Nooit meer een boete!!!

Hoe weet je nu of er een relatie is tussen het posten van je nummberbord en het stelen van je motor. Op straat wordt je er toch ook mee gezien. Misschien denken die mensen dat maar het lijkt me erg sterk.
Ik weet niet of je desbetreffende topics daadwerkelijk gelezen hebt. Als dat wel zo is heb je een hardnekkige mening en dat is je goed recht, maar als het niet zo is dan zou ik dat eerst eens doen.

Verder ga ik in dit niet daarvoor geopende topic er niet verder over in discussie. Het staat je natuurlijk vrij er een nieuw (wat het nieuw) over te starten.

Groet van het stalen ros.
 
In Belgie nemen ze je motor in beslag, en kan je ander vervoer zoeken om terug thuis te geraken, als ze je betrappen met zo'n toestelletje.
En de grote superboete zal dan later wel volgen.
 
Dat het een misdrijf is is wel ZEKER. Als een politieagent kan aantonen dat je bewust met een onleesbaar kenteken rijd, dan is de overtredingsfase al voorbij. Ik zelf rijd ook altijd met een te schuin gemonteerde kentekenplaat en kon er dus op wachten dat ik een X staande gehouden zou worden. Dit was dus het geval tijdens de TT. Beetje dom van mezelf |( , maar toch. Geflitst was ik ook dus dat compenseert de boel weer een beetje *D . De bewuste agent die mij aanhield vertelde mij dus het volgende verhaal; Omdat ik met een onleesbaar kenteken reed kreeg ik dus een bekeuring van 65 euries, hiermee werd ik dus gematst omdat ze hadden gezien dat ik nog tijdens de aanhoudpoging de boel terug zat te buigen, waardoor ze dus in princiepe konden vaststellen dat er opzet in het spel was. Hierdoor zou ik dus een vette bekeuring van rond de 450 euries kunnen krijgen en een aantekening op m'n strafblad. Dit laatse is me bespaart gebleven, ik moest het wel in orde maken. Vandaag stond ik dus voor de brug te wachten toen er weer een vrolijke diender naast me kwam staan en me meteen een waarschuwing gaf voor hetzelfde feit.(goede agenten zijn er ook nog :} ) Hij zei dus dat een kentkenplaat max. een hoek mag hebben van 5 graden. Ik denk dat het nu wel tijd wordt voor een aanpassing O-)
 
Volgens mij maak je minder kans gepakt te worden met een valse plaat.
Bovendien hoef je die dan niet weg te photoshoppen :+
Waarschijnlijk is dit een wegklapbare valse plaat, das dubbel zo veilig })
sterker nog: dat is de motor van die aardige buurman van hem die bij de politie zit en dáár heeft hij een wegklapbaar systeem mét die valse plaat op geshopt })
 
Ik heb zelf zo'n ding op mijn motor gehad
Tijdens mijn vakantie in duitsland is de hele boel eraf geflikkert
Teveel geklapt denk ik ;)
maar ben nu toch blij dat ik het niet meer heb
Het benauwde mij wel tijdens het rijden want het is een misdrijf

Ik heb zelfs eens gehad dat ik niet door had dat die geklapt was en reed zo 10 kilometer met dat ding uit.
Ben toen gaan tanken en bestuurder achter mij wist niet wat die zag en attendeerde mij erop.... :o

Nee, kan ik beter de boel schuinzetten zodat ik maar 60 euri krijg.

Ik heb er mee gelachen maar zo is het beter :P

full
 
Hier zijn ze dus te koop :


http://mannsmotorsports.com/fastags/


En ik denk dat als de politie je er mee ziet, dat het hoogstwaarschijnlijk geen overtreding is, maar een misdrijf. Wordt wat zwaarder gestrafd en je krijgt dan een strafblad.

EgbertO


OEEOEO een strafblad :Z :Z

en dan?

maak je eens druk, het is nog steeds stukken goedkoper dan elke keer een bekeuring omdat je 20-30 km te hard rijdt.

Ik ben alleen benieuwd wat er gebeuerd als ze je pakken terwijl je en puntenrijbewijs hebt (heb ik niet).

Vind et wel een mooi systeem.
 
Zoek maar eens op het forum en vraag het maar eens aan de mensen vanwie hun fiets op deze manier gejat is. Staan uitgebreide discussies over.

---------

Ik denk trouwens dat als hij wordt aangehouden dat ie gewoon zegt dat ie het heeft gedaan om niet te hoeven photoshoppen als ie op dit forum plaats. :X }) :P
Right. :Z

Ik heb al een hoop van die discussies gezien, maar ik kan me geen één post herinneren van iemand die dacht dat zijn motor op deze manier gejat was. Laat es wat van die posts zien?
 
Right. :Z

Ik heb al een hoop van die discussies gezien, maar ik kan me geen één post herinneren van iemand die dacht dat zijn motor op deze manier gejat was. Laat es wat van die posts zien?
Dan wordt het dus wel weer een dergelijke discussie. De een zegt van wel de ander zegt van niet.

En OK, dat het misschien niet direct een post is van iemand die z'n fiets daadwerkelijk is gejat. Die heeft wel wat anders aan z'n kop. En keihard bewijzen zal altijd wel moeilijk blijven.

Maar hoe zat het ook alweer? De mensen die via hun werk, bijvoorbeeld verzekeringen e.d., toegang hebben tot de gegevens van de centrale kentekenregistratie. (ff de naam kwijt) Criminelen die steeds brutaler te werk gaan. Bla, bla, bla. Nee niet keihard genoeg, maar wel genoeg dat 95%(?) van het forum ervan overtuigd is dat de kans wel erg realistisch is (polletje :+ ). Berichten van justitie die voor dit soort methodes waarschuwen? Stond daarover niet iets in Motor-Freaks?

Nou ja, anyway. Wie het risoco wil nemen cq vergroten dat z'n fiets door zoiets wordt gejat, be my guest. Maar dan ook niet naderhand met een topic aankomen en janken dat je fiets is gejat.

Voorkomen is beter dan genezen. En met een beetje mazzel is de discussie nu weer opgang. :)

En sorry Orph, ik heb geen zin dit onderwerp, dat eigenlijk (naar mijn mening) voor zich spreekt weer helemaal te gaan doorspitten.
 
Laatst bewerkt:
Maar of het nu wel of niet verstandig is om ivm diefstalgevoeligheid je plaat af te plakken op het forum is toch helemaal niet aan de orde hier?

Ik denk dat het een groter probleem is als een collega van een niet nader te noemen moderator deze foto op het internet ziet. Dan hoeft 'ie in principe alleen maar even na te gaan van wie die is, niet zo moeilijk voor een agent lijkt me, en het recuutje op de bus te doen. [fluistermodus]'t Is namelijk niet helemaal legaal[/fluistermodus]

Dus in dit geval had ik hem zeker weggesjopt ja, ook al zou ik dat niet zo snel met andere foto's doen.
 
Maar of het nu wel of niet verstandig is om ivm diefstalgevoeligheid je plaat af te plakken op het forum is toch helemaal niet aan de orde hier?

Ik denk dat het een groter probleem is als een collega van een niet nader te noemen moderator deze foto op het internet ziet. Dan hoeft 'ie in principe alleen maar even na te gaan van wie die is, niet zo moeilijk voor een agent lijkt me, en het recuutje op de bus te doen. [fluistermodus]'t Is namelijk niet helemaal legaal[/fluistermodus]

Dus in dit geval had ik hem zeker weggesjopt ja, ook al zou ik dat niet zo snel met andere foto's doen.


Nog los van het feit dat, als voornoemde collega van voornoemde niet nader te noemen moderator in de gaten krijgt dat voornoemde niet nader te noemen moderator daadwerkelijk een collega is, voornoemde niet nader te noemen moderator waarschijnlijk vreemde vragende blikken toegeworpen krijgt met de hierin besloten de onuitgesproken vraag waarom ie in hemelsnaam zelf niet de nodige acties ondernam om dit kwaad even definitief met dit overduidelijke bewijs aan te pakken.
 
Nog los van het feit dat, als voornoemde collega van voornoemde niet nader te noemen moderator in de gaten krijgt dat voornoemde niet nader te noemen moderator daadwerkelijk een collega is, voornoemde niet nader te noemen moderator waarschijnlijk vreemde vragende blikken toegeworpen krijgt met de hierin besloten de onuitgesproken vraag waarom ie in hemelsnaam zelf niet de nodige acties ondernam om dit kwaad even definitief met dit overduidelijke bewijs aan te pakken.


Jij moet een ambtenaar zijn... Na 5 maanden reageren met een onleesbare zin :}
 
Heb vanmorgen nog een bekeuring gehad voor een onleesbaar kenteken.

Was 65,-pleuro's

Maar goed dat was het enige en ik reed toch 155 waar 100 mag :)
 
Ik denk dat het een groter probleem is als een collega van een niet nader te noemen moderator deze foto op het internet ziet. Dan hoeft 'ie in principe alleen maar even na te gaan van wie die is, niet zo moeilijk voor een agent lijkt me, en het recuutje op de bus te doen. [fluistermodus]'t Is namelijk niet helemaal legaal[/fluistermodus]

De capaciteiten van de gemiddelde agent worden op dit Forum vaak sterk overschat.

8-)
 
wel leuk apparaatje, Zoiets moet je aansluiten op je radar/flitspaal detector. *scan.. scan.. scan piiieep! piiieep! bats klats weg kenteken FlitS! 10 sec later bzzzzzz terug kenteken. :P
en als het ff niet goed werkt,heb je toch de boetes.
het best vanal een draadloze radardetector kopen die je in je zak kan steken(ze mogen je niet zomaar fouilleren he) en een anti radar raderdetector erbij kopen.
Maar voor dat geld heb je al een ferme boete.
 
Terug
Bovenaan Onderaan