Noord Drenthe off road Topic

Dassenburcht opnieuw overreden

WAPSERVEEN - De dassenburcht nabij het Drentse Wapserveen is dinsdag opnieuw overreden door motorcrossers. Dat maakte boswachter André Donker woensdag bekend. Dinsdag werd bekend dat een groep motoren enorme schade had aangericht door de burcht als springschans te gebruiken.


Donker trof bij de dassenburcht verse bandensporen aan waardoor opnieuw schade is ontstaan. De boswachter heeft het incident gemeld bij de Algemene Inspectie Dienst (AID) en de provincie Drenthe. Ook is er een getuige gehoord die dinsdag crossactiviteiten heeft waargenomen rondom de burcht.
Volgens Donker gaat het om een groepje van drie crossers, van wie er één woensdag zal worden verhoord door de provincie en de AID

Jammer dat zoiets gebeurt, maar een verhoor door de provincie?

Is bovenstaande het hele verhaal? Weet iemand hier het fijne ervan?
 
Laatst bewerkt:
Jammer dat zoiets gebeurt, maar een verhoor door de provincie?

Is bovenstaande het hele verhaal? Weet iemand hier het fijne ervan?

Het heeft groot in de Telegraaf gestaan met een pakkende kop. Ook is het op de regionale tv geweest.

Geen slimme actie van deze mannen. Maar gezien de reacties op een ander forum en de reacties op de digitale telegraaf was de Dassenburcht niet echt herkenbaar en werd het niet d.m.v. borden aangegeven. Maar... het blijft natuurlijk dwaas en jammer dat we op deze wijze weer in het nieuws komen.
 
ja zeker hebben wij off the road routes in drenthe.

het is wel erg rustig hier word er nog wel gereden?
 
ja zeker hebben wij off the road routes in drenthe.

het is wel erg rustig hier word er nog wel gereden?

Hey Sietze, lang niet gesproken. Tja... we moeten gauw maar weer een blokje om. kikker staat ook te popelen en misschien wil sixpack ook wel mee :]

Onze Zwedentrip duurt nog wel heel erg lang ;(
 
hoi blauwe.we gaan binnenkort zeker weer een blokje om.
voor je het weet is het september hoor.
Hey Sietze, lang niet gesproken. Tja... we moeten gauw maar weer een blokje om. kikker staat ook te popelen en misschien wil sixpack ook wel mee :]

Onze Zwedentrip duurt nog wel heel erg lang ;(
 
jongens jullie moeten nog wel even oefenen de Kawa loopt een stuk harder nu!!


Wat heb je aan de Kawa gedaan Vlassie? Ik ben de Yammy ook aan het modificeren. Hij krijgt een periscopische air intake zodat ik de Zweedse meren nu kan trotseren })

Gelukkig is het bijna September. Ik bezoek nu regelmatig de Ikeeja om de sfeer alvast te proeven :+ Daar verdwaal ik ook meestal, net als de Zweedse bossen.
 
Laatst bewerkt:
andere inlaat ,een een draadje doorverbonden zodat de toerental begrenzer niet meer ingrijpt in 5 en 6 e versnelling komt nog een andere uitlaat.
moet de zware jongens wel bij kunnen houden,hij loopt nu 15 km harder en veel meer trekkracht.het wordt nooit een 450 maaaaaar
kun jij nou mooi voor door het water........
krijg er ook steeds meer zin in eerst de zomer maar voorbij blauwe ga met de vrouw naar Tende ook niet onaardig ze wil na 28 jaar ook motorrijden .......... had een foto op de comp gezet met een mooie Iraanse op mijn motor en gelijk ,,,je wil niet weten doe al 28 jaar mijn best om ze op de brommer te krijgen
 
Laatst bewerkt:
andere inlaat ,een een draadje doorverbonden zodat de toerental begrenzer niet meer ingrijpt in 5 en 6 e versnelling komt nog een andere uitlaat.
moet de zware jongens wel bij kunnen houden,hij loopt nu 15 km harder en veel meer trekkracht.het wordt nooit een 450 maaaaaar
kun jij nou mooi voor door het water........
krijg er ook steeds meer zin in eerst de zomer maar voorbij blauwe ga met de vrouw naar Tende ook niet onaardig ze wil na 28 jaar ook motorrijden .......... had een foto op de comp gezet met een mooie Iraanse op mijn motor en gelijk ,,,je wil niet weten doe al 28 jaar mijn best om ze op de brommer te krijgen

Tja.... vrouwen :+

Ik ben nu regelmatig een beetje op mijn XT 500 aan het rondploffen. Geweldige brommer *D

Maar uhhhh, je kon toch prima meekomen op de Kawa?
 
Laatst bewerkt:
da's een goed plan Blauwe! zal ns ff in de agenda kijken....... keer op een (blubber)avond? binnenkort maar wat plannen
 
Er is nog een KLX-je, Drents, (nog) niet getuned zoals die van Henkvl. Volgzaam, totdat de meute het spoor bijster is of het hoofd laat hangen. Dan neemt-ie direct het voortouw. Wil graag een keer mee :Y .
 
da's een goed plan Blauwe! zal ns ff in de agenda kijken....... keer op een (blubber)avond? binnenkort maar wat plannen

Je krijgt een mail van SietzeXR. Het moet er maar eens van komen anders vallen we in Zweden van de motor '(.
Hopelijk ben je nog niet op vakantie?
 
Laatst bewerkt:
De trip naar Zweden was fantastisch *O*. De schade aan de WR viel gelukkig mee... beetje buigen en klaar... Degelijk spul die Yammies ;)
 
Laatst bewerkt:
Hallo jongens, hier ben ik dan ook weer eens. Laatste tijden erg druk gehad met prive en familie dingen. Helaas heb ik af moeten haken om mee naar Zweden. We zien de volgende keer wel weer. De dassenburgt is kapot gereden door lokale jongeren op hun brommertjes. Ze zagen alleen een bult zand en hadden geen idee van de dassen. Is afgelopen met een werkstraf en er is een kleine rectivicatie gepubliceerd. Heeft niemand gelezen natuurlijk, dat is jammer. Dassen zijn zeldzaam, maar ik hoor vanuit natuurmensen, dat ze nu ook weer niet zoooo zeldzaam zijn. Er zijn meer dan je denkt, alleen je ziet ze niet. Zo dat was dit stukje stemmingmakerij weer.
Gisteren Havelthe gereden. Was dit jaar volledig op het militaire oefenterrein. Die mogen van deze regering hiervoor weer gebruikt worden, wel onder voorwaarden natuurlijk. Natuurlijk rijdt ik nog wel oof road, maar ik ben dat op een andere en minder opvallende manier gaan doen. Ook ben ik lid geworden van een crossclub, jammer dat die dreigt onder te gaan aan enkele lokale klagers en bezwaarmakers. mocht dit mis gaan dan heb je weer 200 crossers in de bossen. Hiermee eerst het beste maar weer.
 
Hey Hekkesluiter. Leuk om weer iets van je te horen.

We hebben dankbaar gebruik gemaakt van de door jou gefabriceerde voorwielklemmen :}
 
Hebben jullie het verhaal van de boswachter op de Sallantse heuvelrug ook meegekregen. Bij het staande houden van twee wildcrossers heeft hij een been op meerdere plaatsen gebroken. Het schijnt dat de mannen daarna zijn doorgereden. Dit voorval is een slechte zaak voor onze hobby, moeten we niet hebben. Ik hoop dat de man het, naar omstandigheden, goed maakt. Wel jammer in dit verhaal is dat uit de officiele reacties blijkt dat men nog steeds niet wil snappen waarom we dingen doen zoals we die doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan