Nolan N43 vizier en pinlock

mean-machine

uut Ee
3 jun 2013
12.030
7.255
Veluwe
Ik heb een Nolan jet-helm N43, waar ik overigens erg tevreden mee ben.

Vorig jaar eind november met temp bijna zero kreeg ik last van condensvorming.
Daarom nu besloten om er dan toch maar eens een pinlock voor te kopen.

Blijkt nu dat ik geen nokjes in mijn vizier heb om de pinlock op vast te zetten.
Heel vreemd want bijv bij Motozoom zie ik de nokjes wel zitten bij los te leveren vizier.
Nu zou ik evt beide kunnen aanschaffen, maar gewoon vizier is nog netjes/ zonder krassen.

Waar kan dat zijn mis gegaan? Of heeft Nolan pas later nokjes toegevoegd?
Zijn er nog andere opties zoals bijv. spray aan de binnenkant of werkt dat veel minder?

Graag jullie ervaring/ advies?
 
Je kan ook zelf gaatjes in je vizier boren voor de pinlock nokjes, het is dan natuurlijk wel zaak om eerst heel goed uit te meten. Als het misgaat kost het je een vizier.
 
Je bestaande vizier kan geen nokjes hebben om het pinlock vizier op vast te zetten. Deze zouden er zonder pinlock vizier er zo uit kunnen vallen. De nokjes moeten los bij je pinlock vizier zitten. Het kan zijn dat er al wel gaatjes in je vizier zitten. Zo niet dan moet je ze er zelf in boren. Dit is een secuur werkje.
 
Je bestaande vizier kan geen nokjes hebben om het pinlock vizier op vast te zetten. Deze zouden er zonder pinlock vizier er zo uit kunnen vallen. De nokjes moeten los bij je pinlock vizier zitten. Het kan zijn dat er al wel gaatjes in je vizier zitten. Zo niet dan moet je ze er zelf in boren. Dit is een secuur werkje.

Mijn xlite had toch echt al nokjes in het standaard vizier zitten hoor, en een oude hjc van me ook. Er zijn zoveel ‘pinpock-ready’ vizieren. Dus dat dat niet kan is onzin.
 
Bij Louis in D (bij meerdere vestigingen) kom ik wel vaker. Ook Motozoom is niet ver.
Vooraf check of vizier en pinlock in voorraad.

Vervolgens met helm erheen (gelijk een ritje) voor een deskundig advies. (en aanschaf?)
 
Laatst bewerkt:
Mijn xlite had toch echt al nokjes in het standaard vizier zitten hoor, en een oude hjc van me ook. Er zijn zoveel ‘pinpock-ready’ vizieren. Dus dat dat niet kan is onzin.
Oké, nooit gezien. Hoe zitten ze dan vast? Stukje plastic aan de binnenzijde?
 
Als je de hierboven gemelde vizier van Louis voor de N43 goed bekijkt zie je ook al de nokjes zitten. Op de site van Motozoom is het heeeel duidelijk te zien.

Op het vizier welke ik heb, zijn er geen nokjes en ook niet de gaatjes voor de positie.
Ik heb wel een filmpje gevonden waar gaatjes geboord worden en deze nokjes gemonteerd.
De goede posities bepalen is al geen sinecure............??
Daarna vlgs mij ook flinke kans op scheurvorming vanuit het geboorde gat.
 
Ik heb een Nolan N43 air. Ik denk hetzelfde vizier, maar wel met de nokjes voor pinlock. Ik ga geen pinlock gebruiken, dus als het vizier hetzelfde is, wil ik wel ruilen. Dat is natuurlijk alleen interessant als je af en toe in de buurt van Emmen komt.
 
Prima aanbod! :t
Maar vanmiddag heb ik net een nieuw N43-vizier met nokjes en ook de bbh pinlock besteld.
Eerst maar even afwachten tot het spul binnenkomt.

Als ik het goed heb begrepen is verschil tussen Nolan N43 (gewoon) en de N43 air dat jij er een kinstuk bij hebt. Vizier is dezelfde? Tsja, in Emmen ben ik niet iedere dag en dan daarheen voor een paar nokjes...............(?) Dat is voor mij ook snel weer €25 benzine. Voor een paar euries meer heb ik nu een nieuwe. (en dus ook een reserve) Toch bedankt!

Mijn huidige vizier blijf ik gebruiken voor de zomer.
Nogmaals met 80 kmh ineens niets meer zien vanwege condens, hoeft voor mij niet meer zo.
Daarom in vroege voorjaar en late najaar ga ik nieuwe vizier gebruiken met pinlock.
Volgend jaar staat Noordkaap (koud 0° en veel regen)in de planning.
Daar wrs dus ook weer kans op condens. Dat lijkt bij deze opgelost. :P
 
Dat beslaan herken ik wel. Maar dit is voor de motor mijn zomerhelm. Dus dan heb ik er eigenlijk geen last van.

Fijn dat het opgelost is!
 
Terug
Bovenaan Onderaan