noodgevalletje: VFR800i hulp op afstand..

tmoons

MF veteraan
7 jan 2004
4.051
34
Hallo, mijn buurman was gisteren zo trots als een aap met 7 L*llen, hij had eindelijk zijn motor op mogen halen... een VFR800i....
Maar de lol duurde slecht tot een kwartiertje geleden, toen belde hij van uit driebergen op dat zijn beestje niet meer wilde starten... hij hoorde wel een tikje, maar verder niets meer. (ik zit in haarlem)

mijn eerste advies was om even te controleren of de accu nog vast zat en dan ook gelijk te meten of de spanning nog inorde was..... Maar dat ging niet want hij krijgt het zadel er niet af

Kan iemand mij vertellen hoe dat zou moeten? (hij heeft al gezocht naar een sleutel gat, of een klik mechaniek maar zegt niets te kunnen vinden....)

alle hulp is mee genomen!
 
Laatst bewerkt:

tmoons

MF veteraan
7 jan 2004
4.051
34
nee ik heb in de winkel (tijdens de aanschaf) ook gezien dat het zadel er zonder gereedschap af moet kunnen.... :?
 

PeterCBX750F

Rookie
26 jul 2006
14
0
38
IJsselstein
met je contactsleutel rechts bij het zadel de 'helmhouder' ontgrendelen. Dan schuift er gelijktijdig met dat je de sleutel omdraait deze helmhouder uit. Deze duw je verder naar beneden om het zadel helemaal los te krijgen. succes
 

tmoons

MF veteraan
7 jan 2004
4.051
34
Ik heb hem door gegeven (hij is nu aan het eten....) dus dat ga ik nu ook doen :)) maar HEEL erg bedankt alvast... (sorry modjes voor dit misbruik van het MF... )
 

MeanBlueMan

Moderator
Crew
Donateur
8 jan 2003
103.117
741
www.motor-forum.nl
Ik heb hem door gegeven (hij is nu aan het eten....) dus dat ga ik nu ook doen :)) maar HEEL erg bedankt alvast... (sorry modjes voor dit misbruik van het MF... )
:?

Dit is juist waar M-F zo ongeveer voor bedoeld is... toch :?


Alleen denk ik niet dat de buurman er uiteindelijk z'n probleem mee oplost...helaas....
 

tmoons

MF veteraan
7 jan 2004
4.051
34
hij loopt weer, maar hij heeft (nog) geen goede multimeter terplekken.... met startkabels ging het gewoon weer goed....

hij heeft wel gezien dat dagteller en klokje op 0 zijn gaan staan... dus gevalletje helemaal geen spanning meer.

hij start en loopt nu dus wel met de startkabels, hij overweegt nu zijn mogelijkheden, motor is gisteren opgehaald bij de handelaar in huizen en driebergen is daar in de buurt, haarlem (waar hij woont) wat minder :))

ons geld staat nu ook op spanningsregelaar :).

De vraaf is dan natuurlijk wel hoe erg het doorrijden met een kapotte regelaar is voor de rest van de motor???

In iedergeval allemaal HEEL ERG BEDANKT !!!! *O* *O* *O* *O*
 
Laatst bewerkt:

Buikschuiver oet Dre

MF veteraan
16 mrt 2005
13.034
0
41
ergens op deze aardkloot
hij loopt weer, maar hij heeft (nog) geen goede multimeter terplekken.... met startkabels ging het gewoon weer goed....

hij heeft wel gezien dat dagteller en klokje op 0 zijn gaan staan... dus gevalletje helemaal geen spanning meer.

hij start en loopt nu dus wel met de startkabels, hij overweegt nu zijn mogelijkheden, motor is gisteren opgehaald bij de handelaar in huizen en driebergen is daar in de buurt, haarlem (waar hij woont) wat minder :))

ons geld staat nu ook op spanningsregelaar :).

De vraaf is dan natuurlijk wel hoe erg het doorrijden met een kapotte regelaar is voor de rest van de motor???

In iedergeval allemaal HEEL ERG BEDANKT !!!! *O* *O* *O* *O*
Niet doen

Maakt meer kapot dan je lief is
En als hij het toch wil dan zo min mogelijk toeren maken zeg maar max 2500 toeren.
 
Laatst bewerkt:

bikerfreak

MF veteraan
27 jul 2007
2.087
1
39
ergens in het westen van N-Brabant
goed advies, maar dan gaat de accu alsnog naar de kl*ten, want hij zal misschien bij stationair al meer dan 14,5 volt leveren. Tenzij de spanningsregelaar echt kapot is, want dan zal hij echt niks meer leveren. Dus toch echt met de multimeter erop, is de beste manier(volgens mij O-) ).
 

MrMarcus

MF veteraan
11 nov 2001
1.765
3
47
Rotterdam
Ik heb mijn VFR wel 10 x bij de dealer moeten brengen omdat deze ook niet starte.
Niemand heeft ooit iets kunnen vinden.
Ook last van niet starten en dagtellers op 0 en laatst ook meters (toerenteller en snelheidsmeter) die vreemd aanwijzen.
Accu;s die overkookte, nieuwe spanningregelaars en stilvallen op de weg.
Toen maar ingeruild.
 

tmoons

MF veteraan
7 jan 2004
4.051
34
Ik heb mijn VFR wel 10 x bij de dealer moeten brengen omdat deze ook niet starte.
Niemand heeft ooit iets kunnen vinden.
Ook last van niet starten en dagtellers op 0 en laatst ook meters (toerenteller en snelheidsmeter) die vreemd aanwijzen.
Accu;s die overkookte, nieuwe spanningregelaars en stilvallen op de weg.
Toen maar ingeruild.

welke kleur was die van jouw???

inmiddels is hij weer hier aangekomen (toch gereden dus) en heb ik net gemeten.
na 100 km snelweg, accu spanning 11,6 volt.... DOH... starten ging wel, maar niet van harten, bij het starten knalt de accu spanning naar net aan 9 volt.... bij stationair toeren tal is het nu 12,8 volt... bij gas geven gaat dat richting 13,8 en stijgend.

Wanneer de lichten aangaan is het minder hoog (ook in hogere toeren.)

Hij haalt nu de accu er uit, hier aan de oplader vanacht en morgen gaat hij even bellen.

lijkt in mijn ogen vooral op een kapotte accu.
 

Jumper

MF'er
9 aug 2002
229
0
Leeuwarden
bij gas geven gaat dat richting 13,8 en stijgend. > Dit zou dus toch eventueel kunnen duiden op een kapotte spanningsregelaar.

Tip : Mocht het de Spanningsregelaar zijn dan adviseer ik onderstaande links. Bedragen zijn wel excl. maar nog altijd de goedkoopste en goeiste die er te krijgen zijn, uiteraard is dit mijn mening. In Nederland kosten ze rond de € 300 geloof ik!!

Let bij de links wel even op het type VFR!!!

[NORML]http://www.davidsilverspa...enuine-spares/part_23872/[/NORML]

of

[NORML]http://www.davidsilverspa...enuine-spares/part_23873/[/NORML]

Succes ermee
 

tmoons

MF veteraan
7 jan 2004
4.051
34
Hallo, mijn buurman was gisteren zo trots als een aap met 7 L*llen, hij had eindelijk zijn motor op mogen halen... een VFR800i....
Maar de lol duurde slecht tot een kwartiertje geleden, toen belde hij van uit driebergen op dat zijn beestje niet meer wilde starten... hij hoorde wel een tikje, maar verder niets meer. (ik zit in haarlem)

mijn eerste advies was om even te controleren of de accu nog vast zat en dan ook gelijk te meten of de spanning nog inorde was.....
Maar dat ging niet want hij krijgt het zadel er niet af
Kan iemand mij vertellen hoe dat zou moeten? (hij heeft al gezocht naar een sleutel gat, of een klik mechaniek maar zegt niets te kunnen vinden....)

alle hulp is mee genomen!
 

tmoons

MF veteraan
7 jan 2004
4.051
34
DOH... qoute knop ipv wijzig knop.... (voor de openingspost...)

Vandaag volgt er vast een up date van de situatie!