Ik heb een GSX 550 EF uit 86. De vorige eigenaar wist me alleen te vertellen dat de banden versleten waren en de oliefilter net vervangen en dat is zo'n beetje alles.
Ik heb nu de kleppendeksel eraf om de pakking te vervangen (zie olie zweten) en ga gelijk mijn kleppen stellen. Ik heb ook gelijk naar de nokkenasketting gekeken om te kijken of die niet versleten was. Maar eerlijk gezegd heb ik geen idee waar ik het aan kan zien.
Als ik de as aandraai om de merktekens uit te lijnen dan staat de ketting gewoon strak. Als ik dan in het midden op de ketting duw en de nokken iets meebewegen kan ik opeens de ketting 1 cm op en neer bewegen.
Mijn gsx heeft een automatisch kettingspanner maar ik weet niet of daaraan af te lezen valt in hoeverre de ketting versleten is.
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb de laatste tijd al behoorlijk wat uitgegeven aan mijn gsx en hoewel ik er nog langer mee wil doen ben ik toch blij als ik die ketting nog even kan uitstellen tot over een paar maanden.
Ik heb nu de kleppendeksel eraf om de pakking te vervangen (zie olie zweten) en ga gelijk mijn kleppen stellen. Ik heb ook gelijk naar de nokkenasketting gekeken om te kijken of die niet versleten was. Maar eerlijk gezegd heb ik geen idee waar ik het aan kan zien.
Als ik de as aandraai om de merktekens uit te lijnen dan staat de ketting gewoon strak. Als ik dan in het midden op de ketting duw en de nokken iets meebewegen kan ik opeens de ketting 1 cm op en neer bewegen.
Mijn gsx heeft een automatisch kettingspanner maar ik weet niet of daaraan af te lezen valt in hoeverre de ketting versleten is.
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb de laatste tijd al behoorlijk wat uitgegeven aan mijn gsx en hoewel ik er nog langer mee wil doen ben ik toch blij als ik die ketting nog even kan uitstellen tot over een paar maanden.