Nooit meer onnodige 25kw topics

R03|_

Die hard MF'er
29 aug 2005
429
1
Heeze
Wat iedereen dacht dat onmogelijk was is mij vanmiddag toch gelukt.
Ik had een suzuki bandit 600 gekocht en was van plan om die meet een uitdraai te verzekeren. Dus ik een 25kw kitje op internet gekocht en in gebouwd, naar de testbank en kreeg een mooi grafiekje mee.
Toen voor de zekerheid toch nog maar naar de verzekering gebeld of ze mij nu wel wilden dekken. Ik zou dan een brief op sturen waar ze zouden verklaren dat ik en mijn motor verzekerd zouden zijn. maar inplaats van deze brief te accepteren verwezen ze mij door naar de rdw, en die zeiden dat ik mijn kenteken papieren maar moest opsturen samen met de testbank uitdraai en dat ik dan binnen 2 weken mijn nieuwe kenteken papieren, met daar op 25kw, zou terug krijgen. :)

Het kan dus blijkbaar wel. je motor begrenzen met een niet goed gekeurde kit. dan een uitdraai laten maken en vervolgens je papieren opsturen. :}

greets Roel.
 
Een verzekeringsagent weet niet eens hoe je uit moet rekenen hoeveel pk een x aantal kilowatt is. Voor zover mij bekend zijn er een x aantal motoren met een 2e typegoedkeuring die 25kw kunnen worden gemaakt dmv een officiele kit. Bij die kit zit een certificaat welke de dealer hoort op te sturen naar de RDW samen met de kentekenpapieren. Dan wordt de boel op 25kw gezet.

Hoe kan de RDW er nou uitgaan van EEN uitdraai dat het jouw motor betreft ?
Dat is dan met een certificaat ook wel zo, maar dan heb je wel een certificaat en niet een uitdraai die je bij elke boerenlul met een dynobank kan laten maken.


Maar ik kan het ook fout hebben, in elk geval proberen en dan horen we wel wat het resultaat is ;) Ik zou het in elk geval een slechte zaak van de RDW vinden als ze dit doen bij motoren zonder 2e typegoedkeuring of zonder zo'n certificaatje.

Ik kan niet wachten tot je wat van de RDW hoort ! :P
 
Ik heb ooit over deze kwestie met de rdw gebeld... en helaas pindakaas.....

Dus het lijkt mij ook heeeel erg sterk...
 
Wat iedereen dacht dat onmogelijk was is mij vanmiddag toch gelukt.
Ik had een suzuki bandit 600 gekocht en was van plan om die meet een uitdraai te verzekeren. Dus ik een 25kw kitje op internet gekocht en in gebouwd, naar de testbank en kreeg een mooi grafiekje mee.
Toen voor de zekerheid toch nog maar naar de verzekering gebeld of ze mij nu wel wilden dekken. Ik zou dan een brief op sturen waar ze zouden verklaren dat ik en mijn motor verzekerd zouden zijn. maar inplaats van deze brief te accepteren verwezen ze mij door naar de rdw, en die zeiden dat ik mijn kenteken papieren maar moest opsturen samen met de testbank uitdraai en dat ik dan binnen 2 weken mijn nieuwe kenteken papieren, met daar op 25kw, zou terug krijgen. :)

Het kan dus blijkbaar wel. je motor begrenzen met een niet goed gekeurde kit. dan een uitdraai laten maken en vervolgens je papieren opsturen. :}

greets Roel.

ik hoop voor je dat het inderdaad zo kan.
Maar het lijkt mij erg onwaarschijnlijk...

rdw is niet echt een instantie die zegt: oh wij zien hier op de uitdraai dat hij 25kw is, nou dan krijg je van ons wel een nieuw kenteken.

En wat gaat dat nieuwe kenteken je kosten? Weet je dat ook al?
Ik ben iig benieuwd, hopelijk is het snel geregeld, dan kun je keer mee touren :)
 
ow sorry mensen k heb al een tijdje niet meer op mf gekeken.

Ik heb nog niks van de rdw gehoord maar ik zou binnen 2 weken iets te horen krijgen.
Dus Vrijdag of eerder :)
ik hou jullie op de hoogte ;)

greets Roel.
 
ow sorry mensen k heb al een tijdje niet meer op mf gekeken.

Ik heb nog niks van de rdw gehoord maar ik zou binnen 2 weken iets te horen krijgen.
Dus Vrijdag of eerder :)
ik hou jullie op de hoogte ;)

greets Roel.

Dan horen we na vrijdag hoogstwaarschijnlijk niets meer van je _O-
 
Stelletje mongolen achter een bureau. Ze kennen hun eigen regels niet eens. Ik hoop voor jou van harte dat het lukt!! *O*
 
Hmmmmm.. nog altijd geen post :N
Maar het is dan ook nog geen vrijdag ;)
nog 1 nachtje slapen.

greets Roel.
 
waarschijnlijk dat het niet goed is :P

maar we moeten eigenlijk gewoon met honderden tegelijk zo'n brief schrijven naar de RWD. Dan komen ze mischien op het idee dat het een klote systeem is :P
 
waarschijnlijk dat het niet goed is :P

maar we moeten eigenlijk gewoon met honderden tegelijk zo'n brief schrijven naar de RWD. Dan komen ze mischien op het idee dat het een klote systeem is :P

Ja doen we! Stel jij maar een brief op dan zet ik er ook wel een handtekening onder! ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan