nokkenaskettingspanner

enough

MF'er
7 mrt 2009
161
1
almere
hallo,
vraag, ik heb een honda cbr1000f uit 1990.
ik had last van de tik/rammel, naar de garage gebracht en de nokkenaskettingspanner laten vervangen! achteraf vertelde de monteur dat hij de nokkenasketting had laten zitten want die was nog goed! alleen de tik/rammel was nog aanwezig, de monteur zei toen dat moet dan je dynamoketting zijn? bij een andere garage is mij inmiddels verteld dat het komt omdat de nokkenasketting ook vervangen had moeten worden!? wie heeft er nu gelijk?
grz,
 
vreemd, de nokkenaskettingspanner van mijn srad was ook slecht
vervangen, maar ana de buitenakant zie ik niks.
Toch was na het vervangen de rammel weg

nu wist ik wel bijna zeker dat het de naks was want hij had de symptonen die je bij een srad kan waarnemen maar beetje vreemd van die monteur.
Of je moet het bij die van de cbr wel kunnen zien of die goed is :)
 
Als je geen verstand hebt van honda zou ik gewoon niet reageren, een gixxer k7 heeft spanner van buiten en spanner van cbr 1000f zit in het blok, en als je het blok los hebt vervang je natuurlijk ook gelijk de ketting, de spanner dan ook de ketting en ja zijn veel mensen die anders doen maar das een nood oplossing.
 
Als je geen verstand hebt van honda zou ik gewoon niet reageren, een gixxer k7 heeft spanner van buiten en spanner van cbr 1000f zit in het blok, en als je het blok los hebt vervang je natuurlijk ook gelijk de ketting, de spanner dan ook de ketting en ja zijn veel mensen die anders doen maar das een nood oplossing.
je zou beter eerst eens lezen voordat je zelf post.
het ging om de srad en niet de K7
daarnaast zeg ik niet dat ik er verstand van heb, maar geeft hem alleen hetgeen wat ik bij mijn motor heb gedaan.
 
Hoeveel kilometer heeft je motor gelopen nu?
:^


In het WPHB staat de afkeurmaat voor de ketting. Kettingen slijten relatief voorspelbaar, dus je kan min of meer stellen dat de ketting zoveel kilometer mee moet kunnen. Ik zou van een professionele monteur verwachten dat hij de slijtage nagemeten heeft.



Voorbeeld:
Bij mijn Savage gaat een nieuwe ketting ongeveer 30.000 km mee. Je ziet dat er Savages zijn die met 25.000 km een verse ketting (of spanner-aanpassing) nodig hebben en bij andere exemplaren zit de ketting bij 30.000 pas tegen de slijtagegrens aan.

(Een ketting in 30.000 km verslijten is erg snel. Dit komt voornamelijk doordat de Savage een nogal lomp ontworpen spanner heeft. Er zijn diverse aanpassingen mogelijk, zoals verstelbare spanners en super slijtvaste kettingen).
 
Zo nog effe snel reactie voor ik op vakantie vertrek, dus de aankomende tijd zal ik effe niet reageren! Maar blijf jullie meningen aub posten, dan maak ik na mijn vakantie de balans op, bvd
 
Terug
Bovenaan Onderaan