Nokkenasketting-spanner GSX-R600K4

Gixxerscout

Die hard MF'er
2 aug 2003
357
0
Dongen
Hey motorvrienden,

Mijn vorige Gixxers 600 1997 en 2001 hadden beide het bekende probleem met de nokkenasketting-spanner. Bij mijn huidige gixxer K4 lijkt dit probleem zich ook voor te gaan doen. De motor klinkt naar mijn mening wat rauw en ratelt heel zachtjes als ik op de motor afrem(vooralsnog niet alarmerend, denk ik).

Nou rijdt ik er niet echt zachtjes mee en probeer nog wel eens een wheely te maken, maar naar mijn mening is ie gemaakt om mee te scheuren. Had ie maar geen gixxer moeten worden.Ik rijdt h'm wel altijd netjes een aantal kilometers warm.

Volgens mijn dealert komt dit "bekende probleem" bij de K4 en K5 niet meer standaard voor. Heeft iemand van jullie hier inmiddels ervaring mee?

PS: Al iemand een oplossing gevonden voor het langzaam wegslijten van de zachte blanke lak op de tank??

Groeten Gixxerscout
 
Laat er een harde blanke laag over aanbrengen, standaardlak is idd te zacht, heeft met milieueisen te maken.
 
heb zelf ook een gixxer k5 en heb meteen als 1e, boekenfolie aangebracht aan de binnen kant van de tank.

om zo de tank te beschermen tegen doffe plekken an de zijkant ,daar waar je met je benen angs gaat . werkt TOPPIE !!!!! en kost geen ....drol
 
Ik er bij m'n 750 k4 ook last van maar alleen als ik hem koud start,dan klinkt hij als een koffie molen, als hij warm is is het weg.
ik had dit vorig jaar ook al eens en dit ging toen na ongerveer 1000km weg,
ik heb het idee dat de spanner er even over doet voordat hij zichzelf een tandje
strakker stelt
 
Terug
Bovenaan Onderaan