Nooit meer ketting smeren!

Cool, ook een heel verhaal terug. Dank.

Wellicht was dit in levende lijve een goed gesprek geworden. In geschreven tekst laat ik de discussie even voor wat het is. Mijn conclusie was namelijk ook best simpel: Ik had het idee dat de discussie over de Regina HPE ketting hier een beetje uit de bocht vloog. Maar aan de andere kant kan lekker lullen in de ruimte soms ook leuk zijn. :+

Over je edit wil ik dan nog wel het volgende kwijt: ik had op zich prima door wie wat schreef, alleen toen ik (nog) geen behoefte had aan het schrijven van een heel epistel omdat ik eerst wilde checken of @OgriUK niet gewoon zwaar overdreef, sprong jij voor hem in de bres door te stellen dat dat dan misschien het geval was, maar dat...en dan lijk je toch een beetje te willen schrijven waarom het niet zwaar overdreven is/was?

Nouja, dan leek het me ook wel handig om jullie uitspraken gezamenlijk te behandelen. Niet omdat ik dacht dat jij die uitspraken had gedaan, maar wel omdat je daar (althans zo kwam het op mij over) wel een beetje in mee kon gaan. Ik vond het 'je leven wagen' zwaar overdreven en nog een aantal uitspraken van enkele leden vond ik onzinnig (maar ik zal best ook onzinnige dingen roepen dus ik bedoel niet te zeggen dat ik dat niet doe) dus vond ik het wel gepast om enig tegengas te geven. Of anders veranderen we de titel van het topic in BMW-bashen. Dan heb ik er geen moeite mee om mee te doen, verhalen genoeg. Maar ook positieve verhalen. Al moet ik dan misschien weer in het BMW-fanboytopic zijn. Wie zal het zeggen? Dit topic was bijna verworden tot random kolder kreeg ik het idee. En dat wilde ik even checken. Verder even goede vrienden hoor. Monteren wat je wil en lekker gaan, helemaal eens. :]
edelachtbare
 
Hierboven staat een foto van een moderne Regina die gebroken is bij normaal gebruik.
Jij bent en blijft anti BMW en anti Regina.
Ook al melden motor-forum leden hier dat ze ook eens een gebroken ketting hadden van een ander merk.
Dan nog blijf jij hangen in BMW en Regina zijn slecht.
Het word een beetje eentonig.
En je komt-althans je schrijft iets- steeds aanzetten met dingen uit een ver verleden.
Waar ik geen artikel of link van heb gezien in je anti BMW en anti Regina geschrijf hier.
En dan nog.
Het blijven dingen uit verleden.
Bmw leert van fouten.
Regina ook.

En nog iets ik rij zelf al 35 jaar motor.
Ik heb nog nooit een gebroken ketting gehad.
En heb verschillende merken gehad.
Ook in verleden Regina.
Die ging zelf nog langer mee dan did en tsubaki en andere merk kettingen.
 
Laatst bewerkt:
Deze Regina ketting is niet onderhoudsvrij, iets waarop Regina en BMW heel snel op terugkwamen. Het ding is duur, roest, en breekt (dr. wack test..). Ik gebruik gewoon mijn pro-oilertje op std ketting, werkt prima,

Ik denk dat wrijving op een ketting op twee punten optreed:
- draaipunt binnenste link op asje. Alleen daar werkt die super coating
- o of x ringen, daar helpt externe smering
en dan de troep rond voorste tandwiel als je dat nog nooit schoongemaakt hebt

De rollers rollen eigenlijk helemaal niet, alleen wat heen en weer als er al wat speling op zit. Het zijn busjes om contactoppervlak met de tandwielen te verminderen. Ik denk dat een kettingsmeer systeem helpt in wrijving van o of x ringen te verminderen
 
ik zou direct zon ketting willen hebben als die van mij versleten is.
Aangezien ik nu al een paar jaar met automatische GPS smeersysteem rijd kan je hem waarschijnlijk je velg ontzetten schoon houden.
Regelmatig maar af en toe hoeft deze dan gesmeerd te worden.

Ketting zit er nu al 26000 km op en 3 keer maar bijgesteld , en er word altijd met 2 personen gereden.
 
ik zou direct zon ketting willen hebben als die van mij versleten is.
Aangezien ik nu al een paar jaar met automatische GPS smeersysteem rijd kan je hem waarschijnlijk je velg ontzetten schoon houden.
Regelmatig maar af en toe hoeft deze dan gesmeerd te worden.

Ketting zit er nu al 26000 km op en 3 keer maar bijgesteld , en er word altijd met 2 personen gereden.

Anwb stelletjes hebben het goed voor mekaar 👍
 
Volgens mij is dit een regina ketting op aluminium tandwielen...
FB_IMG_1677434500252.jpg
 
We zoeken net zo lang naar rare foto,s en onzin op internet.
Net zo lang om regina maar als slecht te bestempelen.
Weer eerlijk dit kan je toch niet serieus nemen zulke domme rare foto,s.
Leuk allemaal hoe dit topic ontspoort..
Oh het kan veel erger, moet je een een EV kopen _O- wat ik allemaal aan foto's en artikelen te zien krijg :').

Maar je moet leren er tussendoor te lezen, er staan ook gewoon echte ervaringen tussen.
En ja die breuk is zeker niet ok, maar dat zegt niet alles zonder de totale cijfers (en die weten we niet) het kan een "maandag"ochtend exemplaar geweest te zijn. (Ook andere kettingen breken)

Voorlopig is mijn enige conclusie tot nu toe dat je elke ketting moet controleren op slijtage en moet onderhouden.
 
We zoeken net zo lang naar rare foto,s en onzin op internet.
Net zo lang om regina maar als slecht te bestempelen.
Weer eerlijk dit kan je toch niet serieus nemen zulke domme rare foto,s.
Leuk allemaal hoe dit topic ontspoort..

Helemaal mee eens dat heb ik tig pagina's terug al vermeld. 😂
Oh het kan veel erger, moet je een een EV kopen _O- wat ik allemaal aan foto's en artikelen te zien krijg :').

Maar je moet leren er tussendoor te lezen, er staan ook gewoon echte ervaringen tussen.
En ja die breuk is zeker niet ok, maar dat zegt niet alles zonder de totale cijfers (en die weten we niet) het kan een "maandag"ochtend exemplaar geweest te zijn. (Ook andere kettingen breken)

Voorlopig is mijn enige conclusie tot nu toe dat je elke ketting moet controleren op slijtage en moet onderhouden.
Nee inderdaad die breuk zegt helemaal niks das een foto van iemand anders, met een vermelding van aantal km's en type motor. Kortom iedereen kan volop gissen waarom hij is stuk gegaan terwijl er misschien wel een hele verklaarbare reden is!

Je hebt helemaal gelijk, er even tussendoor lezen! Al die mensen die kritiek hebben, hebben de ketting nog nooit gezien of laat staan gehad! We maken graag gebruik van de vrijheid van meningsuiting zullen we maar zeggen, ook al voegt die mening niets toe!

Ik rij heerlijk met m'n regina hpe kettingen en ik laat de rest van de wereld wel lekker smeren en boenen en hun niets toevoegende mening delen! 😜
 
Energica monteert Regina als eerste montage. Zelf geen problemen mee gehad (>30k en 23k) en geen berichten dat die OEM kettingen massaal breken. Ga ik de Regina HPE monteren? Nee, ik smeer toch wel en vervang liever eerder dan dat ik de levensduur er uit moet halen met een ketting die potentieel niet meer lekker rijdt. Er komt een Tsubaki op ;).
 
Helemaal mee eens dat heb ik tig pagina's terug al vermeld. 😂

Nee inderdaad die breuk zegt helemaal niks das een foto van iemand anders, met een vermelding van aantal km's en type motor. Kortom iedereen kan volop gissen waarom hij is stuk gegaan terwijl er misschien wel een hele verklaarbare reden is!

Je hebt helemaal gelijk, er even tussendoor lezen! Al die mensen die kritiek hebben, hebben de ketting nog nooit gezien of laat staan gehad! We maken graag gebruik van de vrijheid van meningsuiting zullen we maar zeggen, ook al voegt die mening niets toe!

Ik rij heerlijk met m'n regina hpe kettingen en ik laat de rest van de wereld wel lekker smeren en boenen en hun niets toevoegende mening delen! 😜
Ik stuur je wel een fruitmand als het toch misgaat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan