Nokkenassen Magna V30 vervangen ???

oldtimer-boy

Die hard MF'er
24 mei 2003
342
0
Middelburg
Wie heeft er enige ervaring met het vervangen van de nokkenassen van een Magna V30 ? en wie weet waar deze enigzins betaalbaar te koop zijn? mijn motorzaak zegt dat deze ca. 220 euro per stuk kosten :( das nie niks....maar..ik wil DOLGRAAG op mijn oude Magna blijven rijden.... maar ja..4 x 220 is toch wel heel veel voor een magna uit 1985.... :?

Wie weet er wat? of heeft enige ervaring met het vervangen van de nokkenassen?

Bij voorbaat dank voor je antwoord! :}
 
Bel eens naar Kalsbeek in Zwolle. Die heeft een enorme voorraad Japanse sloopspullen. En waarschijnlijk is een goed blok goekoper dan al dat gesleutel.
Past er geen VFR blok in ? Loopt ie ook wat harder is ook een mooie V 4.

:]
 
Ik wil je niet ontmoedigen, maar heeft V30 niet hetzelfde blok als de VF750 (dus NIET de VFR750)? Deze zijn berucht om hun nokkenas- en zuigerproblemen, dit was echt een flop van Honda. Als je iets 2e hands vind, dikke kans dat dit ook al versleten is.
 
Heren, kijk uit aub.
ik heb begrepen dat gebruikte techniek van de motoren uit de VF serie onderling hetzelfde is, maar de blokken van de verschillende types niet zomaar uitwisselbaar zijn. Zo is bijvoorbeld de hoek waaronder de cilinders staan bij een VF1000F heel anders als die bij de custommodellen (magna's, en sabre)
Ik geloof zelfs dat een VF750F interceptor blok niet eens uitwisselbaar is met een VF1000F blok. Dus je zou eens moeten navragen of de types nokkenassen wel uitwisselbaar zijn.
Succes, Jos
 
oops.......zoveel goed raad had ik nooit verwacht! }) iedereen die heeft gereageerd bedankt! :} ik zal het blok wat ik nog in reserve heb staan eerst eens laten bekijken door iemand die er meer verstand van heeft dan ik alvorens het blok over te bouwen onder mijn magna....anders is alle moeite misschien voor niks :(

Ik wist ook niet dat dit type Honda bekend stond om deze problemen, is er een ander type magna dat beter is? of zeggen jullie, je kunt beter een ander merk aanschaffen?

nogmaals bedankt voor alle ++++ reacties! :}

Rob
 
nokkenassen en banjobouten van die latere modellen zijn aangepast ivm olietoevoer en smering bovenin.
er bestaan ook speciale kits om extra olietoevoer vanuit het oliefilter naar de cilinderkop te creeren, en zo de smering te verbeteren.
Wil ik er ook ooit nog op maken (VF1000F)
 
oops.......zoveel goed raad had ik nooit verwacht! }) iedereen die heeft gereageerd bedankt! :} ik zal het blok wat ik nog in reserve heb staan eerst eens laten bekijken door iemand die er meer verstand van heeft dan ik alvorens het blok over te bouwen onder mijn magna....anders is alle moeite misschien voor niks :(

Ik wist ook niet dat dit type Honda bekend stond om deze problemen, is er een ander type magna dat beter is? of zeggen jullie, je kunt beter een ander merk aanschaffen?

nogmaals bedankt voor alle ++++ reacties! :}

Rob

Vreemd...... De 500 blokken hebben juist het minste last van de "nokkenasproblemen" waar de magna's helaas om berucht zijn. Jammer dat je helemaal in middelburg woont, anders had ik best wel naar het blok willen komen kijken. Ik durf mezelf inmiddels wel op z'n minst "ervaren" te noemen wat betreft de Magna-techniek.

een andere mogenlijkheid is bij een motorenrevisiebedrijf te informeren of zij ze kunnen "reviseren" dit is vaak (stukken) goedkoper. Als je de assen eruithaalt, controleer dan ook goed de tuimelaars. Deze zijn bij slechte nokkenassen vaak ook ingesleten.
 
hallo goede-raadgevers!

Wederom bedankt voor alle adviezen, ik zoek me de :( :( :X maar heb nog steeds geen goed blok gevonden.
Hier in Zeeland vind je helemaal geen blokken, wel een paar reacties gehad van mensen die mij met raad en daad willen bijstaan ( toch tof! ) ik heb vandaag een oud blok opengemaakt, maar de nokkenassen waren ook al vrij ver ingesleten :( affijn, op een dag moet ik toch wel wat vinden! ik blijf positief denken, en jullie adviezen waren heel opbouwend voor me!

motorgroeten, Rob :]
 
mr uflip ! Reviseren? ik heb nog steeds geen bedrijf gevonden die dit kan/wil doen.......nieuwe assen kosten immers al ruim 200 eurootjes p/st...dan nog de montage etc, dus beter een ruilblok zien te kopen of een gereviseerd blok !

Ik ga eens in de USA rondneuzen, ze barsten daar van die Honda`s dus wie weet..nog wel een los blok ook!

maar zoals je al zei: geduld is (soms) een schone zaak!
in ieder geval bedankt voor je reply :)

groeten, Rob
 
Op maandag 07 juli 2003 20:03 schreef oldtimer-boy het volgende:
mr ufip ! Reviseren? ik heb nog steeds geen bedrijf gevonden die dit kan/wil doen.......nieuwe assen kosten immers al ruim 200 eurootjes p/st...dan nog de montage etc, dus beter een ruilblok zien te kopen of een gereviseerd blok !
had niet verwacht dat dat zo moeilijk zou zijn '(

Ik ga eens in de USA rondneuzen, ze barsten daar van die Honda`s dus wie weet..nog wel een los blok ook!
precies! je kan eens contact opnemen met dave dodge (zijn mail adres staat ergens op: http://www.sabmag.org/maintenance.htm), die kerel reviseerd alleen maar v4-motors, dus wie weet heeft ie ze nog wel, of kan ie je verder helpen

maar zoals je al zei: geduld is (soms) een schone zaak!
in ieder geval bedankt voor je reply :)

groeten, Rob

suc6 met de zoek-tocht! :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan