Nokkenaskettingspanner..

Rutg3r

kloon
24 okt 2007
2.277
0
Ik lees er zo enorm veel over, en er zijn zoveel verschillende meningen over...
Als ik mn motor met koud weer start ratelt hij, 5 minuten later is het geluid weg. Nu heb ik me laten vertellen dat dit komt door dat mooie scrabble woord. Nu heb ik verhalen gelezen van mensen die te lang wachtten met het vervangen ervan en hun hele motor naar zn grootje hebben geholpen. Wat zijn de kosten? (Cbr 600 f) en wanneer uiterlijk te vervangen? Zelf heb ik het gevoel dat het wel mee valt, maar wil natuurlijk zuinig op hem zijn.
 
volgens mij gaat de nokkenasketting inderdaad rammelen als de motor warm begint te worden,dit kan idd de spanner zijn,waardoor de ketting in warme toestaan te veel speling krijgt ,waardoor deze meer te verduren krijgt.ik zou het wel ff na(laten)kijken,de ketting zorgt ervoor dat het bovenste gedeelte van de motor"op tijd loopt"ten opzichte van het onderste gedeelte van de motor dus als de ketting breekt of te veel speling krijgt dan kan er idd grote schade aan het motorblok ontstaan.....het kan ook wat enders zijn ,maar dit is wat ik met men cbr 600 had....
 
De cbr spanners worden door de olie gedempt hoe kouder en dus dikker de olie hoe slechter de spanner werkt. Wanneer de olie opwarmt zal de spanner beter werken.

Wanneer je de nokkenasketting geluid maakt bij een warme motor is het tijd voor een nieuwe (handmatige) spanner.
 
Tnx voor jullie tips, ik ga zometeen na school toch maar eventjes voor de zekerheid langs bij de lokale garage. Het is echt alleen in het begin, beetje raar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan