Nolan N-com

Brooke

MF'er
24 nov 2005
204
0
Lelystad
Voor het communiceren tussen twee motoren heb je over het algemeen nogal veel draden nodig. Dit vind ik vervelend. Ik had op internet gezien dat Nolan een nieuwe N-com helm heeft, deze kan met bluetooth werken. Er is aan de zijkant een uitsparing aangebracht waarin je een bluetooth apparaat drukt (dus niet te gebruiken voor andere merken helmen) Deze is geschikt voor telefoon, mp3 en onderlinge communicatie. Ik heb het in de winkel getest (dus niet op de motor) en ik moet zeggen dat ik op het eerste gezicht het een mooi systeem vind. Bereikbaarheid was erg goed met als kanttekening dat deze tot 10 meter is en hierdoor met name geschikt voor rijder naar passagier. Ze zijn al bezig met een systeem dat tot 500 meter bereik heeft.

Wie heeft er al zo'n systeem? Hoe werkt dit? Het schijnt dat Schuberth ook zoiets heeft, zijn hier al ervaringen mee?
 
Wat hebben die Jachtvliegers voor systeem? Dat werkt wel 50 kilometer...

[edit]F1 ook, daar zit het ook in de helm[/edit]
 
Laatst bewerkt:
ja 50 km dat zou mooi zijn maar dat is vast geen bluetooth..... Misschien is het zo dat dit hele systeem toch nog te veel in de kinderschoenen staat? Ik ben benieuwd naar ervaringen.
 
ja 50 km dat zou mooi zijn maar dat is vast geen bluetooth..... Misschien is het zo dat dit hele systeem toch nog te veel in de kinderschoenen staat? Ik ben benieuwd naar ervaringen.
Dat bedoel ik... Er zijn al bedrijfszekere en doorontwikkelde systemen.
Ken ook het prijskaartje niet wat er aan zit.
 
Het gaat hier om de vernieuwde N101, nl. de N102. Er is verder niet zoveel veranderd, behalve de voorbereiding voor een intercomsysteem.
Je hebt een basisapparaat nodig (van Nolan ofcourse) en wat draadjes O-) , maar wel verschillende als je zowel van intercom als van bluetooth gebruik wilt maken.
Bij ons zijn er nog weinig verkocht en nog geen (slechte) reacties gehad.
Als je zeker wilt zijn kun je misschien beter voor de Schuberth gaan, die al een tijdje meegaat.
Optie: met je partner gebarentaal afspreken (voor plassen, koffie, peukie, "je mag van mij nog wat harder"), stuk goedkoper en "echt" motorrijden: gedachten elders, blik op de weg, dicht tegen mekaar aan. Maar das m'n eigen visie! ;)
 
Nadeel van de huidige bluetooth-systemen is dat de batterijen al na een paar uur leeg zijn.

en voor de rest ban ik het met fiederelsje eens, een paar simpele gebaren of afspraken werken ook prima.
 
Zucht... er is niks mooier om te zien dan hoe twee motorrijders met mekaar communiceren... hand op je maat zijn schouder... motorfietsen die zachtjes tegen elkaar aan tikken, tegen een snelheid van 120 kmh...
 
heb op de beurs een kleine demonstratie gehad met die nolan helmen, lijkt heel mooi (en duur :X ) maar nadeel is idd die 10 meter en ik dacht maximaal 3 mederijders (oof nog minder bij gebruik bleutooth telefoon, mp3 of gps)

ooit zal het wel verbeteren, maar in de huidige vorm hoeft het voor mij niet, want heb nooit iemand achterop, maar rij wel in groepen (al dan niet organisatie) met gauw 5 of meer portofoons aan.
 
Zucht... er is niks mooier om te zien dan hoe twee motorrijders met mekaar communiceren... hand op je maat zijn schouder... motorfietsen die zachtjes tegen elkaar aan tikken, tegen een snelheid van 120 kmh...
Hmmm ... in mijn beleving gaat dat meestal wat minder subtiel :?

vinger naar je voorhoofd: idioot :(
schop tegen de achterkant: opzouten! ik wil er langs B|
middelvinger omhoog: vergeet het maar :N

:P
 
een maatje van mij heeft hem getest en niet ok bevonden

ik heb zelf nog gewoon een autocomsetje met een portofoon voor het bike to bike.

geef toe dat geoon los rijden ook leuk is, maar mijn gps en telefoon lopen ook over de autocom. ik gebruik mijn motor dan ook voor mijn werk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan