Nolan Systeemhelm batterij

Erwin Deau

MF'er
18 nov 2007
85
0
Den Helder
Ik heb een Nolan systeemhelm met daarin de NCom bluetooth.
Het lijkt erop dat als de helm terecht komt in een temperatuur lager dan 5 graden
dan krijg ik eerst een batterij laag melding.. maar niet lang daarna
gaat hij uit. Zelfs als de batterij volledig geladen is. Het NCom systeem is daarna volledig dood en geen van de knoppen doet ook maar iets.
Vervolgens kom ik thuis aan.. neem de helm mee naar binnen en na enige tijd doet hij het gewoon weer alsof er niets aan de hand is. Vorig jaar zomer heb ik het NCom systeem gekocht en geen enkel probleem mee gehad, tot nu dan.

Ik ben ermee naar de winkel geweest en deze hebben kosteloos een nieuwe batterij
geplaatst. De winkel heeft overleg met Nolan gehad en die beweerde dit probleem nog nooit eerder te hebben gehad. Wellicht was dit een productie foutje en is mijn probleem de wereld uit.

Ik vroeg me af of er meer mensen zijn met een Nolan helm voorzien van een NCom systeem die ook dit probleem hebben/hadden bij lage temperaturen.
 
Nee, Nolan biedt geen batterij keuze voor zover ik weet.
Daar heeft Motoport het ook niet over gehad.. wel een idee om te onthouden als dit probleem blijft.

Hebben zwaardere batterijen dan minder last van kou?
Ik dacht namelijk dat de samenstelling van de batterij veel meer van invloed was op de prestaties bij lagere temperaturen.
 
bij mij ongeveer hetzelfde probleem,bij temperaturen rond het vriespunt was niks meer bruikbaar:de intercom deed het nog maar kon geen enkele knop meer gebruiken.
zat niks anders op dan de module los te halen.
op het salon ben ik naar de stand van nolan geweest,wat dacht ge:van dat probleem nog nooit gehoord!!!!
bij mij zijn trouwens een vijftal basissets vernieuwd onder garantie omdat er telkens een slecht contact in de uitgaande fiche zat.
ondertussen blijft het systeem zijn werk doen.

rekkie
 
zwaardere batterijen houden iig meer stroom over, zodat de set (net) aan de praat blijft.
wel slecht eigenlijk, kennelijk houden ze alleen rekening met mooi-weer-rijders of houden ze geen rekening met het (koude) klimaat van nederland in het algemeen?

ook gaan niet-oplaadbare batterijen beter om met de koude dan oplaadbare batterijen
 
Oplaadbare baterijen geven meestal een lagere spanning af dan alkaline baterijen,
pen- en pot-lood baterijen geven als oplaadbaar 1,2 volt en alkaline 1,5 volt.

als je de baterijen dan ook nog eens gaat afkoelen, wordt de capaciteit ook nog eens lager, wat bovenstaand probleem kan op leveren.
 
Laatst bewerkt:
oplaadbare batterijen verliezen (tijdelijk) stroom als de batterij koud wordt. accu's hebben er ook last van...
word beter als de batterij weer warm word. heb er bij mn digitale camera ook last van.


Ik heb dus een los accupack gekocht, die met een spiraalkabel aangesloten wordt. Voor camera's ook wel te vinden onder de naam powerbin. De accu in de broekzak of onder een warme jas dragen en je bent verzekerd van stroom.

Zoiets dus: 2rex.clientcart.com
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan