Nooit meer ketting smeren!

Dus je moet de ketting hebben aangeschaft om er een mening over te hebben? :?

Naja niets moet... 😇
Iedereen heeft een mening, alleen soms is het de vraag of het delen van die mening toegevoegde waarde heeft!

En waarom je iemand die blij is met een product zo nodig moet vertellen waarom je het zelf echt niet zou willen dat product, is echt overbodig! Dat ziet hij in dit geval wel aan de smerige achter velg, zwarte vette ketting of als diegene na een ritje weer aan het ketting smeren is.

Uiteraard als er min/aandachtspunten zijn aan een product, is het fijn dat dit ook vermeld word in een topic. Dit om eventuele potentiële kopers een eerlijk beeld te geven zodat ze geen verkeerd verwachtingspatroon hebben. Echter om dan op elke pagina te herhalen dat de ketting toch gesmeerd moet worden lijkt me een beetje overkill...
 
Laatst bewerkt:
Naja niets moet... 😇
Iedereen heeft een mening, alleen soms is het de vraag of het delen van die mening toegevoegde waarde heeft!

En waarom je iemand die blij is met een product zo nodig moet vertellen waarom je het zelf echt niet zou willen dat product, is echt overbodig! Dat ziet hij in dit geval wel aan de smerige achter velg, zwarte vette ketting of als diegene na een ritje weer aan het ketting smeren is.
In sommige gevallen zal het toegevoegde waarde hebben, in sommige gevallen niet.

In dit geval denk ik dat het een toegevoegde waarde heeft. Dit ding was voor zover ik weet/herinner geadverteerd als een "onderhoudsvrije ketting".
En als dan later blijkt dat je toch periodiek moet smeren (wat bij een conventionele ketting ook moet) zal dat toch wel wat teweeg brengen denk ik.

Begrijp me niet verkeerd, prima dat je er blij mee bent, echt waar :Y
En ik hoop dat hij je brengt wat je (eventueel) zoekt en/of dat je gedurende de levensduur van de ketting er (totaal) geen omkijken meer naar hebt.

Maar je moet het ironische er toch wel een beetje van inzien van deze onderhoudsvrije ketting die je periodiek moet onderhouden die ook nog eens best wel duurder is dan een conventionele ketting?
Als deze ketting écht zo goed is, zullen de meningen vanzelf in de tijd weer bijdraaien toch?
 
Ik heb ook over deze ketting die je niet hoeft te smeren navraag gedaan overal bij motorzaken .
Niemand maar echt niemand is er enthousiast over.
Ze zeggen allemaal je ketting geleider slijt dan als je niet smeert.
En wat als je door de regen rijd of er komen zand korreltjes op of straatvuil op,die ketting.

Bij 1 dealer kwam de eerste verroeste onderhoudsvrije ketting al weer terug.
Ik was toevallig in die zaak toen die man met ze verroeste ketting aankwam rijden ,hij wad pissed off.
En er niet over te spreken.
Onderhouds vrij zeggen ze nou niet dus en hij was niet echt blij want deze ketting kost best veel €.
Wat deden ze in die zaak De ketting helemaal schoonmaken en helemaal rondom in spuiten met ketting vet.

Nou ja dan denk ik ook als het wat was had ik het graag gewild maar als ik alle slechte ervaringen zo hoor doe ik het niet.
En hou het maar bij een ketting die ik eens in de zoveel tijd moet inspuiten met ketting vet.
Me ketting tandwielen Set is wel binnenkort aan vervanging toe vandaar ik informeer overal en navraag over doe.

Ik Vind het wel mooi zo op foto's te zien maar voor ik voor deze dure ketting overstag ga wil ik het zeker weten.
Ook jammer de bekende motorbladenin Nederland hebben deze ketting ook nog niet getest over er echt uitvoerig over geschreven.
Enigste wat je las inkleine berichtjes was een soort verkapte bmw advertentie erover en niet meer .
Wat een geneuzel over roest dat is toch bekend en zal vast op de verpakking staan olie nadat het vochtig is geweest.
 
Weet het ook niet maar zolang de GP wereld niet deze Regina ketting gebruikt zit er misschien een efficiency probleempje aan? Ik blijf volgen, terwijl mijn pro-oiler blijft pompen
 
Weet het ook niet maar zolang de GP wereld niet deze Regina ketting gebruikt zit er misschien een efficiency probleempje aan? Ik blijf volgen, terwijl mijn pro-oiler blijft pompen
die van mij pompt ook pro oil wellicht eens op die regina ketting( wat had ik vroegah een hekel aan dat merk was altijd kaput) bij vervanging
 
Weet het ook niet maar zolang de GP wereld niet deze Regina ketting gebruikt zit er misschien een efficiency probleempje aan? Ik blijf volgen, terwijl mijn pro-oiler blijft pompen
Deze exacte ketting gebruiken ze waarschijnlijk niet maar Regina levert wel degelijk kettingen aan gp teams. Nu denk ik dat in de gp wereld er hele andere eisen en behoeftes zijn dan voor openbare weg rijders....

IMG_20210804_210538.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wel fijn dat degene zonder deze ketting hun mening er over delen en opsommen waarom ze hem allemaal niet zouden willen.... Wat de toegevoegde waarde daarvan is aan dit topic begrijp ik niet maar ik ben blij dat ik hem wel mag van m'n vrouw... 🤔🤔🤔

Inmiddels op beide motoren met de ketting een paar duizend km verder en ik ben super enthousiast. Alles blijft lekker schoon en ik heb het gevoel dat het soepeler loopt dan de "gewone" kettingen die ik hiervoor heb gehad. Om dan nog maar te zwijgen hoe mooi die glimt en blijft glimmen daar kon mijn did goldlink niet aan tippen.

Nu nog even afwachten hoe het straks in de herfst en winter gaat maar ik heb er vol vertrouwen in.
Ik denk wel dat ik er stiekem eentje koop. O-)Mijn vrouw zal daar blij mee zijn want dan hoeft ze niet steeds mijn ketting in te vetten en mijn achterwiel schoon te maken.8-)
 
Weet het ook niet maar zolang de GP wereld niet deze Regina ketting gebruikt zit er misschien een efficiency probleempje aan? Ik blijf volgen, terwijl mijn pro-oiler blijft pompen

Rijd jij ook met carbon remschijven dan?

GP gebruik is totaal niet te vergelijken met straatgebruik....
 
Wat een geneuzel over roest dat is toch bekend en zal vast op de verpakking staan olie nadat het vochtig is geweest.
Even dit na al die jaren motorkettingen eerst vroeger uitkoken in de olie ,lekker stinken joh
toen ik begon met motorrijden.
Samen met me oudste broer die ook motor reed.
Weet nog eens een pan olie met kettingen erin in de keuken op het gas fornuis mams was toch weg.
Moeders kwam eerder dan verwacht thuis en ik vergeet nooit meer hoe kwaad die toen is geworden .oeps.
Het stonk en meurde in huis .

Een vriend van me had zelfs een motor met een duplex ketting dat zijn twee kettingen naast elkaar daar die het vermogen van de motor in die tijd niet aankonden.
Toen was de techniek in kettingen nog niet zo goed.
En later toen kettingen beter werden lekker inspuiten met ketting vet of in smeren met een kwast..

En opeens is daar na jaren ketting ontwikkeling de Regina ketting als het wonder dat nog nooit ieder andere ketting fabrikant had kunnen verzinnen in al die jaren.
Daarom ben ik er sceptisch over en een mening mag ik gerust hebben over deze ketting ook al heb ik hem niet.
Als het echt wat is wil ik hem gerust wel kopen maar vind het nu nog te vroeg hiervoor en echt goedkoop is het ook niet.

Bijgevoegde foto,s van de duplex ketting.
 

Bijlagen

  • IMG_8195.PNG
    IMG_8195.PNG
    81,5 KB · Weergaven: 51
  • IMG_8197.PNG
    IMG_8197.PNG
    406,1 KB · Weergaven: 52
  • IMG_8198.PNG
    IMG_8198.PNG
    80,5 KB · Weergaven: 53
Laatst bewerkt:
Die duplex kettingen zien er altijd zo heerlijk stoer uit.

ik ben benieuwd over die regina ketting. Als ik over een paar jaar een motor met ketting heb zou het fijn zijn als het grote nadeel van kettingen (smeren + stellen) niet meer bestaat ;)
 
Was beetje stil hier in dit topic hoopte nog wat meer gebruikers ervaringen te lezen maar helaas.
Prijzen zijn er wel naar.
Tenkate zelfs met 344,68 € oeps..
Af en toe smeren is ook het advies van louis die deze ketting het goedkoopst aanbied.

Ik denk dat ik me huidige ketting/tandwielen set die nu echt aan vervanging toe is gewoon vervang voor een normale ketting en geen onderhouds vrije.
Daarvoor weet ik er nu nog te weinig vanaf en heeft deze ketting zich nog niet bewezen

Ik heb nog geen testen gelezen erover in motorbladen dus tja.
En de motorzaken zijn niet echt positief hierover als ik er naar vraag.
Bestellen willen ze wel maar niet van harte merk ik dan ook nog eens.
Zal wel een reden hebben.
 

Bijlagen

  • IMG_8352.PNG
    IMG_8352.PNG
    52,8 KB · Weergaven: 45
  • IMG_8353.PNG
    IMG_8353.PNG
    220,6 KB · Weergaven: 55
  • IMG_8356.PNG
    IMG_8356.PNG
    136,5 KB · Weergaven: 52
  • IMG_8357.PNG
    IMG_8357.PNG
    139,6 KB · Weergaven: 47
Laatst bewerkt:
Was beetje stil hier in dit topic hoopte nog wat meer gebruikers ervaringen te lezen maar helaas.
Prijzen zijn er wel naar.
Tenkate zelfs met 344,68 € oeps..
Af en toe smeren is ook het advies van louis die deze ketting het goedkoopst aanbied.

Ik denk dat ik me huidige ketting/tandwielen set die nu echt aan vervanging toe is gewoon vervang voor een normale ketting en geen onderhouds vrije.
Daarvoor weet ik er nu nog te weinig vanaf en heeft deze ketting zich nog niet bewezen

Ik heb nog geen testen gelezen erover in motorbladen dus tja.
En de motorzaken zijn niet echt positief hierover als ik er naar vraag.
Bestellen willen ze wel maar niet van harte merk ik dan ook nog eens.
Zal wel een reden hebben.
Ik had hem gekocht. Minder onder houd minder smeren net zoals ik nu heb met een smeer systeem maar ook dat kledert .
Dan zou ik hem bijna droog kunnen zetten ideaal
 
Heeft er iemand die deze geïnstalleerd heeft ondertussen nog een update over de ketting? :)

Ja ik heb er inmiddels een 3000 km mee gereden op m'n tuono v4. De ketting is nog als nieuw dusver maarja gezien de kilometers is dat niets bijzonders tov een normale ketting. Ik had veel meer kilometer willen rijden, maar helaas is dat er niet van gekomen. Dit jaar zal ik er als het goed is heel wat kilometers bij op knallen en zeker mijn ervaring hier delen.
 
Heeft er iemand die deze geïnstalleerd heeft ondertussen nog een update over de ketting? :)

Uuhm... Hij doet het nog..

Verder weinig te melden.
Maar zoals de anderen, max een paar duizend gereden ermee. Dus dat zegt nog niet zo veel.
 
Mijne zit er nu een kilometertje of 2000 op. Niet bijgehouden maar zal niet veel zijn.

Heb er inmiddels 1 laagje kettingvet op gesmeerd. Dit was om vast te kunnen stellen (op gevoel dan) of het achterwiel losser rond begon te draaien op een paddockstand. Maakte geen verschil, dus ik beschouw het als een beschermlaagje tegen wintertroep. In ieder geval ben ik er tot nu toe tevreden over, en pas over een jaartje of twee zal ik kunnen bevestigen of hij meer dan 20k km meegaat. Zo ja, dan hielt ie het langer vol dan een normale.
 
Bedankt voor de update allemaal 👍🏼 Dan word het nog zeker een zomer wachten op de iets of wat lange termijn ervaringen, maar het klinkt al veelbelovend vind ik.
 
Gezien ik een nieuwe ketting moet aanschaffen voor mijn fiets, ben ik ook op zoek naar meer info / gebruikers-ervaringen over de Regina HPE.
 
Mijne zit er nu een kilometertje of 2000 op. Niet bijgehouden maar zal niet veel zijn.

Heb er inmiddels 1 laagje kettingvet op gesmeerd. Dit was om vast te kunnen stellen (op gevoel dan) of het achterwiel losser rond begon te draaien op een paddockstand. Maakte geen verschil, dus ik beschouw het als een beschermlaagje tegen wintertroep. In ieder geval ben ik er tot nu toe tevreden over, en pas over een jaartje of twee zal ik kunnen bevestigen of hij meer dan 20k km meegaat. Zo ja, dan hielt ie het langer vol dan een normale.
Op mijn Speed Triple gaat een ouderwetse ketting ook langer dan 20 mee.
 
........................... en pas over een jaartje of twee zal ik kunnen bevestigen of hij meer dan 20k km meegaat. Zo ja, dan hielt ie het langer vol dan een normale.
Dan weet ik niet hoe jij jouw ketting dan anders mishandelt:?
Ik heb altijd alleen nog maar 'gewone' kettingen gehad.

Met mijn FZ heb ik met de laatste kettingset 45k gedaan. (met Osco)
De kettingwielen waren nog niet eens heel erg gesleten. (op het oog)
Problemen kreeg ik dat meerdere schakels 'vast' gingen zitten. (ketting was zig-zag)

Kort geleden heb ik op mijn Blackbird de kettingset de 1e keer vervangen. KM-stand 40k. (smeren met spuitbus)
 
Weet het ook niet maar zolang de GP wereld niet deze Regina ketting gebruikt zit er misschien een efficiency probleempje aan? Ik blijf volgen, terwijl mijn pro-oiler blijft pompen
De GP wereld gebruikt ook geen adaptive cruise control en ik wel! Ik stuur ze even de info zodat ze stabiele rondetijden en een veilige onderlinge afstand tussen elkaar hebben in het vervolg.
 
Toch baal ik wel overal waar ik kwam wilde de motorzaken geen regina hpe ketting bestellen of raden het af.
Beetje zoals wat de boer niet kent lust hij niet..
1 zaak maakte het helemaal leuk.
Ik heb daar omdat ik toch groot onderhoud deed mijn kettingset inclusief tandwielen laten vervangen.
Dus op aanraden van die beste man en mijn eigen jaren lange ervaring dus na twijfelen voor een hpe ketting set toch gekozen voor 1 die ik smeren moet.
Dat smeren doe ik al 34 jaar zolang ik rijd ..
Inspuiten na het rijden erna bij volgende rit weer de alom bekende vette bende op me velgen en achtervork.

De xeramatic synthetic ketting spray met ptfe spul er in en nog meer bladie bla ruimte vaart technologie wat er op die spray bus staat die hij leverde als de beste is klote zooi.
Hij spoot me ketting er in de zaak meteen mee in dan was hij alvast gesmeerd.
Stroperige olie sliertjes overal en het blijft stroperig .
Als je draait lange slierten ketting spray tussen tandwiel en kettingschakels sommige slierten zijn zo een centimeter of 20.
Nog nooit meegemaakt met ketting spray.
Me vriendin zei ook al wat is dit voor snot bende wat uit die bus komt.
Ik heb ook geen idee?.
En dat kost efjes 19€ ook nog die ketting spray..
Dat werd een gigantische plak zooi Als je rijd,,pffff.
En erna amper weg te poetsen.

De witte kettingspray van castrol was vele malen beter.
Later zit die zelfde zaak op ze instagram en overal op sociale media opeens met die hpe ketting te adverteren als het wonder en bijna nooit Smeren.
En ik maar met mijn ketting set elke zoveel kilometer inspuiten.
Nu ik meer positieve ervaring van de hpe kettingset hoor ,weet ik het nu wel.
Had ik die maar genomen zucht.....
Nu een bijna nieuwe ketting eraf gooien lijkt me ook niks.
Volgende keer beter dan maar.

Ben die vette bende wel beu en houd me liever bezig met andere dingen dan elke keer na wat motor ritten me velg achter en achterbrug en alles erom heen te moeten schrobben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan