Nokia 5800 vastzetten op het stuur

antoinedoppenberg

Die hard MF'er
24 jun 2007
311
0
Amersfoort
Op mijn Nokia 5800 heb ik Garmin. Via het koptelefoontje krijg ik de aanwijzingen, zodat hij in mijn binnenzak kan blijven. Toch lijkt het mij wel handig om hem te bevestigen op het stuur.

Wat vinden jullie van deze optie:

fietshoudercompilatie.jpg


Te koop via http://www.hsow.nl/index.php?pageid=83400&form_item=17860&form_cat=2132 (hsow).

Kosten: 9,20 euro _O-

Zou dit stevig genoeg zijn, of zijn er betere opties (tegen een redelijke prijs).
 
Ik zou mijn navigatie altijd in het zicht willen hebben, verbale aanwijzingen zijn vaak onduidelijk, maar dit is me te goedkoop. Otterbox?
 
Hier kan ik maar 1 ding adviseren: Niet doen!!!

Ik heb ook een 5800 en wil hem zowel op mijn 2 motoren, racefiets en mountainbike hebben. Dus heb ik voor Ram Mount gekozen. Mijns inziens is dit de enige duurzame oplossing waarbij de telefoon stevig vastzit, waterdicht is, modulair is en waarbij het scherm te bedienen is door het venster van de box heen.

Je kunt de Ram Mount spullen beter bestellen in de USA, dat scheelt een hoop als je wat meer steuntjes en houdertjes bestelt. Ik heb ook nog wel wat wensen als je gaat bestellen ;) Bijvoorbeeld GPSCheap.com heeft goede prijzen. het duurt wel een tijdje voor je het hebt en ik hoefde geen btw of invoerrechten te betalen.

De 5800 past in een aquabox small en is dik genoeg om er nog een extra batterypack bij te leggen (als je geen 12v aansluiting hebt).

Als je wat foto's wilt zien van mijn oplossing dan hoor ik het wel.
 
Hier kan ik maar 1 ding adviseren: Niet doen!!!

Ik heb ook een 5800 en wil hem zowel op mijn 2 motoren, racefiets en mountainbike hebben. Dus heb ik voor Ram Mount gekozen. Mijns inziens is dit de enige duurzame oplossing waarbij de telefoon stevig vastzit, waterdicht is, modulair is en waarbij het scherm te bedienen is door het venster van de box heen.

Je kunt de Ram Mount spullen beter bestellen in de USA, dat scheelt een hoop als je wat meer steuntjes en houdertjes bestelt. Ik heb ook nog wel wat wensen als je gaat bestellen ;) Bijvoorbeeld GPSCheap.com heeft goede prijzen. het duurt wel een tijdje voor je het hebt en ik hoefde geen btw of invoerrechten te betalen.

De 5800 past in een aquabox small en is dik genoeg om er nog een extra batterypack bij te leggen (als je geen 12v aansluiting hebt).

Als je wat foto's wilt zien van mijn oplossing dan hoor ik het wel.
Het is idd niet goedkoop, maar wel erg goed Ram Mount. Dat dat zoveel scheelt als je het zelf importeert, krijg je geen na-heffing van de douane?
 
Het is idd niet goedkoop, maar wel erg goed Ram Mount. Dat dat zoveel scheelt als je het zelf importeert, krijg je geen na-heffing van de douane?

Het kan gebeuren dat je pakketje eruit gepakt wordt en dat je invoerrechten + BTW moet betalen. In mijn geval was er op de buitenkant van het pakketje een factuur geplakt met een waarde van 28 dollar terwijl het spul wat er in zit meer dan 100 dollar kostte ;) Het mooie is dat dat spul niet zo veel plek in neemt dus het pakketje ook klein is en niet de indruk wekt dat het waardevol is. Het blijft een kwestie van gokken en mazzel hebben als je er doorheen komt.

Het mooie van Ram mount is dat het aardig trillingsvrij is en tegen een stootje kan. Zo'n prul bevestiging lijkt mooi, maar 3 keer vast en los maken en de schroefdraad is dol, 1 verkeersdrempel en je telefoon vliegt eruit....
 
Hier kan ik maar 1 ding adviseren: Niet doen!!!

Ik heb ook een 5800 en wil hem zowel op mijn 2 motoren, racefiets en mountainbike hebben. Dus heb ik voor Ram Mount gekozen. Mijns inziens is dit de enige duurzame oplossing waarbij de telefoon stevig vastzit, waterdicht is, modulair is en waarbij het scherm te bedienen is door het venster van de box heen.

Je kunt de Ram Mount spullen beter bestellen in de USA, dat scheelt een hoop als je wat meer steuntjes en houdertjes bestelt. Ik heb ook nog wel wat wensen als je gaat bestellen ;) Bijvoorbeeld GPSCheap.com heeft goede prijzen. het duurt wel een tijdje voor je het hebt en ik hoefde geen btw of invoerrechten te betalen.

De 5800 past in een aquabox small en is dik genoeg om er nog een extra batterypack bij te leggen (als je geen 12v aansluiting hebt).

Als je wat foto's wilt zien van mijn oplossing dan hoor ik het wel.


Wat foto's zou inderdaad heel fijn zijn.

Zelf net nog gekeken op een andere http://www.ram-mount.com/SearchResults/tabid/38/searchBy/WizardResults/criteria/ignored/Default.aspx (site).
 
Interessant om even te volgen! Ik heb juist een Garmin nuvi 255 navigatiesysteem gekocht (3.5" dingetje), en daar zoek ik ook nog een mooie (waterdichte) oplossing voor, voor aan m'n stuur.
Ik kan hem wel in mijn tanktas leggen, maar dat kijkt erg onhandig.
 
Dit lijkt mij wel wat: goede prijs en het ziet er degelijk uit: http://www.mountboxWARNING.com/store/index.php?productID=819 (link)

[http://www.mountboxWARNING.com/store/published/publicdata/MOUNTB01SHOP/attachments/SC/products_pictures/fietshouder%20rammount_enl.jpg (afbeelding)]

Prijs: €39,95
Ik kwam deze site al eerder tegen bij mijn zoektocht naar een navigatiesysteem. De site bestaat pas sinds kort, en de prijzen liggen flink onder de prijs van concurrenten (zie Tweakers Pricewatch). Juist bij dergelijke sites, die kort bestaan en goedkoper zijn dan eigenlijk zou kunnen, gaan mijn nekharen overeind staan! PAS DUS OP!
 
Laatst bewerkt:
heb een simpele houder van een tientje om mijn fiets.
en daar de waterdichte samsum b 2100 telefoon in.
bevalt goed en op mijn reis door marokko geen enkel
probleem gehad, heb er wel een borg kabel aan gezet.
daar in het begin ik hem een paar keer over de weg zag
stuiteren.
gelukkig kan ie er goed tegen, dus goedkoop kan ook
goed zijn.
 
@ Kahuna: ik ben benieuwd hoe lang je al gereden hebt met de 5800. Ik had die gsm ook en ik had hem gemonteerd op transalp voor een reis van 10.000 km. Met zo'n goedkope houder zoals bovenaan. Werkte prima tijdens de reis, maar krijgt natuurlijk wel een hoop trillingen voor zijn kiezen.

Echter, na een maand of 2 weer thuis te zijn, ging mijn gsm ineens uit. En niet meer aan! Bleek dat er een scheur/beschadiging op de printplaat zat.....


Misschien dat jou systeem een hoop trillingen niet door geeft aan de gsm.

Ik heb btw nu een n97 en daar zoek ik ook nog iets voor, maar dan wel steviger en sterker.
 
Ongeveer 1.000 km op de motor en 600 op de fiets. Ik heb m'n 5800 altijd al in een hardplastic case gehad, omdat ik vanaf het begin al verhalen op 't forum van tweakers.net gelezen had dat het niet echt een enorm stabiele telefoon is. En omdat mijn telefoons gemiddeld niet erg lang meegaan door lomp gebruik dacht ik het nu eens vanaf het begin zorgvuldig aan te pakken ;)

Tot nu toe heb ik geen enkel probleem met de 5800, uitgezonderd af en toe automatische reboot of een sporadische vastloper.

Ik bedenk me ineens dat ik jou volgens mij op t forum van tweakers al eens een vraag gesteld hebt over je houder voordat ik de mijne besteld heb ;)

Heeft de topicstarter trouwens al iets gevonden?
 
Nee; nog niet iets gevonden waar ik helemaal happy van werd.

Natuurlijk: als geld geen rol speelt is de Ram Mount het beste.
Alleen werkt mijn huidige situatie (Nokia in de binnenzak en een oortje in de helm) ook prima.
De gesproken aanwijzingen vanaf de software Garmix XT is prima.

De toegevoegde waarde is het niet meer missen van een afslag, alhoewel dat niet heel veel voorkomt. Om daar dan heel veel geld voor neer te leggen doe je dan ook niet zomaar.

En helaas zijn blijkbaar de goedkopere oplossingen ook de slechtere, zoals vrijwel altijd.
Ik hou jullie reacties goed in de gaten en laat het weten als ik mijn keuze gemaakt heb.
Voorlopig dus nog via het oortje...

Enne... bedankt allemaal voor jullie goede tips!
 
Voor mij persoonlijk zit de toegevoegde waarde in 2 dingen:

1. Dat ik verhuisd ben naar een voor mij onbekende regio, navigeren m.b.v. gedownloade routes en beeld voor je neus maakt het heel wat makkelijker de buurt te verkennen.
2. het feit dat ik m'n telefoon op motor+fiets+MTb wil gebruiken.

Dit was voor mij de 90 euro wel waard om alle RAM-Mount spullen aan te schaffen. Buiten dit kan ik me zo verschrikkelijk ergeren aan van die wiebelende slappe oplossingen die de indruk wekken elk moment uit elkaar te kunnen vallen.
 
ff nieuw leven in het topic schoppen nu nokia gratis navigatie weggeeft *D

Ik heb nu ook (gratis) navigatie op mijn 5800 en ik wou hem ook op mijn stuur monteren.
Wat zijn de gebruikerservaringen met de hierboven genoemde systemen?
Is de duurste oplossing ook de beste? Of zijn er alweer nieuwe producten?
Ik heb al even wat rondgegoogled, maar ik kom dit topic steeds tegen.

Ik kan me voorstellen dat het toestel niet van schokken en trillingen houdt... :N
 
Nog steeds niets gekocht. Ik wacht de motorbeurs en het seizoen even af.

Gratis navigatie? Heb ik even gemist. Heb je wat info?
Heb de laatste 2 weken onder een steen gelegen ofzo... :+

Nieuwsberichten

http://www.rtl.nl/(/financien/rtlz/nieuws/)/components/financien/rtlz/2010/weken_2010/03/0121_0930_nokia_gratis_navigatie_tomtom_onderuit.xml (TomTom gezakt op de beurs door gratis Nokia navigatie)

Hier kun je de laatste versie downloaden:
http://maps.nokia.com

Ik vind het een goed programma, werkt snel, je kunt zelf eerst thuis op de pc je route uitstippelen en dan uploaden op je Nokia.
Kortom super!
Nou wil ik hem allen nog even goed op mijn motor kunnen bevestigen, ga ook eerst even rondneuzen op de motorbeurs in Utrecht.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou bij telefoons en PDA's aan willen raden om vooral een otterbox oid te gebruiken in combinatie met schuimrubber. Het grote nadeel met de "simpele" oplossingen is toch de trilling. Ik heb al eens een PDA van 900 euro weg kunnen gooien omdat hij intern kapot getrild was. Dan kun je volgens mij beter eventjes investeren... Misschien hebben ze nog leuke dingen op de motorbeurs :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan