gevoel bestaat het grootste deel van een theorie examen uit logisch nadenken. Bekijk iedere foto alsof de situatie in het echt voor neus gebeurd. De getalletjes en andere dingen die niet te herleiden zijn is domweg stampen stampen stampen.

Dan komt het echt wel goed *D
 
Voor mijn gevoel bestaat het grootste deel van een theorie examen uit logisch nadenken.

Net als het reageren op situaties op straat, als je dat dus niet kunt leef je niet zo lang ben ik bang....

ff chargeren :

een rood licht, wat moest ik ook alweer doen , ach vut, ik geef gewoon gas.....

wat was dat ook weer voor bord, verboden in te hal.........boemmmmmm
 
Die CD-rom oefenen, daar heb je naar mijn bescheiden mening geen bal aan.
Dit is puur voor examen training. Om je theorie goed te leren is de verscheidenheid aan vragen op de cd te beperkt.
Koop het theorieboek en leer dat goed, ik neem aan dat je dit inmiddels gedaan hebt. Goed lezen wat er staat. De vraagstelling van het CBR is ronduit waardeloos te noemen met al die misselijke instinkers.
 
De twijfel tussen twee antwoorden en dan net de verkeerde kiezen :?

Ga af op het eerste wat in je opkomt...Misschien dat je het daarmee redt.

[me]LCB LCB kan niet aansprakelijk gesteld worden voor zakken, maar is ervan overtuigd dat je het gewoon gaat halen :}
[/me]



 
eerste tip: doe eens een paar examens bij www.examencentrum.nl. die zijn niet gratis, maar lijken wel veel meer op het echte theorie-examen dan de gemiddelde cd-rom.

tweede tip: ga de avond ervoor gezellig naar de kroeg en maak het flink laat (maar niet al te dronken, want met een kater wordt het niks), zodat je op de examendag wat duf bent. alle kans dat je je dan minder druk maakt en minder twijfelt bij de antwoorden.

mij is het zo in ieder geval gelukt. wat me trouwens wel opviel bij het theorie-examen, was dat lang niet alle vragen bedoeld leken om je kennis te testen maar eerder om je erin te laten lopen.

goeie handel, die rijbewijzenhandel :(
 
Net als het reageren op situaties op straat, als je dat dus niet kunt leef je niet zo lang ben ik bang....

ff chargeren :

een rood licht, wat moest ik ook alweer doen , ach vut, ik geef gewoon gas.....

wat was dat ook weer voor bord, verboden in te hal.........boemmmmmm
Beetje zwart/wit vindt je niet ? ( afgezien van het logisch denken ;) )
 
Net als het reageren op situaties op straat, als je dat dus niet kunt leef je niet zo lang ben ik bang....

ff chargeren :

een rood licht, wat moest ik ook alweer doen , ach vut, ik geef gewoon gas.....

wat was dat ook weer voor bord, verboden in te hal.........boemmmmmm

Fuck de auto voor me remt,wat moek doen? Knal.
 
Ik wordt er hopeloos van, Nog steeds heb ik niet mijn theorie gehaald na vele malen mijn examen te hebben overgedaan via het CBR. Ook heb ik er heel hard aan geleerd met een CD-ROM en een Theorieboek. En heb ik diverse malen ook op de rijschool gëoeffend.

Wie is mijn reddende engel. Wie kan mij echt opweg helpen om nu wel in 1 keer mijn rijbewijs te kunnen halen zonder dat ik als een baksteen zink.(Sorry Baksteen)

2000 euro naar de maan zonder ook maar enig persectief op de motor binnen korte tijd. Ik zou zo graag in Maart mij RBW willen halen en zo graag willen toeren.

Ik kan wel snikken.

--------------------------------------------------------
Verleden:
4x theorie examens gedaan - Gezakt als een baksteen
01-09-2004 Voertuig beheersing gehaald - 32 lessen

Heden:
Bezig voor verkeersdeelname - 12 lessen en bijna afgerond
Theorie - Moet nog halen


4 keer gezakt, hoeveel fouten elke keer?
Gaat het thuis wel goed?
Gaat het op de rijschool goed?
Ken je alle borden?
Ken je de principes?
Waar gaat het nou fout?
 
zeker, zeer zwart wit, maar de scheidslijn tussen er net bij langs en er vol onder is ook maar erg dun...je bent zo dood als je niet oplet....
Tuurlijk is dat waar,je kan ook worden overreden terwijl je op de stoep loopt !!
Het gaat meer over de voorbeelden die je gaf.
Ik denk dat het rijden meer is als alleen logische nadenken.
 
Vroegah was het voldoende om je theorie te leren... tegenwoordig moet je het nog snappen ook :X


Ik wordt er hopeloos van

Ik zou zo graag in Maart mij RBW willen halen en zo graag willen toeren.

Ik kan wel snikken.

Wil je niet een beetje TE graag soms? Heb je de motor al klaar staan ofzo? 1e ritjes al gepland, vrienden zitten op jouw te wachten?? Kortom is het niet een tikkie TE belangrijk voor jouw om nu te slagen?
Probeer er eens een beetje afstand van te nemen. [negermodus]Beetje relax weetje[/negermodus].
Misschien dat een wat meer ontspannen instellling van jouw kant al de doorslag kan gaan geven.
 
misschien iets van examentraining een idee? als het zo is dat het probleem voornamelijk door stress en zenuwen is, helpt dit vaak.
 
Ik vindt het examen vooral zo snel gaan. Ik kan gewoonweg niet het tempo bijhouden als ik de examenvragen voorgeschoteld krijgt. Gemiddeld krijg je 10 seconden om te antwoorden met een kastje. Eerst krijg je de vraag te horen en moet je antwoorden.

Nu is bij dat antwoorden zo dat ik eerst nog eens het antwoordt moet overlezen en dan ook nog eens de foto moet bestuderen. Al met al ben ik eigenlijk niet 10 maar 20 seconden kwijt om daar een goed antwoordt op te geven.

Ik ben ook vaak de laatste die uit de klas gaat als ik een examen krijg. En pas als ik genoeg tijd zou krijgen, zou dat mij een heel hoop strafpunten schelen.

Ook pak ik de stof sneller op als ik kassikaal les zou krijgen. Alleen kan dat niet omdat er gewoonweg te weinig cursisten zijn op mijn rijschool die dat ook willen.

al met al, ik zit in zak en as.
 
Ik vindt het examen vooral zo snel gaan. Ik kan gewoonweg niet het tempo bijhouden als ik de examenvragen voorgeschoteld krijgt. Gemiddeld krijg je 10 seconden om te antwoorden met een kastje. Eerst krijg je de vraag te horen en moet je antwoorden.

Nu is bij dat antwoorden zo dat ik eerst nog eens het antwoordt moet overlezen en dan ook nog eens de foto moet bestuderen. Al met al ben ik eigenlijk niet 10 maar 20 seconden kwijt om daar een goed antwoordt op te geven.

Ik ben ook vaak de laatste die uit de klas gaat als ik een examen krijg. En pas als ik genoeg tijd zou krijgen, zou dat mij een heel hoop strafpunten schelen.

Ook pak ik de stof sneller op als ik kassikaal les zou krijgen. Alleen kan dat niet omdat er gewoonweg te weinig cursisten zijn op mijn rijschool die dat ook willen.

al met al, ik zit in zak en as.
Informeren dan bij een andere rijschool om apart theorieles te volgen? 10sec. voor een vraag is voor mij juist heel veel. In het verkeer moet je ook snel een beslissing nemen dus zou het genoeg moeten zijn. Daar gaan ze vanuit. Ik had theorie niet in 1 keer gehaald. 7 fouten. 2e keer 5 fouten en dag erna examen dus net gehaald. Boek goed bestuderen net zo lang tot je oefenexamens goed kan maken lijkt mij het handigst
 
Terug
Bovenaan Onderaan