Nokkenas ketting opstellen handmatig ? Gsxr 1000 k4

tonycbr1992

MF'er
4 okt 2017
34
4
Hallo.
Ik heb een gsxr 1000 k4.
Hier zijn de hydraulische nokkenas stellers vervangen door handmatige.
Nu vind ik hem aardig ratelen. En dank ik dat ze iets bij gesteld moeten worden.
Maar hoe stel ik ze goed af ?
Mvg t
Roelsma
 
Hallo.
Ik heb een gsxr 1000 k4.
Hier zijn de hydraulische nokkenas stellers vervangen door handmatige.
Nu vind ik hem aardig ratelen. En dank ik dat ze iets bij gesteld moeten worden.
Maar hoe stel ik ze goed af ?
Mvg t
Roelsma
Klepspeling bedoel je?

5fd49544d2cabc9f873f0689e8889ab8.png69bbc42897ddf9b5800ef0d5b178c35a.pnga745d0adbb7348e38ca377d15f90465d.png
edit:
Of bedoel je de kettingspanner
Als die vervangen is door een handmatige de borgmoer los draaien en de bout iets verder naar binnen draaien.
ape-suz-800x800.jpg
 
Tja. Dat kun je van buitenaf niet zien. In het meest ideale geval haal je het kleppendeksel er af, zodat je de spanning van de ketting kunt voelen tijdens het verstellen.

Ongezien strakker spannen moet op gevoel, maar blijft iets ongrijpbaars. Je durft 'm niet te strak te draaien, maar te los is ook niet goed. En je blijft geratel horen. Waarbij je toch weer gaat twijfelen aan jezelf...
 
Bij de vtr houden we tussen de nokkenassen totale speling 6mm aan. Dus 3mm op en 3 neer.
De camlobes of nokvolgers drukken tijdens het meten niet op de buckets. Weet niet ofdat dat überhaupt mogelijk is bij die 4 cilinder.
Met draaiende motor kun je de spanner ook iets strakker zetten totdat je geen geratel meer hoort.
Met deksel erop blijft het feeling/glazen bol werk is mijn mening. Maar ben dan ook geen werkplaats monteur.
Weet wel dat met een auto spanner (of hydraulisch) de nak echt strak staat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan