Noodstop of uitwijken?

Daemon

MF veteraan
15 jun 2001
1.487
0
Stel je voor. Je rijdt op een snelweg, twee baans. Je rijdt links. Op jou weghelft rij je ook weer links (meestal rijd ik rechts op mijn weghelft, maar nu niet, waarom weet ik ook niet). Je hebt afstand genoeg (21, 21, twee tellen weet je wel).

Je rijdt een kilometertje of 80, want het is erg druk. De weg is nat. Je ziet dat de auto\'s gaan remmen, je remt ook. Maar je ziet dat de auto\'s voor je om onduidelijke reden een noodstop(je) gaan maken. Wat doe jij?

Je maakt ook een noodstop. Of:

Ikzelf doe dit eigenlijk nooit als dit niet nodig is. Ik rij altijd links of recht op mijn weghelft, en ik ga dan ook rechts (tussen de auto\'s) of links (links langs de auto\'s als er ruimte is, hier rijdt ik bijna nooit eigenlijk, meestal de andere kant) er langs of tussendoor. Dit voorkomt dat ik een noodstop hoef te maken. Dit doe ik liever niet, want je kan jezelf onderuit remmen, je haalt het niet of je achterligger ziet het niet op tijd... In alle gevallen shit... Terwijl als je er langs gaat dit niet heb.

Alleen vanmiddag was er een automobilist het daar niet mee eens, hard zwaaien en toeteren... BLAAT, ik heb m\'n kont laten zien...

Wat doen jullie als je ziet dat er voor je een noodstop gemaakt gaat worden? Zelfde, of erlangs indien mogelijk?
 
Afhankelijk, als ik niet meer kan uitwijken, dan ga ik voor de noodstop. Maar anders altijd proberen om te stoppen en tevens uit te wijken (zodat ik eigenlijk naast de auto kom te staan en niet via de achterdeur binnen kom).
 
Alleen vanmiddag was er een automobilist het daar niet mee eens, hard zwaaien en toeteren... BLAAT, ik heb m\'n kont laten zien...
:}
Wel een beetje koud om je broek te laten zakken.

Wat doen jullie als je ziet dat er voor je een noodstop gemaakt gaat worden? Zelfde, of erlangs indien mogelijk?

Afstand houden!
Maar als de leswagen niet achter me zou rijden zou ik dat ook wat minder doen denk ik (wel stom jah) en ik denk dat je dan automatisch wat doet, hopelijk het goede.

Denk een noodstop, net als de bus vandaag 3x deed.
 
:}
Wel een beetje koud om je broek te laten zakken.Afstand houden!
Maar als de leswagen niet achter me zou rijden zou ik dat ook wat minder doen denk ik (wel stom jah) en ik denk dat je dan automatisch wat doet, hopelijk het goede.

Denk een noodstop, net als de bus vandaag 3x deed.

k, heb me broek aangehouden, dacht inderdaad ook dat het te koud was...
 
Remmen, remmen, remmen, niet halen? Uitwijken, uitwijken, remmen.
Als je in de berm komt, koppeling in en niet remmen.
Zoiets?
En anders gewoon een stoppie totdat je met je giechel tegen zijn achterruit aan zit...
 
ik kijk altijd een paar auto\'s vooruit. Zoveel mogelijk kijken of er wat auto\'s gaan remmen en daar kun je dan eerder op reageren. Ook genoeg afstand houden op de voorganger.

Als dit allemaal niet goed genoeg is en er gebeurd toch iets, dan probeer ik eerst hard te remmen, maar ondertussen kijk ik wel gelijk in de spiegels of de auto achter me het ook door heeft. Mocht dit laatste niet het geval zijn, of ik haal het niet, dan schiet er snel tussen wat auto\'s door. Die mogen dan de klap opvangen, zonder dat ik er tussen zit.
 
Lekker uitwijken! Als kan gewoon baantje naast je maar niet mogenlijk? of er tussen of ernaast. automannetje zal wel schrikken als je naast hem zit maar beter dan onderuit.

Maarre waarom stopte die Oetl*l voor je? heb ik ff nie begrepen.

Miss M.
 
Laatst bewerkt:
Je moet altijd uitwijken, tenzij het duidelijk niet kan. Remmen brengt teveel gevaren met zich mee, waaronder dat de gevaarlijke situatie voor je blijft (be-) staan in plaats van dat je eraan voorbij gaat. Bovendien, het verkeer om je heen blijft snel rijden, zodat je met een beetje pech blijft stilstaan achter die figuur die probeert zijn smarties van de vloer te rapen. Dus kun jij niet meer invoegen.

Dus niet alleen voor je kijken, maar ook opzij en achter je. Maar dat wisten jullie natuurlijk allemaal allang. ;)
 
Eerst (automatisch) remmen, dan er langs sturen denk ik...

Maar is moeilijk te zeggen, ligt sterk aan de situatie...
 
Eerst zoveel mogelijk je snelheid eruit proberen te halen en hem er dan naast zetten lijkt me.

Dan kom je te laat, zo snel mogelijk uitwijken dan heb je daar de meeste tijd en ruimte voor. Om van een noodstop over te gaan in een uitwijkmanoeuvre is erg moeilijk.

Ver vooruit kijken is het beste.

Gesandwiched worden tussen twee koektrommels is ook geen pretje.
 
Laatst bewerkt:
Ben ik dan de enige die gewoon gaat filerijden? als de autos zachter als 80 rijden en dan nog es gaan remmen ben ik al lang en breed tussen de autos door aan het rijden...naja, zal wel weer aan mij liggen...
 
Beter opletten, eerder gaan filerijden.
En anders zeker uitwijken, hoeft dan ook helemaal geen nood manouvre te worden, gewoon niet eens de moeite nemen om te remmen, maar er gewoon langsrijden, maak gebruik van het feit dat je op een motor zit.
 
Ben ik dan de enige die gewoon gaat filerijden? als de autos zachter als 80 rijden en dan nog es gaan remmen ben ik al lang en breed tussen de autos door aan het rijden...naja, zal wel weer aan mij liggen...
NEE, je bent niet de enige :P
JA, het zal idd wel aan jou liggen })
 
Ben ik dan de enige die gewoon gaat filerijden? als de autos zachter als 80 rijden en dan nog es gaan remmen ben ik al lang en breed tussen de autos door aan het rijden...naja, zal wel weer aan mij liggen...

Nee hoor }) })

Maar wanneer sluit je weet netjes aan en stop je met filerijden????????
Gelukkig voor mij ga ik niet vaak met de motor naar het werk, kan nooit lang goed gaan.
Ik ben altijd zo blij als een klein kind wanneer ik met de motor ga, hoef niet stom aan te sluiten in de file en dat wil ik ze dan ook allemaal laten zien. })
Om je een voorstelling te geven hoe dat eruit ziet, ik kijk meer achterom dan vooruit omdat ik altijd bang ben dat er een sliert blauwe zwaailampen achter mij aan zit.

Hihi, als blik op de weg dit eens kan filmen maken ze er een aparte uitzending van denk ik.

Dus voor me gezondheid stap ik bijna elke ochtend maar weer in de leasebak.
 
Speciaal voor Max.

Ik zie Max nog wel eens voorbij rijden in de file, zal ik hem binnenkort eens laten schrikken of niet, want vinden jullie?????

}) }) }) }) }) }) }) }) }) }) }) }) }) }) }) }) }) }) })
 
Beter opletten, eerder gaan filerijden.
En anders zeker uitwijken, hoeft dan ook helemaal geen nood manouvre te worden, gewoon niet eens de moeite nemen om te remmen, maar er gewoon langsrijden, maak gebruik van het feit dat je op een motor zit.

That\'s the way I like it. :}
M
 
Terug
Bovenaan Onderaan