Noodstop: motor slaat af

JorisK

MF veteraan
16 jan 2005
6.009
676
Bergen op Zoom
Hallo allemaal,

Laatst moest ik vol in de ankers met mijn Thundercat (auto die mij over het hoofd zag), van ongeveer 80KM/u naar 0KM/u.

Gelukkig liep alles goed af en kon ik de motor redelijk recht houden, alleen wat mij verbaasde is dat hij gewoon afsloeg bij die noodingreep, dit gebeurde pal voordat ik 100% stilstond! Iemand enig idee hoe dit te verklaren is?

Alvast bedankt!
 
Geen idee.. maar maakt ook niets uit, toch? Als hij het verder goed doet.
Of gewoon nieuwsgierigheid?

Als je je kleppen hoort tikken of je distrubutieketting ratelen, maakt het niks uit toch? Zolang hij het maar goed doet...


is dat met carbs een thundercat?

ik heb het eens gehad op mijn ktm, maar dat kwam dat door de noodstop de brandstof in de vlotterkamer er allemaal uitliep via mijn overloop.doordat het naar voren liep (daar zit de overloop)

Het klinkt mij als iets soortgelijks in de oren inderdaad, door de plotselinge vertraging word de benzine bij de sproeier weggedrukt of iets dergelijks.
 
Bedankt voor alle reacties... ik heb gewoon de koppeling ingehouden dusja, hij zou nooit moeten afslaan toch? Ik was gewoon nieuwsgierig wat het kon zijn, er zitten inderdaad carbs op ja.
 
Kan ook zijn dat je koppeling (net) niet helemaal ontkoppelt was en dat hij door een blokkerend achterwiel de motor heeft gesmoord..
Als het een keer is voorgekomen in een (nood) situatie als dit zou ik me er niet zo druk over maken..
 
Terug
Bovenaan Onderaan