Nokkenas timeing GSX750e

Fast Tommy

MF'er
21 jun 2004
56
0
Enschede
Ik heb een probleem met mijn Suzuki GSX750e uit 1980.
de man waar ik hem van heb gekocht heeft zelf de voetpakking,koppakking en de klepseals vervangen, maar de motor start nu niet meer hij draait echter wel rond.
ik zelf zit te denken aan de timeing van de nokkenassen die niet goed staat.
het probleem is dat ik zo èèn,twee,drie niet weet hoe hij moet staan.
dus als een van jullie dit weet hou ik mij graag aanbevolen om die info met mij te delen.

Groeten
Fast Tommy
 
als ie rondgaat zal die wel goed staan.
maar je moet em is ronddraaien tot de 2 inkepingen van de nokkenassen gelijk komen met het kleppendeksel (naar elkaar toe), dan moet ook het merkteken op de rotor onderaan overeenkomen.
 
vandaag de timeing gecontroleerd en ja hoor de nokkenassen stonden 180 graden verkeerd.
nou heb ik de volgende vraag.
als de merktekens op de nokkenas naar mekaar toestaan welk merkteken "T" op de krukas moet dan bij de pijl staan??
ik zie die "T" namelijk drie maal.
èènkeer bij de 1,4 èènkeer bij 2,3 deze staan na het "F" teken.
Maar ergens halfweg kom ik het "T" nog èènkeer tegen.
Dus is mijn vraag welke "T"moet ik hebben.

Groeten

Fast Tommy
 
Je moet de T 1-4 hebben, de nokken v/d nokkenassen kunnen naar mekaar toe wijzen, of juist van elkaar af, dat maakt eigenlijk niet zoveel uit.
Gemakkelijk is het om even naar de merktekens van je nokkenastandwiel te kijken.
Het merktekentje van je uitlaatnokkenas moet gelijk liggen met het pasvlak v/d cylinderkop/klepdeksel, en het merkteken v/h inlaatnokkenastandwiel moet een aantal schakelpennen verder liggen, misschien dat iemand hier op 't forum weet hoeveel pennetjes 't precies moeten zijn, ik weet het zo ff niet meer uit m'n hoofd.
 
Dankje wel voor je reactie
ik heb hem dan goed staan merkteken "T"1,4 de inkeping van de uitlaat nokkenas gelijk met de kop,èèn pijl wijst naar voren en èèn pijl wijst ophoog.
van af de pijl die omhoog wijst ben ik 20 pennen van de ketting richting de inlaat nokkenas gegaan en heb hier de pijl van de inlaatnokkenas tandwiel opgezet de inkeping staat nu ook gelijk met de kop en ze wijzen naar mekaar toe.
Volgens mij moet dat zo dan goed staan.

Groeten

Fast Tommy
 
check eerst of ie niks raakt door effe manueel rond te draaien hé!
moest ie verkeerd liggen en een klep maken merk je het zonder dat je schade berokkend!
voor de rest oersterke blokjes, ik heb ooit met de mijne op 2 poten van luxemburg naar huis gereden O-)
paar weken later was een revisie wel aan de orde maar wat wil je met 2 cilinders met bijna geen compressie meer :(
 
ik heb vandaag de compressie gemeten
cil 1 en 4 geen compressie. Kop van het blok gehaalt en ja hoor 3 uitlaatkleppen zo krom als een hoepel.
morgen maar even nieuwe in zetten.
alleen ik heb scheurtje in de kop die lopen van de klepzetel naar het bougiegat.
weet eigelijk nog niet wat ik daar mee doe, laten zitten of dicht lassen.

Groeten

Fast Tommy
 
Terug
Bovenaan Onderaan