Nokkenaskettingspanner

Getivi

Rookie
23 jul 2004
3
0
Eeklo
Hey,
Kan mij iemand vertellen hoe ik een nokkenaskettingspanner vervang bij een kawasaki zxr 750 van 1990.
Alvast bedankt
 
Hey,ik weet wel hoe ik boutjes moet los en vast draaien,ik wou eigenlijk meer weten als je hem er volledig kan uithalen zonder decylinderkop te demonteren.Het is een motor van mijn vriend,ikzelf rij met een honde cbx 750 en bij die moet je wel alles demonteren.
Bedankt
 
Je kan hem er gewoon uithalen zonder dat er wat gebeurt................zolang je daarna niets meer verdraaid.

Waarom wil je hem eruit halen?

Als je wil zien hoe het in elkaar zit ga je gewoon naar kawasaki.com.....echt een goed site, kan je gewoon de exploded views zien

Speedwing
 
Je kunt 'm idd zo loshalen,maar let wel op dat de voorkant van je
ketting strak blijft staan!!
Wat ik altijd doe , is ook ff het dekseltje bij de krukas (waar de
onstekingsrotor zich achter bevind)loshalen en ACHTERAF als de nieuwe
spanner gemonteerd is ff voelen of deze nog strak staat(zekerheidje)
 
Zijn je nokkenasgeleiders nog wel goed? Want die slijten eerder dan een spanner of de ketting zelf. Voor vervanging van die geleiders moet je hele blok open.

Montage van je nieuwe spanner; LET OP DAT JE HEM NIET IN DE UITERSTE STAND MONTEERT!! De veer drukt de spanneer namelijk wel uit, maar gaat NIET meer terug!!!!!!!

Bij montage dient de veer helemaal ingedrukt te zijn (vaak kan je deze op zijn plaats houden door middel van de opening aan de zijkant, schroefje even eraf draaien) en dan een metalen pinnetje erin steken gedurende de montage). Pas NA aandraaien van die spanner dan de pin eruit en FLOEP, de ketting wordt vanzelf gespannen. Kawa heeft een zelfspanner als spansysteem, dus daar hoef je verder niets aan te doen. Nu weet ik echter NIET zeker of de oudere ZXR modellen een zelfde systreem hebben als de latere 92'er modellen. Als ik jou was dan kocht ik even een Hyanes of Peters Werkplaatshandboek (just in case en wel zo handig)

Doe je het anders, dan is het over met je blokkie :X
 
Laatst bewerkt:
nokkenas-ketting spannen??

Ik weet niet of dit zo werkt maar anders moet je eens onder zoeken kijken, topicstarter kawa-max, nokkenasketting spannen. Daar staat precies wat jij zoekt, ik heb m'n spanner (ZXR750 bj.91) zo'n twee maandjes geleden vervangen, is met een WPH en wat technisch inzicht een eitje. Spannertje kostte trouwens 66,5 euri, weet je dat ook weer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan