Nokkenas kettingspanner

22 apr 2008
42
0
´s-Hertogenbosch
Hallo mede bikers,
Heb een vraag?
Het gaat om een Suzuki GS 450L uit 1986
En heb sinds kort een lichte lekkage aan mijn kettingspanner van mijn nokkenas.
Kan ik nu de complete spanner verwijderen en er een nieuwe pakking inzetten en de spanner weer monteren of moet ik nu alles opnieuw spannen en afstellen??
Grts allemansvriendje....
 
Laatst bewerkt:
Hallo.

Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn GS 425E uit 1979.
De pakking vervangen is vaak niet voldoende, vaak lekt het keerringkje in de kettingspanner.
Kun je eventueel een foto posten voor de duidelijkheid.

Groeten en succes ermee.
 
Dat ging snel fout met reageren..
En waar zou je foto's van nodig hebben?
Kunt toch gewoon antwoorden op z'n technische vraag..

Enige kennis die ik heb met de NAKS is dat je 'm beter helemaal kunt vervangen, inclusief pakking..
En dan het kleppendeksel er af om de timing van je blok en dus je nokkenas ketting te checken..
En als die deksel er toch af ligt, kun je best even de klepspeling checken.. en eventueel daarna kleppen stellen als dit buiten de marges ligt..

Beter, zeker als ie lekt, vervang je de NAKS gewoon geheel.. Zijn ook mensen die het over een revisie hebben, maar geen idee hoe complex dat onderdeel bij jouw motor is..
 
Tis natuurlijk wel weer duidelijk dat TS het internet nog niet helemaal door heeft. Podverdomme gereedschapmaker van beroep en computers als hobby? En dan zo'n vraag stellen en het uitroepteken overuren laten maken? :9 Only on MF :Y

Hoop maar dat t weer een kloontje is dan :+
 
Tis natuurlijk wel weer duidelijk dat TS het internet nog niet helemaal door heeft. Podverdomme gereedschapmaker van beroep en computers als hobby? En dan zo'n vraag stellen en het uitroepteken overuren laten maken? :9 Only on MF :Y

Hoop maar dat t weer een kloontje is dan :+
(Ex) medewerker HP :+
 
Laatst bewerkt:
Hallo mede bikers,
Heb een vraag?
Het gaat om een Suzuki GS 450L uit 1986
En heb sinds kort een lichte lekkage aan mijn kettingspanner van mijn nokkenas.
Kan ik nu de complete spanner verwijderen en er een nieuwe pakking inzetten en de spanner weer monteren of moet ik nu alles opnieuw spannen en afstellen??
Grts allemansvriendje....

Waag eens een telefoontje aan van de biggelaar motoren in boxtel, zeer kundige man op Suzuki gebied.

Telefoon: 06 22427257

of: 0411 631039

Hij heeft genoeg op voorraad ook..
 
Terug
Bovenaan Onderaan