Nolan n101

The Beerhunter

MF veteraan
20 sep 2004
39.600
5
Nijmegen
Misschien wel een hele stomme vraag |( maar ik stel hem toch maar even.

Heb sinds een tijdje een Nolan n101 systeemhelm met pinlock. Nu ben ik zo stom geweest om niet in de winkel te vragen waar het zwarte schakelaartje aan de linkerzijde van de helm voor dient. Dit is een lock/unlock palletje wat met mn vizier te maken heeft maar in beide standen merk ik weinig verschil (dwz. het vizier kan gewoon open en dicht onafhankelijk hoe het palletje staat).

Hier misschien iemand die me kan helpen?
 
Ik had een N100E. Daar zit hetzelfde hendeltje op. Nooit uit kunnen vinden waar het voor is.

De N100E vond ik trouwens een enorme rukhelm, ik hoop voor je dat de 101 beter is!
 
kan je daar mee je viezier er nietaf halen
e.v.t vervangen door een donker vizier?
ik ken je helm verder niet hoor maar denk wel dat dat is om je vizier er uit te halen
 
De N100E vond ik trouwens een enorme rukhelm, ik hoop voor je dat de 101 beter is!
Prima pasvorm, blijft goei op mn kop zitten, prima te dragen met een bril eigelijk alleen maar positieve punten.
Over windgeruis kan ik weinig zeggen omdat ik vrij weinig vergelijkingsmateriaal heb.

kan je daar mee je viezier er nietaf halen
e.v.t vervangen door een donker vizier?
ik ken je helm verder niet hoor maar denk wel dat dat is om je vizier er uit te halen
idd, ik denk dat het daar wel me te maken heeft maar ik moet het gewoon even zeker weten (bijv van iemand die hem ook heeft/gehad), ga ook niet zo maar aan mn vizier lopen rukken om te kijken waar het knopje voor is snappie?
 
Nee, om het vizier er af te halen moet je de kapjes die het "draaimechanisme" bedekken verwijderen (tenminste, bij de N100E)

Prima pasvorm, blijft goei op mn kop zitten, prima te dragen met een bril eigelijk alleen maar positieve punten.
Over windgeruis kan ik weinig zeggen omdat ik vrij weinig vergelijkingsmateriaal heb.

De pasvorm was bij mij in het begin ook wel goed, maar na een half jaar veel te ruim. Behoorlijk veel windgeruis. Helm is niet erg aerodynamisch, begint te "slingeren" in de rijwind.
Helm lekt bij regen. Vizier beslaat verschrikkelijk

Zo kan ik nog wel ff doorgaan. Maar nogmaals, dat is dus het oude model. Hopelijk is die van jou beter.

Heb nu een Shoei XR-1000. Op alle fronten veel beter. De Nolan was een miskoop.
 
Laatst bewerkt:
De pasvorm was bij mij in het begin ook wel goed, maar na een half jaar veel te ruim. Behoorlijk veel windgeruis. Helm is niet erg aerodynamisch, begint te "slingeren" in de rijwind.
Helm lekt bij regen. Vizier beslaat verschrikkelijk
Over het windgeruis kan ik zoals gezegd geen oordeel geven maar als ik dit zo hoor is hij behoorlijk verbeterd. Lekken heb ik geen last van, slingeren tot nu toe ook niet en het vizier werkt perfect met het pinlock systeem (het enige wat beslaat is mn bril |( )

maar naar mijn (bescheiden?) mening verschilt het per persoon hoe een helm zit. Iedereen heeft gelukkig een andere kop :+
 
hier een piccie van het helmpje. met het pijltje is het bewuste geheimzinnige knopje aangegeven.

N101_29.jpg
 
Heb de N100 gehad en dat palletje is inderdaad om het vizier te "locken" en "unlocken". Als je het vizier gelocked hebt kan het nog wel met de hand d.m.v. iets meer kracht geopend worden (unlocked hij automatisch) maar hij kan b.v. niet meer openslaan wanneer de wind eronder slaat o.i.d.
 
Heb de N100 gehad en dat palletje is inderdaad om het vizier te "locken" en "unlocken". Als je het vizier gelocked hebt kan het nog wel met de hand d.m.v. iets meer kracht geopend worden (unlocked hij automatisch) maar hij kan b.v. niet meer openslaan wanneer de wind eronder slaat o.i.d.
thanks!!

eindelijk is het mysterie van het geheimzinnige palletje opgelost!
 
Ok, dat weten we dan ook weer. Ik heb dezelfde helm nu een aantal maanden en heb dat palletje onlangs voor het eerst gezien :X . Lekkere helm op zich, maar goed ik reed altijd met een potje en het laatste jaar met een Roof Boxer (die ik altijd open droeg). Ik heb nu wel oordoppen, want het windgeruis vind ik erger dan bij een potje! Het vizier beslaat inderdaad ook erg snel. Moet verplicht dat ding op een kier zetten bij het stoplicht. Waterdicht is hij zeker wel. Ik ben er eens mee vanuit Belgie naar huis gereden. Drie uur in de stromende regen. Geen waterdruppel binnengekomen.
 
Zelfs bij 200 + op de autobahn komt er geen druppel binnen. En als ik met een sjaal om rijd in het wat frissere jaargetijde, kan ik zonder oordoppen rijden. Het meeste windgeruis komt via de onderkant binnen.
 
Ok, dat weten we dan ook weer. Ik heb dezelfde helm nu een aantal maanden en heb dat palletje onlangs voor het eerst gezien :X . Lekkere helm op zich, maar goed ik reed altijd met een potje en het laatste jaar met een Roof Boxer (die ik altijd open droeg). Ik heb nu wel oordoppen, want het windgeruis vind ik erger dan bij een potje! Het vizier beslaat inderdaad ook erg snel. Moet verplicht dat ding op een kier zetten bij het stoplicht. Waterdicht is hij zeker wel. Ik ben er eens mee vanuit Belgie naar huis gereden. Drie uur in de stromende regen. Geen waterdruppel binnengekomen.



pinlock meer zeg ik niet
 
Terug
Bovenaan Onderaan