Nokkenas kettingspanner

2 aug 2012
176
7
Roermond
Hi Gents,

Ik sta op het punt de nokkenaskettingspanner van een suzuki 1300 B king K8 te vervangen. (rammelt). Nu zie ik dat men de spanner moet ''activeren'' door een afdekbout te verwijderen en dmv een schroevendraaier de spanner naar binnen te drukken waardooor een circlip openspint en zo de spanner actief maakt, allemaal geen probleem. Het probleem echter is het feit dat deze afdekbout pal achter het frame zit (te weinig ruimte voor een normale inbus of zelfs bitje) en ik deze dus niet kan verwijderen.

Heeft iemand hier ervaring mee en wat adviseren jullie ? Zie foto's voor verduidelijking. Thanks !
full
 
Laatst bewerkt:
Het is gelukt ! Met mijn zelf geknutseld tooltje net erbij kunnen komen. Tikje los en stukje voor stukje los gedraaid met het puntje van een platte schroevendraaier. De draad van het dopje was net kort genoeg om hem niet tegen het frame te laten komen voordat deze los was, dus mooi eraf gekregen. Spanner geactiveerd met een gebogen stukje rond. Daarna nog wat geprutst om het kapje in de eerste draadgang te krijgen. Eenmaal erop weer met het puntje van de schroevendraaier aangedraaid, vervolgens vastgedraaid met tooltje.

Thanks voor het meedenken !
 
Terug
Bovenaan Onderaan