Noodstop voor eendjes op de weg..

Denk anders iets groter dan een eend, stel dat er een zwaan oversteekt.
1. met blik rijd je zeker schade
2. met brommer loop je het risico op de grond te kletteren

Ik was ook gestopt, maar ik heb dan ook een bijzonder grote auto. In een suzuki alto was ik doorgereden. :+
 
Laatste eend die besloot voor mijn neus over te steken was het gelukkig met Darwin eens. 1-0 voor de motorfiets. Zonde van de eend, maar ten bate van de verkeersveiligheid heb ik besloten om niet te remmen (alleen gas los). Er zat immers nog een hele groep achter me én in die bocht nog een noodstop was al helemaal uitgesloten. Heb het arme beestje nog wel opgepakt en onderaan de dijk in het hoge gras neergelegd, om het nog maar een beetje eer te geven.
 
Buiten de bebouwde kom... Doorrijden (naja, gas los en toeteren)! Zeker op (doorgaande) 80 km wegen verwacht men niet een stilstaand voertuig op de weg.
 
Hangt ook een beetje van de situatie af, op de snelweg zal ik niet zo snel stoppen voor
eendjes (hooguit kijken of ik ze veilig kan ontwijken).
Als je schade rijdt of erger kan je dit vast ook niet claimen bij de partij voor de dieren of zo. :+
 
Ik 'ken' jou ook alleen van het forum. Als dat nou net ff de reden is dat ik stop wanneer jij oversteekt, ben je daar toch ook blij mee? Als ik kan voorkomen dat ik iets doodrijd door even flink te remmen doe ik dat uit reflex, er is een reden dat je wordt geacht afstand te houden.
tuurlijk, voor lomp overstekende mensen ga ik ook wel in de ankers. Ik zie echter wel een verschil tussen een paar eendenlevens en een mensenleven. Dat jij hier anders over denkt kan natuurlijk gewoon maar zo zit het voor de meeste niet in elkaar

Als ik kan voorkomen dat ik iets doodrijd door even flink te remmen doe ik dat uit reflex, er is een reden dat je wordt geacht afstand te houden

Als iedereen 2 seconde afstand houdt bij 100kmh (wat al zelden gebeurt) kan ik je verzekeren dat de achterste bestuurders van de groep te laat zullen zijn met remmen, omdat die het hardst moeten remmen van de hele groep.

Jij voorkomt dus liever dat je een stel eendjes doodrijdt door te remmen en daarmee het overige verkeer in gevaar brengt, als dat je door zou rijden en er niks aan de hand was behalve dat er dan een paar eendjes minder op de wereld waren?
 
Laatst bewerkt:
Denk anders iets groter dan een eend, stel dat er een zwaan oversteekt.
1. met blik rijd je zeker schade
2. met brommer loop je het risico op de grond te kletteren

Ik was ook gestopt, maar ik heb dan ook een bijzonder grote auto. In een suzuki alto was ik doorgereden. :+

1. met blik rijd je zeker schade => klopt, maar dat is toch maar een auto
2. met brommer loop je het risico op de grond te kletteren => valt mee, alles tot kniehoogte kun je makkelijk hebben, gewoon gasgeven en ver vooruit kijken.
 
tuurlijk, voor lomp overstekende mensen ga ik ook wel in de ankers. Ik zie echter wel een verschil tussen een paar eendenlevens en een mensenleven. Dat jij hier anders over denkt kan natuurlijk gewoon maar zo zit het voor de meeste niet in elkaar

Als ik kan voorkomen dat ik iets doodrijd door even flink te remmen doe ik dat uit reflex, er is een reden dat je wordt geacht afstand te houden

Als iedereen 2 seconde afstand houdt bij 100kmh (wat al zelden gebeurt) kan ik je verzekeren dat de achterste bestuurders van de groep te laat zullen zijn met remmen, omdat die het hardst moeten remmen van de hele groep.

Jij voorkomt dus liever dat je een stel eendjes doodrijdt door te remmen en daarmee het overige verkeer in gevaar brengt, als dat je door zou rijden en er niks aan de hand was behalve dat er dan een paar eendjes minder op de wereld waren?
Als iedereen 2 seconden afstand houdt heeft iedereen 1 seconde reactietijd (wat je reactie in de praktijk is) + 1 seconde uitloop tijd, en kan iedereen op tijd stil staan. Dat je die afstand niet houdt is natuurlijk een ander verhaal. Waar ik op doel is echt niet het rationele besluit 'dat het maar een eend is' en je die plat kunt rijden zonder dat de wereld verandert, maar de irrationele reflex dat je voor overstekende dingen gewoon in de ankers vliegt, of ze anderszins probeert te ontwijken. Dat doe ik in ieder geval wel. Je kunt wel heel stoer doen door te zeggen dat je bewust bent doorgereden, maar je kunt het natuurlijk ook zo zien dat je gewoon niet op tijd adequaat meer kon reageren om te ontwijken/remmen en dus maar 'niet ingreep', volledig onbewust.
 
Nou, niet als er een heel rijtje achter me zit denk ik.
Ik vind jouw beschijving van Donald Duck als zijnde Hysterisch leuk, echt waar.
Vandaar mijn haha
 
Laatst bewerkt:
1. met blik rijd je zeker schade => klopt, maar dat is toch maar een auto
2. met brommer loop je het risico op de grond te kletteren => valt mee, alles tot kniehoogte kun je makkelijk hebben, gewoon gasgeven en ver vooruit kijken.

Ik weet dat je over een eventueel verdwaalde autoband heen kunt rijden maar groter dan dat lijkt me niet aannemelijk. :P
 
@burning rubber: de rottweiler van de buren kon makkelijk :Y

heeft het zelfs goed overleeft.. :o
 
waarom heeft een eend of dier minder recht op leven dan een mens?
als het GOED IS zit dit in de natuur van de mens en elk ander dier, dat de eigen soort moet overleven, en iedereen doet hier wel op een of andere manier aan mee.

Al is het maar door bv dierenvlees te eten ipv je buurman opeten als je honger hebt

niemand zou mensenvlees eten tenzij het absolute noodzaak zou zijn, als jij de keuze moet maken om een koe te slachten om zijn vlees of een mens, zou het jou dan niks uitmaken? een dierenleven is toch gelijk aan een mensenleven volgens jouw? (ik neem tenminste aan dat je daarop doelt met je vraag)
 
Als ik de kans heb om te remmen, uit te wijken zal ik dat altijd doen maar als het mij of andere mensen gevaar op levert zijn jammer genoeg de beestjes de l*l.

Motor wordt er zo smerig van als je over beesten heen rijdt. Zon beest uit je spatbord of radiator pulken is niet echt wat.
 
als het GOED IS zit dit in de natuur van de mens en elk ander dier, dat de eigen soort moet overleven, en iedereen doet hier wel op een of andere manier aan mee.

Al is het maar door bv dierenvlees te eten ipv je buurman opeten als je honger hebt

niemand zou mensenvlees eten tenzij het absolute noodzaak zou zijn, als jij de keuze moet maken om een koe te slachten om zijn vlees of een mens, zou het jou dan niks uitmaken? een dierenleven is toch gelijk aan een mensenleven volgens jouw? (ik neem tenminste aan dat je daarop doelt met je vraag)
Come to think of it... DucBMW heeft trek, en het heeft voordelen om sommige buurmannen op te eten...
 
als het GOED IS zit dit in de natuur van de mens en elk ander dier, dat de eigen soort moet overleven, en iedereen doet hier wel op een of andere manier aan mee.

Al is het maar door bv dierenvlees te eten ipv je buurman opeten als je honger hebt

niemand zou mensenvlees eten tenzij het absolute noodzaak zou zijn, als jij de keuze moet maken om een koe te slachten om zijn vlees of een mens, zou het jou dan niks uitmaken? een dierenleven is toch gelijk aan een mensenleven volgens jouw? (ik neem tenminste aan dat je daarop doelt met je vraag)


er zijn anders meer mensen die ik met plezier zou vermoorden dan dieren.
als ik moet kiezen of dat mijn hond sterft of een willekeurig persoon dan liever die persoon
 
als het GOED IS zit dit in de natuur van de mens en elk ander dier, dat de eigen soort moet overleven, en iedereen doet hier wel op een of andere manier aan mee.

Al is het maar door bv dierenvlees te eten ipv je buurman opeten als je honger hebt

niemand zou mensenvlees eten tenzij het absolute noodzaak zou zijn, als jij de keuze moet maken om een koe te slachten om zijn vlees of een mens, zou het jou dan niks uitmaken? een dierenleven is toch gelijk aan een mensenleven volgens jouw? (ik neem tenminste aan dat je daarop doelt met je vraag)
Valt wel mee hoor.
Mensen vlees is wat taaier maar best te doen met wat Mayo en Ketchup.

Ik kies mijn eten wel zelf uit.
Zo ga ik vaak lags de dijken rijden met mijn open uitlaat en wie er dan wat op te zeggen heeft die breng ik een bezoekje 's avonds. :9
 
Ik zeg stoppen voor eendjes, zie mijn plaatje. :Y

En omdat ze ook op mijn rug staan zeg ik zeker STOPPEN :Y







Laat ik het zo zeggen, ik zal altijd proberen te remmen.
 
Ik zeg stoppen voor eendjes, zie mijn plaatje. :Y

En omdat ze ook op mijn rug staan zeg ik zeker STOPPEN :Y



Laat ik het zo zeggen, ik zal altijd proberen te remmen.


kan jou of een ander z'n leven kosten....
remmen voor dieren ? begrijpelijk hoor, maar liever niet :$

je zal jezelf onderuit remmen om een jong eendje :N

sneu voor het diertje in kwestie maar sneu'er voor jou en je omgeving, en je motor niet te vergeten..... :X








Zelf ooit in Duitsland met "warp" speed tussen een rijtje eenden kuikentjes doorgereden, de eendjes hielden net genoeg onderlinge afstand voor een Michelin PP 120..

de little buggars kwamen uit een heg gewaggeld, welke pal rechts aan de weg stond ..

voor wat ik in mijn spiegels nog kon zien, hebben de eendjes het overleefd maar maakten ze een geschrokken indruk.
En door de rijwind werd de lijnrechte opstellingsformatie van de eendjes (waren immers duitse eendjes) "iets" uitelkaar gewaaierd _O-


waar gebeurd :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan