kawarobot
MF'er
- 8 aug 2009
- 105
- 32
Hallo,
ik heb een LTD 1000 met het J blok.
Na getik bij de nokkenassen erachter gekomen dat de vorige eigenaar van de nokkenaslagerkappen
in de kop de schroefdraad had verprutst.
Van de voorste as zijn alle acht de schroefdraad gaten te ruim.
De achterste as heeft de rechtse kap ook zo.
Voor heli coils waren de gaten al te ruim ,door de vorige eigenaar al geprobeerd?
Nu ik het weer wil oppakken veel aan het lezen op het net.
Bijvoorbeeld dit Forum.
Kwam een topic tegen van een '77 1000 zelf klepseals doen.
Hierin schrijft Ilja dat er NOOIT m 8 getapt mag worden.
Laat ik dat nu wel gedaan hebben.
Wil dus de lagerkappen met m 8 bouten vastzetten.
Waarom is dit af te raden en wat anders te doen?
Hel vriendelijke groet Robert
ik heb een LTD 1000 met het J blok.
Na getik bij de nokkenassen erachter gekomen dat de vorige eigenaar van de nokkenaslagerkappen
in de kop de schroefdraad had verprutst.
Van de voorste as zijn alle acht de schroefdraad gaten te ruim.
De achterste as heeft de rechtse kap ook zo.
Voor heli coils waren de gaten al te ruim ,door de vorige eigenaar al geprobeerd?
Nu ik het weer wil oppakken veel aan het lezen op het net.
Bijvoorbeeld dit Forum.
Kwam een topic tegen van een '77 1000 zelf klepseals doen.
Hierin schrijft Ilja dat er NOOIT m 8 getapt mag worden.
Laat ik dat nu wel gedaan hebben.
Wil dus de lagerkappen met m 8 bouten vastzetten.
Waarom is dit af te raden en wat anders te doen?
Hel vriendelijke groet Robert