Noodzaak E-keur spiegels bij RDW keuring import

klaasvs31

Die hard MF'er
28 mrt 2005
332
0
Noord-Holland
Hallo,

Weer iemand of het noodzakelijk is om spiegels met een E keurmerk op je motor te hebben bij een RDW keuring van een geimporteerde motor??

Ik heb de vraag ook gesteld in het Motor import topic, maar ik kan hier vrij weinig over vinden.
 
Ik weet het niet zeker, maar bij mij werd er niet naar de spiegels gekeken in ieder geval.
 
Bij mij werd daar ook niet naar gekeken.
Officieel moet het, maar ze kunnen moeilijk je hele fiets nalopen op E-keurmerken.
Een beetje gezond verstand kan wel oordelen of de spiegels in orde zijn of dat er gewoon niets in te zien is.
 
Ik had originele spiegels bij mijn invoer, maar ik heb ze er niet speciaal naar zien kijken ofzo. Ze keken mijn lichten na, mijn framenummer en mijn papieren en ze keken of hij voldeed aan de geluidseisen. That's it.
 
Nee,word niet naar gekeken indien de motor uit een EU-land komt. Komt ie echter van buiten de EU en word ie voor de eerste keer in de EU(in dit geval Nederland) geregistreerd dan wordt er dus wel op gelet........

Gr. Ruud
 
Toch vreemd, dat er motoren een typegoedkeuring krijgen met spiegels waarin alleen maar de ellebogen van de bestuurder zichtbaar zijn. Denk bijvoorbeeld aan de Ducati 916/996/998/748. Bij mijn 851 valt 't nog mee, daar is maar de helft van de spiegels gevuld met elleboog.
 
Terug
Bovenaan Onderaan