Nooit meer naar Safe

zed33

Rookie
21 jul 2004
10
0
Dat je geen kleding moest kopen wisten we al uit (niet altijd

betrouwbare)

bronnen.

Echter ik gaf ze het voordeel van de twijfel voor het wisselen van een

achterband. Ik had een mooi prijsje afgesproken van EUR10, met wat

blijkt een

blond lang, dun-behaarde joker die nog eens Willem heet ook nog. Kom ik

daar

aan, zie ik een kalende oer-Rotterdammer staan en zeg dat ik een

prijsafspraak heb voor het wisselen van de band. Met zijn loenzende

glazen

oog bleek hij ook nog eens verbaasd te kijken: "EUR 10 euro???. Dan heb

je

zeker met Willem gesproken." Hij haalt Willem erbij en die zegt het

volgende: "ja maar dat was met het wiel los".

Na wat gezeik bleek dat ie echt niet lager dan EUR17.50 kan vanwege de

loonkosten voor ca 20 min. En.....dan moest ik wel mijn band zelf

meenemen.

Zijn antwoord op het feit dat Hans Knoppers 12.50 vraagt was : "Hans

Knoppers gaat naar de knoppen".

Nou goed, het werd steeds later dus laat maar doen. Ik geef mijn

sleutels af

en ga snuffelen tussen de 2dehands Ducati's. Na 20 min. Zag ik een

schriel

bleek lichtgevend mannetje (herkenbaar?) mijn band balanceren. Hoogstens

18

jaar geef ik hem. En aan zijn toestand te zien niet veel meer dan 5 jaar

te

gaan. Uit eerdere ervaring '( met Motoport (ook zo'n jong mannetje) besluit

ik

even te observeren waar hij in hemelsnaam bezig denkt te zijn.

Het mannetje besluit op een gegeven moment het achterwiel erin te

proppen.

En duwen en slaan.....en nog eens slaan. Het is geen WIJF!!!!

Godve@#^%&....

Eureka....de remklauw moest eraf!! Dan komt gelukkig een meer ervaren

uitziende medewerker aan en helpt hem de remklauw in te stellen. Het

mannetje zwaaide een beetje beteuterd dat ie het waarschijnlijk niet

helemaal snapte. De oudere, die ik ff Harley noem want hij stapte van

een

Buell af voor een testrit, stelde hem gerust en maakte samen met Willem

(3

man) het karwei af.

Na ca. 40min. "arbeid" schat ik kon ik afrekenen en wegrijden. Ik check

de

stand vh wiel en merk op dat hij wel ver naar achteren stond. En ja

hoor, na

een paar honderd meter rijden weet ik dat de ketting te strak staat. Dus

ik

ga terug ook en pakte het mannetje bij zijn neus om hem door de ketting

heen

te trekken. Gelukkig was mijn kater van Extrema al uitgewerkt en kon ik

me

beheersen. Iets waar anderen bij KFC moeite mee hebben.

Ik stond met mijn motor voor de deur en Harley vraagt of er iets niet

goed

is. Ik leg het uit en hij (ont)spant de ketting met mij erop. Kijk dat

geeft

nou vertrouwen. Hij vertelt ook dat ie wel eens een kleine Honda heeft

gehad

waarbij de ketting echt hing maar precies goed stond als je erop zat. En

dat

geeft nou eens vertrouwen. Afijn, Harley heeft het mannetje al vaker

gezegd

te spannen met de rijder erop en zou hem, zoals Niels altijd mee bluft,

een

paar klappen geven. Das nou eens service!!!

Afijn ik met mijn band achterop op weg en ik kom bij een redelijk haakse

bocht aan. In de bocht voel ik 'm glijden. Nou heb ik dat vaker, maar

dit

keer was het niet de bedoeling. Dus ik ga naar de pomp, moet ik

god^&%%@$

die pomp een halve minuut erop houden. Is toch niet te GELOVEN!!!



38,50 guldens voor het wisselen vd achterband zonder op te pompen en het

te

strak spannen van de ketting........dit is wel een ASJEBLIEF waardig.



Gelukkig weet die kale baas van Willem mij gerust te stellen met het

feit

dat een zacht opgepompte band niet invloed heeft op het uitlijnen en

balanceren. En...IK moest checken of ik er geen lekke band op heb laten

zetten......
 
Misschien valt het uurtarief mee, maar dan moeten ze er ook wat mee doen :Z in dat uur.......
Bovendien kan het bij andere zaken goedkoper .

'K vind 17.50 € toch niet overdreven veel voor 40 minuten aanklooien hoor :P

Valt me iig het uurtarief mee bij Safé })
 
Misschien valt het uurtarief mee, maar dan moeten ze er ook wat mee doen :Z in dat uur.......
Bovendien kan het bij andere zaken goedkoper .

ligt het nou aan mij!? waarom GA je dan niet naar die andere zaak? niemand verplicht je om naar Safe te gaan!

[me]Marco heeft ook geen hoge pet op van Safe, maar wordt dat eeuwige gezeik een beetje zat![/me]
 
Misschien valt het uurtarief mee, maar dan moeten ze er ook wat mee doen :Z in dat uur.......
Bovendien kan het bij andere zaken goedkoper .

Niet meer naar Safe dus maar naar een andere goedkopere zaak.

Maar dat had je al geënterd :+
 
Doe ik ook voortaan!!!
ligt het nou aan mij!? waarom GA je dan niet naar die andere zaak? niemand verplicht je om naar Safe te gaan!

[me]Marco heeft ook geen hoge pet op van Safe, maar wordt dat eeuwige gezeik een beetje zat![/me]
 
Na ca. 40min. "arbeid" schat ik kon ik afrekenen en wegrijden. Ik check de stand wiel en merk op dat hij wel ver naar achteren stond. En ja hoor, na een paar honderd meter rijden weet ik dat de ketting te strak staat...

En nu heb je dus een mooi extra lang gerekt deel in je ketting? Er is mij altijd verteld dat te strak spannen de beste manier is om je ketting heel snel te slopen... even over de hele lengte de speling checken dus?
 
Iets zegt me dat de TopicStarter dit eerst op een ander forum geplaatst heeft en
daarna hier naar toe gekopieerd
heeft. Daardoor krijg je van
deze effecten. ;)

(Of hij heeft telkens aan het eind van het invoerschermpje op Enter gedrukt. ;) )


Anyway, prutsers heb je overal zitten. Dat 18-jarig gozertje was zeker een nieuw vakantiekrachtje of zo, of een nieuwe vaste kracht. In ieder geval duidelijk iemand zonder al te veel ervaring. Tja, ze moeten het ooit leren. Helaas op jouw fiets dus. :) Wel slordig dat ze die ketting en de bandenspanning niet goed hebben nagekeken.

Maar wat is er mis met een vrouw in de werkplaats? ("wijf" in jouw woorden)Is weer eens wat anders op je netvlies dan al die kerels daar! :P Het zal heus geen modepopje geweest zijn dat met hoge hakjes liep en bang was dat haar nagellak zou krassen als ze aan een motor zat te sleutelen. ;)
 
Ja, Kentucky Fried Chicken. Een motormaat van mij ging met zijn kater afgelopen zondag door de regen naar toe om eten te halen. Doorweekt thuis gekomen bleek de helft er niet in te zitten. Weer terug bleek de bon er niet in gedaan, waarop het kippetje antwoord dat ze da niet verder kan helpen. Waarop mijn maat heel beheersd de zak met inhoud naar d'r hoofd mikte........
:?

KFC :?

kentucky fried chicken :?

:?
 
Kunnen we niet een groot Safe topic maken waar alle Safe frustraties botgevierd kunnen worden :?

Ik ga daar dan iig niet posten :? Ik heb tot nu toe nog geen noemenswaardige problemen gehad met Safe. Kijk, iedereen moet het zelf weten waar ze heen gaan, maar ik ben het eens met alsmaar gaan! dat mensen maar blijven zeiken over Safe...
 
Ja, Kentucky Fried Chicken. Een motormaat van mij ging met zijn kater afgelopen zondag door de regen naar toe om eten te halen. Doorweekt thuis gekomen bleek de helft er niet in te zitten. Weer terug bleek de bon er niet in gedaan, waarop het kippetje antwoord dat ze da niet verder kan helpen. Waarop mijn maat heel beheersd de zak met inhoud naar d'r hoofd mikte........

heel stoer en volwassen opgelost dus!
 
"Het mannetje besluit op een gegeven moment het achterwiel erin te

proppen.

En duwen en slaan.....en nog eens slaan. Het is geen WIJF!!!!"

ik bedoelde daarmee dat je er niet mee om moest gaan als een vrouw (die je normaal ook duwt en slaat ;) )

Iets zegt me dat de TopicStarter dit eerst op een ander forum geplaatst heeft en
daarna hier naar toe gekopieerd
heeft. Daardoor krijg je van
deze effecten. ;)

(Of hij heeft telkens aan het eind van het invoerschermpje op Enter gedrukt. ;) )


Anyway, prutsers heb je overal zitten. Dat 18-jarig gozertje was zeker een nieuw vakantiekrachtje of zo, of een nieuwe vaste kracht. In ieder geval duidelijk iemand zonder al te veel ervaring. Tja, ze moeten het ooit leren. Helaas op jouw fiets dus. :) Wel slordig dat ze die ketting en de bandenspanning niet goed hebben nagekeken.

Maar wat is er mis met een vrouw in de werkplaats? ("wijf" in jouw woorden)Is weer eens wat anders op je netvlies dan al die kerels daar! :P Het zal heus geen modepopje geweest zijn dat met hoge hakjes liep en bang was dat haar nagellak zou krassen als ze aan een motor zat te sleutelen. ;)
 
Dat je geen kleding moest kopen wisten we al uit (niet altijd

betrouwbare)

bronnen.

Echter ik gaf ze het voordeel van de twijfel voor het wisselen van een

achterband. Ik had een mooi prijsje afgesproken van EUR10, met wat

blijkt een

blond lang, dun-behaarde joker die nog eens Willem heet ook nog. Kom ik

daar

aan, zie ik een kalende oer-Rotterdammer staan en zeg dat ik een

prijsafspraak heb voor het wisselen van de band. Met zijn loenzende

glazen

oog bleek hij ook nog eens verbaasd te kijken: "EUR 10 euro???. Dan heb

je

zeker met Willem gesproken." Hij haalt Willem erbij en die zegt het

volgende: "ja maar dat was met het wiel los".

Na wat gezeik bleek dat ie echt niet lager dan EUR17.50 kan vanwege de

loonkosten voor ca 20 min. En.....dan moest ik wel mijn band zelf

meenemen.

Zijn antwoord op het feit dat Hans Knoppers 12.50 vraagt was : "Hans

Knoppers gaat naar de knoppen".

Nou goed, het werd steeds later dus laat maar doen. Ik geef mijn

sleutels af

en ga snuffelen tussen de 2dehands Ducati's. Na 20 min. Zag ik een

schriel

bleek lichtgevend mannetje (herkenbaar?) mijn band balanceren. Hoogstens

18

jaar geef ik hem. En aan zijn toestand te zien niet veel meer dan 5 jaar

te

gaan. Uit eerdere ervaring '( met Motoport (ook zo'n jong mannetje) besluit

ik

even te observeren waar hij in hemelsnaam bezig denkt te zijn.

Het mannetje besluit op een gegeven moment het achterwiel erin te

proppen.

En duwen en slaan.....en nog eens slaan. Het is geen WIJF!!!!

Godve@#^%&....

Eureka....de remklauw moest eraf!! Dan komt gelukkig een meer ervaren

uitziende medewerker aan en helpt hem de remklauw in te stellen. Het

mannetje zwaaide een beetje beteuterd dat ie het waarschijnlijk niet

helemaal snapte. De oudere, die ik ff Harley noem want hij stapte van

een

Buell af voor een testrit, stelde hem gerust en maakte samen met Willem

(3

man) het karwei af.

Na ca. 40min. "arbeid" schat ik kon ik afrekenen en wegrijden. Ik check

de

stand vh wiel en merk op dat hij wel ver naar achteren stond. En ja

hoor, na

een paar honderd meter rijden weet ik dat de ketting te strak staat. Dus

ik

ga terug ook en pakte het mannetje bij zijn neus om hem door de ketting

heen

te trekken. Gelukkig was mijn kater van Extrema al uitgewerkt en kon ik

me

beheersen. Iets waar anderen bij KFC moeite mee hebben.

Ik stond met mijn motor voor de deur en Harley vraagt of er iets niet

goed

is. Ik leg het uit en hij (ont)spant de ketting met mij erop. Kijk dat

geeft

nou vertrouwen. Hij vertelt ook dat ie wel eens een kleine Honda heeft

gehad

waarbij de ketting echt hing maar precies goed stond als je erop zat. En

dat

geeft nou eens vertrouwen. Afijn, Harley heeft het mannetje al vaker

gezegd

te spannen met de rijder erop en zou hem, zoals Niels altijd mee bluft,

een

paar klappen geven. Das nou eens service!!!

Afijn ik met mijn band achterop op weg en ik kom bij een redelijk haakse

bocht aan. In de bocht voel ik 'm glijden. Nou heb ik dat vaker, maar

dit

keer was het niet de bedoeling. Dus ik ga naar de pomp, moet ik

god^&%%@$

die pomp een halve minuut erop houden. Is toch niet te GELOVEN!!!



38,50 guldens voor het wisselen vd achterband zonder op te pompen en het

te

strak spannen van de ketting........dit is wel een ASJEBLIEF waardig.



Gelukkig weet die kale baas van Willem mij gerust te stellen met het

feit

dat een zacht opgepompte band niet invloed heeft op het uitlijnen en

balanceren. En...IK moest checken of ik er geen lekke band op heb laten

zetten......

Als
je
alles
beter
kunt
en
weet
doe
het
dan
ZELF

:(
|(
 
Terug
Bovenaan Onderaan