nooit meer veters!

Wafelijzer

MF veteraan
7 jun 2001
1.669
0
Belgie
daarnet mijn stomste val ooit
wou mijn l-voet zetten maar die bleek vast te zitten met een lus aan de schakelpedaal
in een verwoede poging om de motor nog recht te houden ben ik er nog in geslaagd de motor naar rechts te doen kantelen maar op een of andere manier heb ik het toch weten te verprutsen (ging ook zo snel) en even later lig ik met moto en al op mijn zij ;(

heb mijn schouder nog gezet om de val te breken en daar ging het mis. heb de moto onmiddellijk terug rechtgezet en voelde dat er iets scheef zat aan mijn schouder. ik reed dan maar weer verder, en dan kwam de pijn op en godverdomme \'t doet echt geen deugd!!! \ '( ben maar net thuisgeraakt, leunend met mijn kin op het stuur en tegen 40 per uur
morgen naar de dokter...
hopelijk komt mijn vakantie niet in gedrang, voor het werk (vakantiejob) kan het mij weinig schelen, dat wordt toch doorbetaald 8-)
 
pfft, ongelukken zitten echt wel in een klein hoekje..
motor toch geen schade?
Noujah, jij heelt wel ;)
 
Nee maar kistjes wel, zie je ook een hoop lui mee rijden. Hebben misschien wel stalen neuzen maar ik ben benieuwd in hoeverre ze bij een val beschermen (een val op snelheid dan uiteraard :) ).
 
afgelopen week een complete motoruitrusting gekocht: helm, jas, broek, handschoenen, nog wat poetsmiddelen en het mooiste: een mok van mijn R6.

Maar laarzen had hij niet meer in mijn maat, dus daar wacht ik nog maar even mee en in de tussentijd ga ik het maar proberen op mijn kistjes, maar als ik dit hoor ga ik er toch maar wat vaart achter zetten.
 
Nou moet je mijn verhaal horen!

De eerste dag dat ik mijn motor had liet ik hem
vallen bij een tank station.
Kreeg hem niet eens meer omhoog, kreeg toen hulp van een boer.. ;)
Anywayz, een jaar later liet ik hem weer vallen
op een tankstation in Duitsland...!!!
Dat waren ook echt de enige keren dat ik hem liet
vallen...!!

Maar balen joh!
Een les die je je leven zal onthouden...of nie.. :)
 
Ach en ik dan...

Schijfremslot vergeten |( ...

Lang leve de valbrekers. Daarna eerst kijken of niemand je gezien heeft, en proberen (het lukt wel als je maar grip onder je zolen hebt_ het slagschip overeind te krijgen.
Kost veel moeite, en dan komt het punt dat hij bijna goed staat... beetje shaken dan, kopen dat ik niet te ver duw en zo... gelukkig goed gegaan.

Ben benieuwd hoeveel mensen wel eens een schijfremslot vergeten zijn.
 
heeldesker is z\'n schijfremslot op z\'n R1 een keer vergeten :)
hehe, ik nog niet. (k mag ook eens iets hebben he)
 
ben bij de dokter geweest,
gewricht sleutelbeen-schouderblad is gekneusd, misschien ook botschilfers/barsten :(

vanmiddag weet ik meer, moet om 5u om foto\'s en zelfs een echografie. ondertussen behelp ik mij met dafalgan met codeine

heb vandaag mijn moto eens kunnen bekijken en ziet er ok uit. alleeen een paar kleine krasjes maar die vallen echt niet op.
alle medische kosten worden mij trouwens terugbetaald. heb er maar een werkongeval van gemaakt (zogezegd op weg naar huis van werk)
dus geen verlies van loon en niet moeten werken :}
mijn vriendin komt mij vanavond ook soigneren dus al bij al valt alles nog mee (al zal ik mij kalm moeten houden op pukkelpop, geen crowdsurfen voor mij dit jaar \ '( )
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ach en ik dan...

Schijfremslot vergeten |( ...

Lang leve de valbrekers. Daarna eerst kijken of niemand je gezien heeft, en proberen (het lukt wel als je maar grip onder je zolen hebt_ het slagschip overeind te krijgen.
Kost veel moeite, en dan komt het punt dat hij bijna goed staat... beetje shaken dan, kopen dat ik niet te ver duw en zo... gelukkig goed gegaan.

Ben benieuwd hoeveel mensen wel eens een schijfremslot vergeten zijn.

Deze kneus ook |(
Ik had net mijn R1, zat op 3 sloten. Cyclelock door het achterwiel, stuurslot en schijfrem slot. Helemaal achteraan in de donkere garage geparkeerd... Ik haal 2 sloten eraf, maar vergat dus het schijfremslot... Nou ja, nu is mijn voorspatbord een beetje beschadigd. ( gelukkig niet gevallen oid.)
 
ik reed een keer stapvoets een hoekje om, op stationair in zijn een...pof, motor uit...*plomp* motor viel om....kon m nog net houden, alleen kapje van me uitlaat licht krasje erop...

hij heeft niet op zijn kant gelegen....

pfieuwww....
 
Fastnappie, klinkt bekend, alleen bleef mijn motor lopen, mijn draai was gewoon TE scherp, TE langzaam...

gelukkig stond er net een vriend achter z\'n helm op te doen... als hij het gevaarte niet had tegengehouden zat ik nu met geschaafde kuipen. :}
 
De Belg nummer 2, hoe gaat ie? Positief nieuws van het ziekenhuis? Hoe dan ook, probeer op een gewone manier adem te blijven halen... Bij geforceerde ademhaling krijg je alleen meer last...

Keep us posted & succes...
 
Wacht, ik lieg.

Met rijles 3 gevallen bij het 8tje, maar dat was maar een lesmotor, maakt mij dus niks uit dat de spiegel krom was daarna. })
 
daarnet mijn stomste val ooit
wou mijn l-voet zetten maar die bleek vast te zitten met een lus aan de schakelpedaal
in een verwoede poging om de motor nog recht te houden ben ik er nog in geslaagd de motor naar rechts te doen kantelen maar op een of andere manier heb ik het toch weten te verprutsen (ging ook zo snel) en even later lig ik met moto en al op mijn zij ;(

heb mijn schouder nog gezet om de val te breken en daar ging het mis. heb de moto onmiddellijk terug rechtgezet en voelde dat er iets scheef zat aan mijn schouder. ik reed dan maar weer verder, en dan kwam de pijn op en godverdomme \'t doet echt geen deugd!!! \ '( ben maar net thuisgeraakt, leunend met mijn kin op het stuur en tegen 40 per uur
morgen naar de dokter...
hopelijk komt mijn vakantie niet in gedrang, voor het werk (vakantiejob) kan het mij weinig schelen, dat wordt toch doorbetaald 8-)

Tja dat had ik je ook kunnen vertellen voor je zou gaan vallen, veters en \'schakelpookjes\' gaan nou eenmaal niet samen, op de motor rij ik zelden zonder laarzen, want ik heb dit zelfde geintje ook gehad op m\'n schakelbrommer een paar jaar terug. Ik viel niet aangezien ik gewoon rustig bleef, keek waar ik kon stoppen, de koppeling inkneep voor ie ging bokken bij het afremmen en \'m rustig tot stilstand bracht door verder af te remmen met de remmen.

Naja van je fouten leer je ;)
Suc6 met je schouder
 
Zoiets heb ik de laatste les gehad met de motor. Ik merkte dat m\'n voet vast zat. Ik een beetje goochelen en trekken, motor schakelde verkeerd... M\'n instructeur: \'Wat ben je aan het doen?\'. Die zag mij wat knoeien... Dus hij zegt stop maar even, ik hard nee schudden (kon niet terug praten), en gelijk ging hij los. Vraagt hij later wat dat nou was. Nou VETER!!!

Enne, een keer in een krap bochtje de motor af laten slaan, dan heb je ook een probleem. Met m\'n eigen motor gelukkig nog niks (ff afkloppen), maar lopen met de motor doe ik liever niet, is erg zwaar...
 
bij mij ging alles nog goed bij het terugschakelen. tis pas toen ik mijn voet wou zetten dat het misging want dan pas merkte ik dat die vast zat met het gekende gevolg...

uit de foto\'s en echo is gebleken dat gelukkig mijn schouderblad nog steeds uit 1 stuk is (anders minimum 6 weken fixatie en een lange revalidatie)
wel is er duidelijk op te zien (voor de dokter toch, ik zie er geen r**t op) dat alles een beetje verrokken is en is er een bloeduitstorting
van de medische termen versta ik de ballen, maar voor wie het zich interesseert wil ik die gerust wel posten, heb alles nml. op papier meegekregen wat er juist fout zit

gevolg:
enkele weken zeer rustig aan doen met de schouder en dus ook niet werken (maar wel betaald :} )
het wordt dus 2 weken geen motor rijden op zijn minst, maar ik ben al gelukkig dat ik er zo goedkoop vanaf kom

en voor mijn sexleven is de schade ook beperkt, alleen moet het ook ietsje voorzichtiger nu ;)

wie trouwens zegt dat een wheelie beter is dan sex is goed mis, of doet het niet goed (de sex welteverstaan)
 
Enne, een keer in een krap bochtje de motor af laten slaan, dan heb je ook een probleem. Met m\'n eigen motor gelukkig nog niks (ff afkloppen), maar lopen met de motor doe ik liever niet, is erg zwaar...

Ik heb van de week nog een stuk met mijn motor gelopen, dacht dat mijn reserve wel groter was heheh. Foutje! Stond stil op de snelweg. Als je dan een fietspad tegen komt wat iets naar boven loopt dan wordt het pas echt leuk om dat ding naar boven te duwen.
 
Motor stond nog op de bok en het was nogal koud. Ik starte hem vast zodat hij beetje soepel stationair zou draaien. Vergat alleen het slot om het achterwiel. Wiel zat toen beetje klem......

Ik rijd trouwens altijd met kisten maar stop mijn veters in de schoenen.
 
Ik rij ook altijd met kisten aan en heb gelukkig nog niet gehad dat m\'n veter bleef haken. Wel het probleem gehad dat ik m\'n kist niet meer tussen de versnelling en het stepje uit kreeg. Pleurde toen dus bijna om bij het stoplicht. Zag gisteren bij de pomp nog een gozer op een Fireblade, helemaal in het MQP leer en kisten eronder, Geen gezicht. Had z\'n broek trouwens wel een stukje over de kisten heen getrokken zodat hij (waarschijnlijk) geen last van het veterprobleem heeft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan