spullekebakfiets
Die hard MF'er
- 21 nov 2016
- 303
- 46
Raar dat je niks vindt in WPHB..........Blunder gemaakt, ben de enige verantwoordelijke voor de fout, helaas.
Aangezien ik in WPHB geen markeerpunten vind voor TDC........
Raar dat je niks vindt in WPHB..........
Lijkt me toch dat er ERGENS een werkbeschrijving voor de Shiver moet zijn om de kleppen, nokkenassen, samen met de krukas in het gareel te krijgen....................
(vlgde keer ketting en nokkenas markeren voordat je gaat schroeven?)
Glazen bol?
weten hoe je MF kan gebruiken :
Zoekresultaten
it needs to be stressed again that you only take ONE camshaft out at a time.
Being a 90 degree engine, the cylinder you are not working on is under valve spring tension.....pull the cams, and the crank will roll, and you loose your timing. Setting the timing from scratch on these engines is a very complicated project, and reruires several more special tools. DO NOT LOOSE THE TIMING.
One cam/cylinder at a time, and lock the other cam in that cylinder while service the one cam.
Valve Clearance Adjustment
ik meen hetzelfde motorblok.
Aprilia SL 750 Shiver Workshop Manual | Internal Combustion Engine | Motor Oilshiver heeft toch gaatjes in de nokkenas?
Zo te zien wel, maar weten hoe de nokkenas moet staan is maar de helft van het verhaal. Als zowel de nokkenas als de krukas een 100% duidelijk punt hebben om de boel op timing te zetten was er geen probleem natuurlijk. Maar ja V-twins zijn daar wel vaker wazig in. Ik gok eigenlijk dat TS de TDC markering voor cilinder 2 bij cilinder 1 heeft geprobeerd toe te passen oid, en heeft dus de nokkenassen onder spanning gedemonteerd (kan aan mij liggen, maar dat hoort toch zeker niet bij mono-koppen?) waardoor op de één of andere manier zelfs die lockpin verbogen is. Goeie shit. 't Is nou niet dat dat zo'n iel ding is
[afbeelding]
In noodgevallen: pak iets van METAAL (niet hout, dat breekt, been there, fucking sucks) zoals een lange schroevendraaier en prop die in je bougiegat. Vind op die manier TDC. Da's waar de schroevendraaier op z'n hoogst is. Op TDC moeten de nokkenassen in hun neutrale stand gemonteerd worden. Nokkenassen onder spanning monteren hoeft bij 1 cilinderige fietsen over het algemeen niet, en een V-twin is gewoon 2 ééncilinders in een hoekje. Nokkenassen zo monteren dat ze vervolgens de zuiger raken is natuurlijk nooit de bedoeling. Ga terug en leg die dingen ff goed.
Dat vind ik wel knap.
Ik ga er wel vanuit dat deze motor een 360 graden vonkinterval heeft.
Lang verhaal kort? Wat jij ffies aanneemt had het blok gesloopt.Of denk ik nu te simpel? Ik ga er wel vanuit dat deze motor een 360 graden vonkinterval heeft.
Lang verhaal kort? Wat jij ffies aanneemt had het blok gesloopt.
Wel goeie oplossing voor bepaalde compleet andere motoren die om de een of andere reden de ene cilinder stellen op de TDC van een ander.
Alle nokkenassen eruit en opnieuw inbouwen volgens het boekje.
Bij een V-Twin heb je een aantal opties. Geen van die opties lijkt op 360 gradenDaarom ook de vermelding over mijn aanname... Maar wat is de vonkinterval dan wel? Als dat bekend is kunnen we TS helpen met het oplossen van zijn probleem.