Nooit meer lekke banden

Blijft gevaarlijk zie het als noodmiddel.
Je weet nooit wat een schade die inrijding heeft gemaakt in de koordlagen van de band.
Gaatje???? SCHEUR?? HEEL VERSCHIL.
 
mmm, niet zo handig dus.

voor een fiets lijkt me het ideaal btw.

als je lek rijdt in de stad dan is het niet zo erg.

heb echter wel eens met de mtb lek gereden en toen kon ik 10 km naar huis lopen omdat ik in de middle of nowhere zat.
 
Leuk, ik denk dat je je band uiteindelijk toch moet vervangen, net als bij een plug. Maar het lijkt me wel fijn om te weten dat je dan in iedergeval zonder problemen door kunt rijden tot je bij een bandenboer bent :Y

maar je merkt niet dat je em lekt rijdt..


wel ideaaal voor criminelen :P gewoon vol over de spikestrips }) :X
 
waarschijnlijk spuiten ze het in de band die de klant hebben wil, dus de wegliggen zal niet anders zijn... tenzij dat proces nog invloed heeft op de kwaliteit van de band natuurlijk.
En ik denk niet dat dat beetje extra gewicht veel negatieve invloed zal hebben...
Ja, ze zeggen in het filmpje dat het met 248 graden Fahrenheit aan de band gehecht wordt, dat is meer dan 100 graden celcius. Vindt de rubbersamenstelling van je band echt niet leuk. Grip heb je daarna waarschijnlijk een heel stuk minder omdat het rubber verder gevulcaniseerd is en dus veel harder geworden is.
Maarja, voor Amerikanen maakt dat toch niet uit.
Die knurft in het filmpje mag het lek in z'n uitlaat ook wel eens dichtmaken. Kan ie z'n eigen gel misschien wel voor gebruiken.
 
Dit soort spul is al heel wat jaren te koop. Ik heb het ooit wel eens geprobeerd en het werkte niet.

Zoals al gezegd: houdt het spul wel als je vol gas rijdt? Niet iedereen zal weten dat hij een gat in z'n band heeft.... en het lijkt me een minder leuke verrassing als je 200+ rijdt.....

Los daarvan: dat spul in je band geeft een hoop onbalans.
Nog iets: wat denk je van de monteur die een band met die meuk er in moet vervangen? Zal die niet blij mee zijn.....
 
Het is een vloeistof die heel erg snel vulcaniseerd, dus elk gaatje wordt direct opgevuld door het vulcaniserende materiaal, waardoor de band dicht blijft.
Veilig genoeg lijkt me.
 
Het is een vloeistof die heel erg snel vulcaniseerd, dus elk gaatje wordt direct opgevuld door het vulcaniserende materiaal, waardoor de band dicht blijft.
Veilig genoeg lijkt me.

Het échte proces van vulcaniseren heeft wel iets meer nodig dan een vloeistof en wat lucht.....

De bedoeling van dit spul is dat je d'r mee thuis komt, voor meer is het absoluut niet geschikt, als het überhaupt al werkt.
Nadeel is dan dat je niet weet of je een lekke band hebt gehad. Ga je dán een keer vol op het gas dan kun je een levensgroot probleem hebben.

Maar als jij je leven er onder wil verwedden, het blijft je eigen keus. :X
 
Aan de andere kant, als ik één spijker in de band heb laat ik er een paraplu in zetten, daarvoor moet het gat groter geboord worden en toch rijd ik er gewoon mee door.
Mij lijkt dan ook dat zolang het bij een spijker blijft en het gat dus minuscuul is er niet echt een probleem zal zijn, zelfs niet bij meerdere spijkers.

Bovendien, het is ook gevaarlijk als je band in één keer razendsnel leegloopt; dat gevaar is hiermee een stuk kleiner .

Als je een paraplu in je band laat zetten kijkt de monteur de band goed na, niet altijd zal een paraplu kunnen. Zo had ik vandaag een band waarbij een spijker een aantal staaldraden gemolt had, zo'n band gaat dus geen paraplu in maar rechtstreeks richting het afval.
 
Vind het een prima systeem, en als het mooi aangebracht wordt is er geen sprake van onbalans wat sommige mensen zeggen. Bij een spijkertje maak ik me niet zo druk om de staalgordels in het karkas, die brengt niet zoveel schade aan, plus ik rijd toch geen extreem hoge snelheden.. neem het feit dat ik geen geldboompje mee, en het is mooi dat je niet meteen je band hoeft te vervangen!
(Mijn band met propje deed 't nog prima met 170.)

@ Fazero: 248 graden fahrenheit is 120 graden celsius, maar da's de temperatuur van het binnenmateriaal, wie zegt dat het rubber die temperatuur ook bereikt? Rubber kan tot de 100 graden nog wel hebben, zeker onbelast. Als het geen hele dikke laag is bereikt het rubber dus lang niet zo'n hoge temperatuur, dus zie ik het probleem niet.

Als 't werkt, toppie! Zo niet, floppie!
 
Laatst bewerkt:
In nederland ook zoiets gevonden:
www.nooitmeereenlekkeband.nl

Zelfs een motorrijschool als test.............(persoon)
ongeloofelijk dat filmpje!!
Ik ga een offerte aanvragen om eens ff te kijken wat het kost.
 
Ik heb ook Wheelseal, zoals infogierig heeft geschreven...

Ik zag een autootje rijden met

www.nooitmeereenlekkeband.nl

op de zijkant, en dacht, dat moet ik onthouden, want laatst stond ik dus ook mooi met een lekke band. Ik ben op de site gaan kijken, daar zie je een auto over een plank met veel spijkers rijden en kan gewoon doorrijden. Verder staat er ook een animatiedemo op, zodat het heel duidelijk is hoe het in zn werk gaat. Ik heb ze gemaild en gevraagt waar ik het kon krijgen. Ik heb mn motor laten vullen, en ik merk er helemaal niet van, ook niet bij hogere snelheden 160+.
Gewoon geweldig!!!!

Koste me 25 euro per band!!!! Daar wil ik niet voor sukkelen!!!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan