Nokkenaskettingspanner van Kawasaki LTD450

Dens-E

Rookie
26 jan 2004
5
0
Tilburg
ik zal eens beginnen met mezelf voor te stellen:
Ik ben Dennis, 23 jaar, woonachtig in Tilburg en heb sinds één week mijn eerste motor gekocht, de kawasaki LTD450
http://www.dens-e.nl/kawasaki.jpg

Nu hoor ik rond de 4000 toeren een rammelend geluid (ja, ja, het is een kawa). Volgens de verkoper moet de nokkenaskettingspanner 2 slagen extra voorspanning krijgen, schijnt een simpel karweitje te zijn. Alleen mijn vraag nu, hoe moet ik te werk gaan. Ik heb wel een werkplaatshandboek, maar weet niet wat nokkenaskettingspanner in het engels is :o .

Heeft iemand ervaring met het opspannen van de nokkenaskettingspanner, en heeft diegene wat uitleg voor mij, hoe ik hierbij kan komen???
 
Nokkenas = Cam shaft
Nokkenasketting= Cam chain
Nokkenaskettingspanner= Cam chain tensioner

Waarschijnlijk zit aan de achterkant van je cilinders (middenonder je carbs) een stelbout. Wel goed je WPH lezen, als je twijfelt, ff iemand vragen die het vaker heeft gedaan. (straks draai je de verkeerde bout los)

Succes!
 
NIET DOEN !!!!
Wát een klojo zeg, zomaar ff de verkeerde info geven......
Jouw 450 ltd heeft de spanner op de vóórzijde van de cylinder, (in het midden) zitten.
De eerdere type spanners zijn idd van het "draai" type, als je die vervangt krijg je automatisch het gewijzigde onderdeel, en dat is een spanner met het ratel systeem, dit zijn goede spanners.
Ik raad je aan om het door een goede techneut te laten doen, of anders de motor ff wegbrengen, voordat er ergere schade ontstaat.

Suuk-6, Paul.
 
NIET DOEN !!!!
Wát een klojo zeg, zomaar ff de verkeerde info geven......
...
Ik raad je aan om het door een goede techneut te laten doen, of anders de motor ff wegbrengen, voordat er ergere schade ontstaat.

Nounou; en bedankt Paul! :(
Ik zeg toch "waarschijnlijk" en dattie zijn wph moet lezen! (ik geef kortom geen info, maar doe een suggestie) :X

Om nou gelijk klojo te roepen... :Z

Maar eigenlijk zeg ik het zelfde als jij: breng hem weg of laat het doen als je het niet zeker weet...

Daarnaast weet ik bovendien heel zeker dat mijn vertaling klopt! :+
 
Nounou; en bedankt Paul! :(
Ik zeg toch "waarschijnlijk" en dattie zijn wph moet lezen! (ik geef kortom geen info, maar doe een suggestie) :X

Om nou gelijk klojo te roepen... :Z

Maar eigenlijk zeg ik het zelfde als jij: breng hem weg of laat het doen als je het niet zeker weet...

Daarnaast weet ik bovendien heel zeker dat mijn vertaling klopt! :+

Maar ik bedoel jou niet!!!, ik bedoel die verkoper van de 450LTD, DIÉ moet toch eigenlijk wel weten wat hij zegt, anders moet hij een ander beroep gaan kiezen (onderbroeken wassen ofzo........)
Jouw vertaling was idd correct ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan