Nooit meer banden oppompen?

Tsja, maar ik ben bang dat die banden dan heel veel duurder worden dan die 50ct die ik nu af en toe bij het tankstation erin gooi :P
 
Lijkt me toch een supervinding om eerlijk te zijn. Probleem zal wel de levensduur zijn EN het automatisch stoppen bij een bepaalde druk.

Hoewel dit laatste is opgelost, vraag ik me af of dat na 10.000 km nog steeds goed werkt.

Voorlopig erg aardig voor fietsbanden. Het begin is er.


Hi there my name's Benjamin Krempel and I'm the CEO and founder of PumpTire..... :)
 
Houdt 'ie ook op met pompen of gaat 'ie door tot 'n klapper?
't Is ook zo wat als je maar 3min kunt rijden en dan eerst weer wat lucht uit je banden moet laten.
 
Rijdt toch voor geen meter met zo een bobbel in je band? Teminste, als je het onder een racefiets gooit..

En lijkt me dat het zeer snel slijt :?
 
Rij je toch de eerste KM met zachte banden, dan maar liever pompen!!!
Sterker nog, werkt dit systeem nog wel als je band leeg is?
dus niet lek, maar leeg laten lopen door een grapjas oid.
 
Laatst bewerkt:
Tankstations zijn vaak niet betrouwbaar in de hoeveelheid bar die ze leveren. Dat luistert toch redelijk nauw. En dat wijst meteen op een volgend probleem: hoe hard je je band wil hangt af van je motor. Dus heb je niets aan een band die zichzelf altijd oppompt tot 2.3 bar, als het voor jouw motor prettiger is om 2.6 bar te hebben. Met als gevolg dat je een hele reeks banden nodig hebt, zodat voor elke motor iets te vinden is. En dan in allwheater-, rain-, dry-, off road- en circuitvariant etc.

Aan de andere kant: als 't systeem echt werkt en over 25 jaar volledig normaal is, snapt niemand dat je vroeger dat zelf bij moest houden. Denk aan 't risico dat je loopt als je een poos niet gecheckt hebt! Kan de druk zo 0.4bar te laag zijn.

@ slijtage van en 'pukkel' op de band: dat lijkt mij ook een probleem.
 
De vraag is ook: als het lucht in je banden laat, laat het dan ook geen vocht en vuil binnen?
 
Het is een fietsband.
Wie gaat er nou een rondje op de motor rijden met een zachte band om het op te pompen? Gaat toch niet mensen, veel te gevaarlijk. Je vliegt zo de bocht uit.
Beetje apart topic.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
"Banden" zonder lucht van Michelin:


reinventing-the-wheel-a-guide-to-michelins-airless-tire-19937_1.jpg



En voor motoren:

Michelin Airless motorcycle tires
 
Laatst bewerkt:
Hey stelletje wizzkids hierboven. Ten eerste: kijk het filmpje goed, ten tweede: gun techniek de tijd, ten derde: "de pomp" kan ook inwaarts worden geplaatst i.p.v. op het slijtvlak, ten vierde: voor vuil kan er wel een soort van filtertje verzonnen worden, ten vijfde: zie opmerking k-jay
Ik zie hier op de lange termijn wel mogelijkheden in.

Dit is echt een gevalletje wat mij aan mijn opa doet herinneren, die claimde "we zijn nooit op de maan geweest, dan kan niet want er is geen zuurstof in de ruimte bla bla bla etc.".

Er is nog nooit iets uitgevonden wat in eerste instantie direct goed werkt; zelfs de paperclip niet.

Klik

:N O-)
 
Laatst bewerkt:
ten zesde, gebruik gewoon stikstof, loopt ie ook niet zo ''snel'' leeg :P
 
Laatst bewerkt:
Hey stelletje wizzkids hierboven. Ten eerste: kijk het filmpje goed, ten tweede: gun techniek de tijd, ten derde: "de pomp" kan ook inwaarts worden geplaatst i.p.v. op het slijtvlak, ten vierde: voor vuil kan er wel een soort van filtertje verzonnen worden, ten vijfde: zie opmerking k-jay
Ik zie hier op de lange termijn wel mogelijkheden in.

Dit is echt een gevalletje wat mij aan mijn opa doet herinneren, die claimde "we zijn nooit op de maan geweest, dan kan niet want er is geen zuurstof in de ruimte bla bla bla etc.".

Er is nog nooit iets uitgevonden wat in eerste instantie direct goed werkt; zelfs de paperclip niet.

Klik

:N O-)

En jij gaat nog steeds met te slappe banden rijden, om ze weer vol te krijgen?

Wel een met 0,5 bar of 1 bar gereden eigenlijk?
 
Terug
Bovenaan Onderaan