Nolan helmen

SH125i

MF'er
26 mrt 2006
65
0
België
Ongeveer een maand geleden een Nolan N42 jethelm gekocht voor op de motorscooter.

Het was toch zo warm, vond die integraal toch wel echt warm...

Die Nolan N 42 heeft zo zijn voordelen: lekker fris, zit aangenaam, uitneembare binnenbekleding, voorbereid voor n-com (intercom, gsm...) en 'ZONNEBRIL'.

Speciaal aan dat zonnevizier is dat het aan de buitenkant zit!! Nolan doet dit, denk ik, bij al hun helmen, ook de systeemhelmen.

Wel zie ik dat er blijkbaar na één maand (bijna dagelijks gebruik) al enkele krasjes op het (gewone) vizier zitten, en dit door het neerklappen van het zonnevizier. Wat zijn jullie ervaringen met dit Nolan systeem?

Weet er iemand hoeveel het kost om de helm 'klaar' te maken voor gebruik met Bluetooth??
 
mijn vrouw heeft ook een Nolan. Bevalt haar erg goed. Ziet er uitstekend uit.Er bestaat een mogelijkheid om een comm systeem van Nolan te laten plaatsen. Helm is daar al op voorbereid. Van krassen merken wij niets.
 
er zijn verschillende soorten van het N-COM systeem (idd bluetooth, maar ook multimediakabels enzo). je kan eens naar je dealer bellen/gaan, om te kijken wat het kost.

ps: niet om te spammen, maar een collega van mij is er vrij handig in.
 
Ik heb een Nolan N84 VPS die me goed bevalt. Het enige punt is dat hij nogal ruist, ondanks dat de maat goed is en hij bij mijn gezicht goed afsluit. Hebben meer mensen hier zo een last van?
 
Ook ik heb een Nolan met een zonnebril, ik heb geen last van krassen en ook geen last van ruis. Zat de zonnebril er al op toen je deze kocht? Ik zou in ieder geval even terug naar de winkel gaan.
 
Ik heb de Nolan N101, helaas nog net het model zonder zonnenklep.
Ik vind hem naarmate hij iets ouder wordt steeds meer herrie gaan maken. Ik heb hem nu 2.5 jaar. Is het normaal dat een helm dan aan vervanging toe is?
Ik wil volgend voorjaar een neiuwe gaan kopen en ga dit keer zeer goed letten op het ruisniveau.
 
voor klaarmaken heb je de basis kit nodig en de blue tooth kit a la samen iets van 250 euro, pin me er niet op vast maar iets in die buurt is het ;)
best duur geintje wel...
en die krasjes op t vizier... tja dat ligt wel een beetje aan het systeem, probeer t eens bij de zaak waar je m gekocht hebt te vragen, ze kunnen m eventueel opsturen voor garantie
een zonnevizier in de helm is naar mijn idee toch beter...

@ stekman, dattie meer herrie maakt kan goed komen doordat de helm ruimer wordt waardoor er meer ruimte is op je oren en je meer hoort, niet comfi idd.
en bij aanschaf van een andere helm ff proefrijden en heel goed strak kopen.
 
@ stekman, dattie meer herrie maakt kan goed komen doordat de helm ruimer wordt waardoor er meer ruimte is op je oren en je meer hoort, niet comfi idd.
en bij aanschaf van een andere helm ff proefrijden en heel goed strak kopen.
Thanks, Ga ik zeker doen. Weet jij welke helm het beste uit de test komt? Ik ben brildragend dus zit aan een systeem helm vast.
 
Thanks, Ga ik zeker doen. Weet jij welke helm het beste uit de test komt? Ik ben brildragend dus zit aan een systeem helm vast.
je kan ook een shoei overwegen, integraal, deze heeft ruimte zat om de pootjes van je helm in te stoppen ;) is ff wennen en iets meer werk maar meer comfort zeker als je t over geluid hebt en lichter. en in mijn ogen nog steeds veiliger

als je per se een systeem wil hebben koop dat de shoei synchrotech 2 (nu nog te krijgen wat er in de winkels ligt maar wordt niet meer gemaakt, er komt een opvolger over niet al te lang) en anders de schubert concept of c2. zijn dure maar zeer goede helmen en zeker de shoei zijn erg weinig problemen mee. de schubert is wat luxer en staat bekend om zijn luxe als in zonnevizier, sluiting ed.
iig passen en zo mogelijk proefrijden ;)
 
Ik heb ook de Nolan. De basisset is rond 45 euro, kabeltjes voor de telefoon ed zijn rond 16 euro. De bluetooth unit kost ongeveer 215 euro.
Ik heb zelf de bluetooth in mijn helm en bevalt perfekt. Prima geluid en tot ongeveer 150 goed te verstaan, alleen is dit wel afhankelijk wat voor een motor je hebt. Zit je met je bakkes in de wind of achter een schuifpui. :+
 
je kan ook een shoei overwegen, integraal, deze heeft ruimte zat om de pootjes van je helm in te stoppen ;) is ff wennen en iets meer werk maar meer comfort zeker als je t over geluid hebt en lichter. en in mijn ogen nog steeds veiliger

als je per se een systeem wil hebben koop dat de shoei synchrotech 2 (nu nog te krijgen wat er in de winkels ligt maar wordt niet meer gemaakt, er komt een opvolger over niet al te lang) en anders de schubert concept of c2. zijn dure maar zeer goede helmen en zeker de shoei zijn erg weinig problemen mee. de schubert is wat luxer en staat bekend om zijn luxe als in zonnevizier, sluiting ed.
iig passen en zo mogelijk proefrijden ;)
Dank je, ik ga er volgend voorjaar voor kijken dus waarschijnlijk ligt de opvolger van de shoei synchrotech er dan. En ook maar eens testen met een integraalhelm.
 
Terug
Bovenaan Onderaan