San-de-hondaman
Die hard MF'er
Ik heb aan jullie een vraag over de nokkenaskettingspanner van een cbr600 F2 1991-1994.
Probleem:
Bij warme motor (na 20km) als ik dan lekker een stukje met 9.000> toeren heb gereden en ik ga weer terug naar 2-3000 toeren, dan gaat me nokkenasketting heel erg ratelen. Dit is echt een hard geratel en verwijt het zelf aan de nokkenaskettingspanner.
Het enige waar ik dus mee zit is dat dit na 2-3 minuten met 4.000 toeren rijden het probleem weer over is, en de nokkenasketting stil is. Dus het is alleen als ik lekker een eindje goed doorgetrokken heb.
Ik heb 5.000 km geleden alles vervangen van de distributie.......ketting, tandwielen spanner enz. Dus het zou allemaal vers moeten zijn.
Zou het dan ook kunnen zijn dat mijn oliepomp gewoon wat minder aan het worden is, en zodoende de druk wat lager is. Zeker wanneer bij hoge toeren de olie lekker alle kanten op wordt geslingerd in het blok, dat dus de pomp minder olie opzuigt en zodoende de nokkenaskettingspanner wat minder onder druk komt.
Of zou dus nu alweer mijn spanner stuk zijn na 5000 km.
Kortom, hebben jullie hier ook ervaring mee?
Groetjes Sander
Probleem:
Bij warme motor (na 20km) als ik dan lekker een stukje met 9.000> toeren heb gereden en ik ga weer terug naar 2-3000 toeren, dan gaat me nokkenasketting heel erg ratelen. Dit is echt een hard geratel en verwijt het zelf aan de nokkenaskettingspanner.
Het enige waar ik dus mee zit is dat dit na 2-3 minuten met 4.000 toeren rijden het probleem weer over is, en de nokkenasketting stil is. Dus het is alleen als ik lekker een eindje goed doorgetrokken heb.
Ik heb 5.000 km geleden alles vervangen van de distributie.......ketting, tandwielen spanner enz. Dus het zou allemaal vers moeten zijn.
Zou het dan ook kunnen zijn dat mijn oliepomp gewoon wat minder aan het worden is, en zodoende de druk wat lager is. Zeker wanneer bij hoge toeren de olie lekker alle kanten op wordt geslingerd in het blok, dat dus de pomp minder olie opzuigt en zodoende de nokkenaskettingspanner wat minder onder druk komt.
Of zou dus nu alweer mijn spanner stuk zijn na 5000 km.
Kortom, hebben jullie hier ook ervaring mee?
Groetjes Sander