Nooit meer lekke banden

Opzich een goed idee ,maar is het niet gevaarlijk op hoge snelheid?
Het rubber aan de buitenzijde beschadigd immers wel...

:^

wie weet wanneer het doorscheurt (vooral als de band ouder is)

leuk voor de leger als de dieselfietsen er zijn, of de beveiliging van vip's
 
Laatst bewerkt:
Leuk, ik denk dat je je band uiteindelijk toch moet vervangen, net als bij een plug. Maar het lijkt me wel fijn om te weten dat je dan in iedergeval zonder problemen door kunt rijden tot je bij een bandenboer bent :Y
 
wegligging van die dingen?! daar hoor je ze helaas niet over.
waarschijnlijk spuiten ze het in de band die de klant hebben wil, dus de wegliggen zal niet anders zijn... tenzij dat proces nog invloed heeft op de kwaliteit van de band natuurlijk.
En ik denk niet dat dat beetje extra gewicht veel negatieve invloed zal hebben...
 
Hoax!!

Zit gewoon dit in..http://www.motorsupport.nl/product.php?id=274&PHPSESSID=dfdd66f4d27f7709dd737794ddca0f5c

:z
 
Ze hebben het schijnbaar ook voor auto's.
Maar ja, als het spul echt zou zijn, dan zal het vroeg of laat toch wel in de bladen komen?
 
Oko van vroeger was goed spul , had het jaren geleden in mijn suzuki en toen er een nieuwe band op moest heb ik er een stuk of tien spijkers in gedrukt , die er weer uitgehaald en het wiel een paar keer rondgedraaid , geen lekkage dus en ook met rijden niks van gemerkt , alleen wel af en toe je banden controleren op spijkers en zo....................
 
... en over onbalans in je band die onstaat als er gordels worden doorgesneden rept men niet. Wel fijn dat je thuis kunt komen, maar de band is ook dan na 'lek' rijden toch zeker aan vervanging toe.
 
... en over onbalans in je band die onstaat als er gordels worden doorgesneden rept men niet. Wel fijn dat je thuis kunt komen, maar de band is ook dan na 'lek' rijden toch zeker aan vervanging toe.
:^
Psies, daar zat ik ook al aan te denken

En hoe zit het inderdaad met de wegligging? Met zoveel gel zal een band zich toch anders gedragen dan wanneer er alleen maar lucht in zit....
 
Laatst bewerkt:
ik ben der geen fan van, van dit soort dingen... :N tis net als een plug der 1 rijd der mee de ander niet... ik vind ut maar nix tis mooi tot aan de bandenboer maar verder niet :Y
 
en dat is nog lastig ook band eraf... spul derin... band erop... en bij de bandenboer band eraf... nieuwe band erop... en :] maar :X
 
Het is volgens mij hetzelfde idee als Reifenmilch: http://www.wunderlich.de/shop.php?rubrik=%2B&produkt=107&art_id=562&PHPSESSID=0e26953acfd13edff2a79126d471e97d (Motorradzubehör » wunderlich.de | Alles für Ihre BMW)

Ook in allerlei soorten en maten te krijgen en je kunt het preventief in je banden doen. Dat doe ik zelf niet, ik heb het als reparatiemiddel altijd bij me. Op de Transalp is zoiets de enige oplossing om onderweg een lekke band te kunnen repareren omdat die binnenbanden heeft (zonder het wiel en de band te demonteren dan). Op de GS heb ik het tweede flesje altijd bij me, maar zou ik in eerste instantie met de gewone veterplug aan de slag gaan om te voorkomen dat die zooi op de velg zit.

Je gaat natuurlijk niet op grote schaal door schroeven en spijkers rijden en dan verder blijven rijden, maar het is wel prettig om zelf weg te kunnen komen in geval van een lekke band.
 
Voor mountainbikes zie je dit soort spul ook steeds meer, demootje van stan's notubes:

Maar bij mtb blijven de snelheden natuurlijk een stuk lager.
 
Je gaat natuurlijk niet op grote schaal door schroeven en spijkers rijden en dan verder blijven rijden, maar het is wel prettig om zelf weg te kunnen komen in geval van een lekke band.

Ik moet bekennen dat de bravok regel voor mij niet elke keer opgaat als ik ga sturen.
Dus het zou goed kunnen zijn dat die nagel of schroef er enkele weken in blijft zitten...
 
Ik moet bekennen dat de bravok regel voor mij niet elke keer opgaat als ik ga sturen.
Dus het zou goed kunnen zijn dat die nagel of schroef er enkele weken in blijft zitten...

Als je band daardoor leeg loopt, merk je het echt wel. Ik heb één keer een spaanplaatschroef in de voorband van de Transalp gehad. Binnen 10 seconden was de band helemaal leeg. Maar dat zal ook wel komen door het feit dat daar een binnenband in zit.

Ik controleer mijn banden ook niet elke dag moet ik toegeven.
 
... en over onbalans in je band die onstaat als er gordels worden doorgesneden rept men niet.
Aan de andere kant, als ik één spijker in de band heb laat ik er een paraplu in zetten, daarvoor moet het gat groter geboord worden en toch rijd ik er gewoon mee door.
Mij lijkt dan ook dat zolang het bij een spijker blijft en het gat dus minuscuul is er niet echt een probleem zal zijn, zelfs niet bij meerdere spijkers.

Bovendien, het is ook gevaarlijk als je band in één keer razendsnel leegloopt; dat gevaar is hiermee een stuk kleiner .
 
Als je band daardoor leeg loopt, merk je het echt wel. Ik heb één keer een spaanplaatschroef in de voorband van de Transalp gehad. Binnen 10 seconden was de band helemaal leeg. Maar dat zal ook wel komen door het feit dat daar een binnenband in zit.

Ik controleer mijn banden ook niet elke dag moet ik toegeven.

Maar als je deze banden dus gebruikt merk je het niet. En hoe goed rijdt zo'n band als je er 3 weken geleden een nagel in hebt gereden?
 
OKO werkte ook goed in de jaren '80.
Toen hadden de meeste motoren nog binnenbanden.

Het is echter weer geruisloos verdwenen wegens balansproblemen en het feit dat je het niet merkte wanneer er een spijker in je band zat met alle gevaren van dien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan