Nog turken op MF???

Status
Niet open voor verdere reacties.

SRAD20

Die hard MF'er
30 jan 2007
363
0
Amsterdam
Het is niet verkeerd bedoeld maar wilde altijd al weten hoeveel turken nou op MF rondneuzen, want zie niet zoveel turken op een motor rijden.


ps. ben zelf ook van Turkse afkomst
 
Merhaba... volgens mij zijn er zat op Motor-Forum en zat op de weg !
Maar met een helm op zie je niet zo snel iemand z'n afkomst. Zo zou je ook zeggen dat je weinig negers ziet op de motor :)
 
En soms zie je iemand op de motor en denk je, "hey, dat is een lekker ding" totdat ze afstapt en haar helm af doet, blijkt het gewoon een vent met lang haar te zijn!
 
Het is niet verkeerd bedoeld maar wilde altijd al weten hoeveel turken nou op MF rondneuzen, want zie niet zoveel turken op een motor rijden.


ps. ben zelf ook van Turkse afkomst
Het valt mij gewoon op dat Turken, Marokkanen, Antillianen etc eerder voor een auto kiezen dan voor een motor. Ik heb zelf een Surinaamse collega die rijdt wel motor.

Van oudsher in die landen reed je, als je arm was, op een motor. Had je wat meer geld dan kwam er al snel een auto. Ik denk dat het daarmee te maken heeft. Daarnaast zullen de meeste mensen van allochtone herkomst niet bepaald in de hogere inkomensgroepen verkeren.
 
Laatst bewerkt:
kijk even in het motorsport topic
daar zoekt iemand nog turken om mee naar de superbikes enz. te rijden
 
Het valt mij gewoon op dat Turken, Marokkanen, Antillianen etc eerder voor een auto kiezen dan voor een motor. Ik heb zelf een Surinaamse collega die rijdt wel motor.

Van oudsher in die landen reed je, als je arm was, op een motor. Had je wat meer geld dan kwam er al snel een auto. Ik denk dat het daarmee te maken heeft. Daarnaast zullen de meeste mensen van allochtone herkomst niet bepaald in de hogere inkomensgroepen verkeren.



ermm ik ben een allochtone student..en ik rij toch motor dus das lekkere bullshit opmerking zeg.

motorrijden is goedkoper dan auto dus heeft niets met inkomen te maken, alleen met prioriteiten
 
ermm ik ben een allochtone student..en ik rij toch motor dus das lekkere bullshit opmerking zeg.

motorrijden is goedkoper dan auto dus heeft niets met inkomen te maken, alleen met prioriteiten

Anders reageer je even iets minder agressief, en lees je z'n post eerst even goed voordat je hem quote... :W

:)
 
ermm ik ben een allochtone student..en ik rij toch motor dus das lekkere bullshit opmerking zeg.
Ik begrijp dat jij een ander standpunt hebt?



motorrijden is goedkoper dan auto dus heeft niets met inkomen te maken, alleen met prioriteiten
Je doet het omdat het goedkoper is dus het heeft niet met inkomen te maken :?
Wat ik bedoel te zeggen, veel mensen rijden auto en motor. Ik kan me voorstellen dat "de lagere inkomens" hier een keuze in moeten maken.

Enne, ff niet zo fel reageren, anders heb je geen recht meer op mijn mening :)
 
Laatst bewerkt:
Het is niet verkeerd bedoeld maar wilde altijd al weten hoeveel turken nou op MF rondneuzen, want zie niet zoveel turken op een motor rijden.


ps. ben zelf ook van Turkse afkomst
Vriend van me is een Turk van afkomst en is niet uit zn Mercedes weg te slaan :P
Maar vind die motoren maar al te mooi _O-
Op zn plat Turks/Nijmeegs : Gaaf man ! zegt ie dan
 
Het valt mij gewoon op dat Turken, Marokkanen, Antillianen etc eerder voor een auto kiezen dan voor een motor. Ik heb zelf een Surinaamse collega die rijdt wel motor.

Van oudsher in die landen reed je, als je arm was, op een motor. Had je wat meer geld dan kwam er al snel een auto. Ik denk dat het daarmee te maken heeft. Daarnaast zullen de meeste mensen van allochtone herkomst niet bepaald in de hogere inkomensgroepen verkeren.

Was hier vroeger niet anders, dus...

:)
 
ermm ik ben een allochtone student..en ik rij toch motor dus das lekkere bullshit opmerking zeg.
Happerdehap...

motorrijden is goedkoper dan auto dus heeft niets met inkomen te maken, alleen met prioriteiten
Dat goedkopere geldt alleen voor de wegenbelasting zo ongeveer (verbruik ligt niet veel lager, banden zijn stukken duurder). Meeste mensen hebben een motor als dure hobby er bij en dat kan toch niet iedereen zich veroorloven.

Overigens is het zeker een kwestie van prioriteiten. Had als student ook een motor (en geen auto)... en nu 20 jaar later nog steeds kwa vervoer dezelfde situatie :)
 
Het valt me wel op dat er inderdaad heel erg weinig allochtonen motor rijden
Je ziet wel de nodig op snor/brom scooters,

Het zal wel met status te maken hebben,, en een auto is ook praktischer.
Met een (leuke) auto kan je vrienden/familie meenemen en laten zien hoe snel & luxe die is en dan doe je het goed, mijn opa van 85 stapt ook niet achterop terwijl ie jaren een Harley gehad heeft na de oorlog......

Het zelfde met honden, heb nog nooit (strenge) islamitische mensen met een hond als huisdier gezien ,, dat heeft te maken met het geloof...
Terwijl er genoeg vissen of vogels hebben als huisdier.
 
Op MF zitten motorrijders ;)

En voordat alle verschillende etnische groeperingen, culturen enz. een eigen topic gaan openen gaat deze dicht
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan