nokkenas ketting spanner kapot

blacknight

MF'er
13 nov 2002
183
30
vlissingen
de kettingspanner van de nokkenas is bij mijn CBR kapot.
Het punt is de dealer heeft hem niet op voorraad en komt pas woensdagmiddag binnen.
Nu ga ik vanaf woensdag morgen voor 5 dagen weg met de motor richting Duitsland.
De vraag is dus kan ik hier mee doorblijven rijden +- 1500KM of niet?
Of moet ik mijn vertek uitstellen totdat hij gerepareerd is
 
Laatst bewerkt:
Hebben ze ergens anders geen spanner liggen?
Die dingen gaan wel vaker kapot. Als je het niet erg vind dat je kleppen door je zuiger heen gaan, dan kan je er gerust mee blijven doorrijden. Het ligt er natuurlijk aan wat er precies kapot is aan je spanner.
 
ff in een oliebadje houden en dan blijven indrukken tot dat je hem niet meer kan indrukken (hij zit dan vol olie) terugzetten (zonder uhm te laten schieten..) en je kan er weer een tijdje tegenaan. Neem desnoods een blikje olie mee onderweg mocht ie dan weer gaan ratelen kan je het tijdelijk fixen. Zoek ook ff op "nokkenas kettingspanner" met de search ik heb ook de nodige shit er mee gehad. Het eropzetten van zo'n ding neemt overigens maar een half uurtjuh in beslag.
 
Hebben ze ergens anders geen spanner liggen?
Die dingen gaan wel vaker kapot. Als je het niet erg vind dat je kleppen door je zuiger heen gaan, dan kan je er gerust mee blijven doorrijden. Het ligt er natuurlijk aan wat er precies kapot is aan je spanner.
Dit type werk op oliedruk met veer ondersteuning. Het lijkt er op dat ze na verloop van tijd niet goed genoeg meer afdichten waardoor ze langzaam leeg lopen en daardoor niet genoeg druk geven.

Andere dealer proberen? Zolang je niet 1500km loopt te raggen kan het ook geen kwaad hoor...
1500 km NIET raggen B| da luk mij nie hoor ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan