nokkenas...............geklungel

fourspeed

Die hard MF'er
27 jul 2002
435
0
Heb ik van de week een nieuwe pakkingset in m`n blok gezet zodat we weer lekker rook vrij(arm) en mischien wat zuiniger kunnen tuffen.
Alles ging probleemloos ouwe rommel eruit,nieuwe erin opbouwen,tot de nokkenas....die niet meer terug wil.Ik weet dat ik iets fout doe maar ik zou niet weten wat. Naar mijn weten zit er geen knik in de ketting oid
Ik snap er in iedergeval de klojo niet meer van

Je zult iets specifieker moeten zijn: wát wil er niet?
De nokkenas in de kop óf de ketting om de nokkenas?
De nokkenas in de kop hoeft geen probleem te zijn: zorg wel dat de lagerkapjes met de pijl/merkteken de goeie kant op gemonteerd worden en dat ze op de juiste plek zitten.....
Rustig alles aantrekken totdat de nokkenas overal aan/in ligt (voor de tijd krukas op tijd zetten,anders druk je een klep in een zuiger!!!).
Dan pas de kapjes op moment natrekken.
Nokkenas(sen) op merkteken zetten,ketting erom (let op krukas- en nokkenasmerkteken(s)!) en de schakel klinken.
Nogmaals controleren of spul op tijd staat,eventuele kettinggeleiders erin smurffriemelen en kettingspanner monteren en spannen.
Pakking en deksel monteren en gáááááz! ;)

Succes! ;)

Het lukt me niet om de ketting om de as te leggen,ik wist trouwens niet dat de ketting los geschakelt moest worden en daarna opnieuw geklonken,dat zal het probleem dan wel zijn,

zal morgen maar weer eens verder gaan klooien

ik legde meestal eerst de ketting om het nok tandwieltje en dan stuk voor stuk de (meestal) 3 boutjes erin.

Niet de ketting splitsen. De spanner staat gespannen waarschijnkijk. Ff de boutjes v.d. spanner loshalen, spanner indrukken en de boutjes vast zetten. Dan heb je waarschijnlijk wel genoeg ruimte.

Niet de ketting splitsen. De spanner staat gespannen waarschijnkijk. Ff de boutjes v.d. spanner loshalen, spanner indrukken en de boutjes vast zetten. Dan heb je waarschijnlijk wel genoeg ruimte.
Dat was`m dus :Z

Was ff een geklungel met de as door de ketting,tandwiel van de as af,ketting om tandwiel en dan tandwiel weer terug mieren en de boel op tijd zetten.
Straks de kleppen stellen en dan de boel weer terug bouwen :]

Terug
Bovenaan Onderaan