Nominaties voor het reisverslag van het jaar plaats je hier

Robertehv

FM DONATEUR
3 sep 2009
3.818
633
Zuidoost Brabant
Uren heb ik ermee doorgebracht, wegdromen bij de verhalen, vaak met de prachtigste foto's van oorden dichtbij en veraf. Verhalen van planning die wordt ingehaald door realiteit, vooroordelen die worden bevestigd of ontkracht, tegenslagen die met flexibiliteit en humor worden overwonnen, belevenissen die je leven voor even of heel lang veranderen, kortom, goed leesvermaak.

Welk reisverhaal is volgens jou het beste verhaal van 2015?

Plaats ze hier in dit topic. Ik zal eind van het jaar uit alle nominaties een poll maken en de winnaar wordt de Homerus van Motorforum 2016.
 
Deze vond ik eeeeerg fijn om te lezen :) Wel uit 2014, maar goed.. Helaas is het verslag nooit afgemaakt, en zitten we nog te wachten op een verslag van de reis naar Turkije dit jaar. Leuke schrijfstijl met dito fotos, vaak hardop zitten lachen achter de pc. Wat mij betreft zeker top 3 waardig:

The Wrong Way Up

Deze nu een beetje aan het volgen, kwam wat langzaam op gang maar nu hij onderweg is zijn de verslagen wel leuk om te lezen! helaas lage update frequentie, hij zal betere dingen te doen hebben denk ik ;):

Going Eastwards - tot ik er bij neer val

Verder heb ik ooit nog eens een verslag gevolgt van iemand die via egypte naar zuid afrika gegaan was, vooral de fotos bij dat verslag waren prachtig.. kan het echter niet meer vinden.. is al een jaar of 2 a 3 geleden denk ik. Heeft ook maar weinig aandacht gehad op MF weet ik nog wel.

/Edit; gevonden, maar helaas is de link naar het verslag offline: Reisverslag & film overland reis Enschede - Capetown 2010

En qua videoreportages is deze een van de weinige die ik van begin tot eind heb gekeken. Wat een tijd heeft erin gezeten, maar wel geniaal _O- :

En voor alle andere verslagen, ik lees ze niet allemaal helemaal, maar grote stukken wel..als er nog eens wat mooie fotos bij staan heb je m'n aandacht ;) . Keep 'm coming, die lange donkere winteravonden kunnen hier mee mee gevult worden :+
 
Laatst bewerkt:
Dan nomineer ik graag deze :
2-Girls-2-Beamers-6-days
Omdat ik mezelf niet kan nomineren, doe ik dat ook!
2-Girls-2-Beamers-6-days

Motivatie;
Leuk en pakkend geschreven;
Foto's
Route tips door goede situering

advies: je/jullie geven al goed aan waar e.e.a. langs gaat, soms kan het handig zijn om bijv. coordinaten er bij te zetten i.v.m. vastleggen viapunten t.b.v. overigen.
Dat laatste moet je niet als kritiek zien hoor - hooguit opbouwend ;)
 
Laatst bewerkt:
Er zijn heeel veel goede verslagen.

advies: je/jullie geven al goed aan waar e.e.a. langs gaat, soms kan het handig zijn om bijv. coordinaten er bij te zetten i.v.m. vastleggen viapunten t.b.v. overigen.
Dat laatste moet je niet als kritiek zien hoor - hooguit opbouwend ;)

Eensch. af en toe wat (decimale) coordinaten, een kaartje of een (google-)maps link.
Heeel handig.

Zoiets:
44.076919, 3.023074 (wil ik nog eens overheen en onderdoor... )

Edit: of zelfs zoiets: kaart met aantekeningen, geleend van Sjaak Lucassen
 
Laatst bewerkt:
Blijf maar nomineren. Niet alleen voor de poll te vullen maar ook voor de verhalen die ik zelf heb gemist.

Dagen worden korter, nog meer zin in mooie reisverhalen.
 
Wellicht een idee om alle genoemde verslagen/video's in de openingspost te zetten (eens per week bijwerken oid), dan blijft het overzichtelijk en heb je straks niet zoveel werk om een pol te maken ;)
 
Alleen al voor deze foto sluit ik mij graag aan:
6._MG_7632_zps2gcfiyeg.jpg


Dan nomineer ik graag deze :
2-Girls-2-Beamers-6-days

Verslagen, waar de foto's als een soort nageboorte na de tekst geplaatst worden vind ik minder - want dan moet ik weer terug in de tekst zoeken waar het geweest zou kunnen zijn.
Dus goede tips om locaties en routes toe te voegen aan verslagen. Zal ik - mocht het er van komen - de volgende keer doen.
Verwacht echter geen zen - mijn emoties beperken zich tot: wat zou er achter die bocht liggen? kan ik al inhalen? shit- alweer tanken! trek in een peuk..... ;)
 
Er zijn heeel veel goede verslagen.Eensch. af en toe wat (decimale) coordinaten, een kaartje of een (google-)maps link.
Heeel handig.

Zoiets:
44.076919, 3.023074 (wil ik nog eens overheen en onderdoor... )

Edit: of zelfs zoiets: kaart met aantekeningen, geleend van Sjaak Lucassen

Kan ik inderdaad gaan doen. Dank voor de tip. Dat ga ik volgend jaar wel inbedden. Zoveel werk is dat dus ook niet. Soms zie je dat soort dingen dus over het hoofd.

Tot dusver dacht ik altijd dat ik voldoende de plaatsen noemde om de route daarmee makkelijk te reconstrueren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan