Nooit meer koud: Gerbing

Joshua-R1150RT

MF veteraan
8 dec 2003
1.485
4
Leeuwarden
Nou, ik wou mijn eerste indrukken met Gerbing met jullie delen. Al een tijdje liep ik te zoeken om electrisch verwarmde kleding, en na een lange zoektocht op het internet en de discussie groepen bij Gerbing terecht gekomen.

Afgelopen weekend op de Noordelijke motorbeurs een Gerbing jas, sokken en regelelement gekocht. Eerste indrukken van het spul: eerste klas afgewerkt, bekabeling is zeer degelijk uitgevoerd, prima pasvorm, mouwen goed afgesloten en een prima hoge kraag.Kortom daar is over nagedacht.

De jas is zo gemaakt dat hij ook goed staat als je die alleen draagt. Op de terugweg het jack zonder regelelement rechtstreeks in mijn BMW contactdoos gestopt....... dat was dus vrij warm omdat het die dag niet zo koud was (paar graden boven nul).

Vandaag het regelelement in mijn kuip ingebouwd. Ziet er strak uit, twee kleine draai knopjes en twee ledjes extra in mijn dashboard. Meteen weer even uitgetest met een ritje. Na de eerste honderd meter..... WOW....warme voeten!! een sensatie die je niet echt gewend bent als motor rijder. En de jas... wat zal ik zeggen, het was koud en mistig buiten maar ik zat op mijn fiets alsof het voorjaar was. Heerlijk gewoon.

Conclusie; niet goedkoop maar een absolute aanrader, een top product voor de door rijder. :]

Gerbing linkje: http://www.gerbing.nl

Jas, ziet er in het echt beter uit dan op het plaatje vind ik.

jacket_liner.gif
 
...
Vandaag het regelelement in mijn kuip ingebouwd. Ziet er strak uit, twee kleine draai knopjes en twee ledjes extra in mijn dashboard. Meteen weer even uitgetest met een ritje. Na de eerste honderd meter..... WOW....warme voeten!! een sensatie die je niet echt gewend bent als motor rijder. En de jas... wat zal ik zeggen, het was koud en mistig buiten maar ik zat op mijn fiets alsof het voorjaar was. Heerlijk gewoon.

(Afbeelding)

En wat nou als je zweetvoeten hebt, krijg je dan geen kortsluiting? :+
 
"En wat nou als je zweetvoeten hebt, krijg je dan geen kortsluiting?"

Ha, nou nee, maar ik heb zware toer laarzen en speciale dikke sokken en dan nog krijg ik op kouwe dagen vreselijk koude en gevoelloze voeten, en da's gewoon fokking lastig. Vandaar dus dat ik die sokken echt perfect vind. Ik heb jaren met koude voeten gereden, vaak genoeg ben ik totaal verkleumd geweest, daar vind ik overigens niks "bikkel" aan.... Vanaf nu is dat verleden tijd, even inpluggen et voila. Rijden en genieten.
 
Je moet er niet mee een vliegtuig in stappen, anders denken ze dat je een terrorist bent met al die stekkers! ;)
 
Waar moet dat heen ,vroegah had je nog echte motorrijder :?
Pan european is ook niet echt wat je de motor voor de echte motorrijder zou noemen ..
en ik zit hier voor de moment met een zware keelontsteking , rij elke dag in een jeansbroek en een leren vest naar het werk , ben ik nu een echte motorrijder :? B|
 
Om effe onbeleefd te zijn , wat heeft het nu in het totaal gekost :? O-)

Ja niet echt spotgoedkoop, maar dan heb je dus wel levenslange garantie, en dus niet garantie tot de deur. Overigens viel het me op dat in de US vooral veel Harley rijders ermee rijden, en die waren er allemaal zeer te spreken over. Gerbing maakt ze trouwens ook voor Harley, maar dan staat er dus een Harley labeltje in... net zoals Widder ze voor BMW maakt, maar Widder haalt het niet bij Gerbing. De inlegzooltjes van BMW voor warme voeten kostten maar liefst 200 euro!! Dan zijn dus die sokken een koopje én veel beter en warmer.

Jas 189 euro
sokken 69 euro
regelelement vanaf 60 euro, heb je in principe niet nodig maar dan kun je wel beter je temp regelen. Je hebt genoeg aan dat ene regelelement, maar ik vond zo'n dual permanent wel stoer staan in mijn kuip. })

Daarbij moet je afwegen wat zwaarder telt, die 250 euro of het gevaar van onderkoeling op de motor met de daarbij behorende gevaren. Ik heb dat meegemaakt en geloof me, dat wil je niet meemaken.
 
Tja, leuk die lullige reacties hier. Ben benieuwd wie van jullie hier daadwerkelijk nog rijden bij echt winterweer. En dan de mensen die wel rijden uitlachen omdat ze met verwarmde kleding rondrijden..? Ik ben liever een watje op een motor dan een bikkel in een koekblik :)

Zelf heb ik twee weken geleden verwarmde kleding van Gerbing aangeschaft. Een verwarmd binnenvest met lange mouwen en een paar verwarmde handschoenen. Samen met een losse regelaar en een bmw-stekker kostte mij dat 375,- euro. Best veel maar inmiddels sla ik mij voor mijn kop dat ik het niet eerder gekocht heb. Het is zeer comfortabel, zeker wanneer je langer dan een uur op de motor zit bij temperaturen rond of onder de nul.

Behalve dat je goed warm blijft is het voordeel vooral dat je minder hoeft aan te doen. Daardoor blijf je wat bewegelijker in je motorpak. De handschoenen zijn helemaal ideaal. Doordat ze dunner zijn dan de gemiddelde winterhandschoenen houd je veel meer gevoel over in je vingers.

Het spul heb ik persoonlijk gepast en gekocht bij het atelier van Gerbing zelf in Apeldoorn. Prima service daar. Mooie kwaliteit en afwerking van materialen. Enige nadeel is dat de kabels vrij dik zijn. In mijn jas (bmw streetguard) voel je ze niet zitten maar het kan vervelend zijn. Eerst uitproberen dus. Eventueel kun je in Apeldoorn ook de binnenvoering van je eigen motorjas van verwarmde elementen laten voorzien.
 
Laatst bewerkt:
Je kunt er van zeggen wat je wilt, maar hoe dan ook ,als je iedere dag een flink stuk moet rijden en je bent op de motor aangewezen dan is het volgens mij de investering toch wel waard.
 
Klinkt lekker warm!
Koude voeten heb ik nog nooit echt gehad op de motor, ik krijg vooral koude handen!
 
o da valt nog mee die prijzen maar moet je dan tig tal draadjes aan lopen sluiten voor je vertrekt???

Uh nee hoor, gewoon één plugje uit je jas in een plugje steken wat dus al op je motor zit. Die zit bij mij vlak bij het zadel, waar de aanhechting voor de tanktas zit, piece of cake. Zitten gaan, stekkertje erin en klaar!
 
Klinkt lekker warm!
Koude voeten heb ik nog nooit echt gehad op de motor, ik krijg vooral koude handen!

Zelfde verhaal, vroeger altijd koude handen gehad en die warmde ik altijd bij de stoplichten en in de file op aan het blok... had wel wat natuurlijk :P
Maar echt kouwe klauen zijn natuurlijk gewoon gevaarlijk ivm schakelen en remmen. Ik heb nu handvat verwarming, da's niet zo effectief als verwarmde handschoenen, maar als ik dat niet had dan kocht ik ASAP die Gerbing handschoenen.
 
Ik heb nu handvat verwarming, da's niet zo effectief als verwarmde handschoenen, maar als ik dat niet had dan kocht ik ASAP die Gerbing handschoenen.

Joshua, gewoon doen die handschoenen! Ze zijn ideaal, helemaal in combinatie met h.v.v. De handschoenen verwarmen de buitenkant van je handen en vingers en de h.v.v. de binnenkant. Voordeel is dat je de aansluitingen al in je vest hebt zitten! De handschoenen zijn van goede kwaliteit leder en versterkt met Kevlar. Ze zijn helemaal waterdicht maar zuigen wel behoorlijk wat water op. Even impregneren dus.
 
Pan european is ook niet echt wat je de motor voor de echte motorrijder zou noemen ..
en ik zit hier voor de moment met een zware keelontsteking , rij elke dag in een jeansbroek en een leren vest naar het werk , ben ik nu een echte motorrijder :? B|


We hebben het toch niet over een motor :? en jij bent een bikkel!
 
Joshua, gewoon doen die handschoenen! Ze zijn ideaal, helemaal in combinatie met h.v.v. De handschoenen verwarmen de buitenkant van je handen en vingers en de h.v.v. de binnenkant. Voordeel is dat je de aansluitingen al in je vest hebt zitten! De handschoenen zijn van goede kwaliteit leder en versterkt met Kevlar. Ze zijn helemaal waterdicht maar zuigen wel behoorlijk wat water op. Even impregneren dus.

Jahaa, ik heb wel even in de verleiding gestaan op de beurs om ze te kopen... maar ja, weer even 150 euro extra.... overigens zijn die wel weer 100 euro goedkoper als de Baehr handschoenen :) Ze zaten idd wel comfy. Volgende maand misschien. :9

gloves.gif
 
Tja, leuk die lullige reacties hier. Ben benieuwd wie van jullie hier daadwerkelijk nog rijden bij echt winterweer. En dan de mensen die wel rijden uitlachen omdat ze met verwarmde kleding rondrijden..? Ik ben liever een watje op een motor dan een bikkel in een koekblik :)

t Was niet lullig bedoeld hoor, van mij dan. Ik kan me best voorstellen dat als je een zware toerfiets hebt en je ook s winters lange ritten wilt maken, verwarmde kleding heerlijk is. Maar ik had er nog nooit van gehoord en ik kan er niks aan doen: het werkt op mijn lachspieren :)


* The Mailman rijdt ook bij temperaturen onder het vriespunt, maar geen lange ritten.
 
t Was niet lullig bedoeld hoor, van mij dan. Ik kan me best voorstellen dat als je een zware toerfiets hebt en je ook s winters lange ritten wilt maken, verwarmde kleding heerlijk is. Maar ik had er nog nooit van gehoord en ik kan er niks aan doen: het werkt op mijn lachspieren :)


* The Mailman rijdt ook bij temperaturen onder het vriespunt, maar geen lange ritten.

No offense taken, maar ik geniet 's winters net zoveel als 's zomers. Lekker vroeg opstaan en de zon boven de witte velden zien opkomen is een zeldzaam genoegen. Probleempje tot nu toe was dat ik dan wel 5 of 6 lagen kleding aan had. 2 T-shirts, overhemd, fleece vest, extra jasvoering, jack. Je zit dan als een eskimo (sorry, Innuit) op de fiets. Nu heb ik dus een T-shirt en een overhemd aan, en de kleding van Gerbing. En niet alleen zit het comfortabeler, het is ook nog eens warmer.
 
Lijkt me ook ideaal. Tis wel een beetje aan de prijs, maar niets is zo erg als echt koude handen en voeten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan