noodgevalletje: VFR800i hulp op afstand..

tmoons

MF veteraan
7 jan 2004
4.373
158
Hallo, mijn buurman was gisteren zo trots als een aap met 7 L*llen, hij had eindelijk zijn motor op mogen halen... een VFR800i....
Maar de lol duurde slecht tot een kwartiertje geleden, toen belde hij van uit driebergen op dat zijn beestje niet meer wilde starten... hij hoorde wel een tikje, maar verder niets meer. (ik zit in haarlem)

mijn eerste advies was om even te controleren of de accu nog vast zat en dan ook gelijk te meten of de spanning nog inorde was..... Maar dat ging niet want hij krijgt het zadel er niet af

Kan iemand mij vertellen hoe dat zou moeten? (hij heeft al gezocht naar een sleutel gat, of een klik mechaniek maar zegt niets te kunnen vinden....)

alle hulp is mee genomen!
 
Laatst bewerkt:
met je contactsleutel rechts bij het zadel de 'helmhouder' ontgrendelen. Dan schuift er gelijktijdig met dat je de sleutel omdraait deze helmhouder uit. Deze duw je verder naar beneden om het zadel helemaal los te krijgen. succes
 
Ik heb hem door gegeven (hij is nu aan het eten....) dus dat ga ik nu ook doen :)) maar HEEL erg bedankt alvast... (sorry modjes voor dit misbruik van het MF... )
 
kettingzaag_250x201_tcm8-86444.jpg
 
hij loopt weer, maar hij heeft (nog) geen goede multimeter terplekken.... met startkabels ging het gewoon weer goed....

hij heeft wel gezien dat dagteller en klokje op 0 zijn gaan staan... dus gevalletje helemaal geen spanning meer.

hij start en loopt nu dus wel met de startkabels, hij overweegt nu zijn mogelijkheden, motor is gisteren opgehaald bij de handelaar in huizen en driebergen is daar in de buurt, haarlem (waar hij woont) wat minder :))

ons geld staat nu ook op spanningsregelaar :).

De vraaf is dan natuurlijk wel hoe erg het doorrijden met een kapotte regelaar is voor de rest van de motor???

In iedergeval allemaal HEEL ERG BEDANKT !!!! *O* *O* *O* *O*
 
Laatst bewerkt:
hij loopt weer, maar hij heeft (nog) geen goede multimeter terplekken.... met startkabels ging het gewoon weer goed....

hij heeft wel gezien dat dagteller en klokje op 0 zijn gaan staan... dus gevalletje helemaal geen spanning meer.

hij start en loopt nu dus wel met de startkabels, hij overweegt nu zijn mogelijkheden, motor is gisteren opgehaald bij de handelaar in huizen en driebergen is daar in de buurt, haarlem (waar hij woont) wat minder :))

ons geld staat nu ook op spanningsregelaar :).

De vraaf is dan natuurlijk wel hoe erg het doorrijden met een kapotte regelaar is voor de rest van de motor???

In iedergeval allemaal HEEL ERG BEDANKT !!!! *O* *O* *O* *O*

Niet doen

Maakt meer kapot dan je lief is
En als hij het toch wil dan zo min mogelijk toeren maken zeg maar max 2500 toeren.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn VFR wel 10 x bij de dealer moeten brengen omdat deze ook niet starte.
Niemand heeft ooit iets kunnen vinden.
Ook last van niet starten en dagtellers op 0 en laatst ook meters (toerenteller en snelheidsmeter) die vreemd aanwijzen.
Accu;s die overkookte, nieuwe spanningregelaars en stilvallen op de weg.
Toen maar ingeruild.
 
Ik heb mijn VFR wel 10 x bij de dealer moeten brengen omdat deze ook niet starte.
Niemand heeft ooit iets kunnen vinden.
Ook last van niet starten en dagtellers op 0 en laatst ook meters (toerenteller en snelheidsmeter) die vreemd aanwijzen.
Accu;s die overkookte, nieuwe spanningregelaars en stilvallen op de weg.
Toen maar ingeruild.


welke kleur was die van jouw???

inmiddels is hij weer hier aangekomen (toch gereden dus) en heb ik net gemeten.
na 100 km snelweg, accu spanning 11,6 volt.... DOH... starten ging wel, maar niet van harten, bij het starten knalt de accu spanning naar net aan 9 volt.... bij stationair toeren tal is het nu 12,8 volt... bij gas geven gaat dat richting 13,8 en stijgend.

Wanneer de lichten aangaan is het minder hoog (ook in hogere toeren.)

Hij haalt nu de accu er uit, hier aan de oplader vanacht en morgen gaat hij even bellen.

lijkt in mijn ogen vooral op een kapotte accu.
 
bij gas geven gaat dat richting 13,8 en stijgend. > Dit zou dus toch eventueel kunnen duiden op een kapotte spanningsregelaar.

Tip : Mocht het de Spanningsregelaar zijn dan adviseer ik onderstaande links. Bedragen zijn wel excl. maar nog altijd de goedkoopste en goeiste die er te krijgen zijn, uiteraard is dit mijn mening. In Nederland kosten ze rond de € 300 geloof ik!!

Let bij de links wel even op het type VFR!!!

[NORML]http://www.davidsilverspa...enuine-spares/part_23872/[/NORML]

of

[NORML]http://www.davidsilverspa...enuine-spares/part_23873/[/NORML]

Succes ermee
 
Hallo, mijn buurman was gisteren zo trots als een aap met 7 L*llen, hij had eindelijk zijn motor op mogen halen... een VFR800i....
Maar de lol duurde slecht tot een kwartiertje geleden, toen belde hij van uit driebergen op dat zijn beestje niet meer wilde starten... hij hoorde wel een tikje, maar verder niets meer. (ik zit in haarlem)

mijn eerste advies was om even te controleren of de accu nog vast zat en dan ook gelijk te meten of de spanning nog inorde was.....
Maar dat ging niet want hij krijgt het zadel er niet af
Kan iemand mij vertellen hoe dat zou moeten? (hij heeft al gezocht naar een sleutel gat, of een klik mechaniek maar zegt niets te kunnen vinden....)

alle hulp is mee genomen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan